meisjes schema, alsjeblieft niet lachen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meisjes schema, alsjeblieft niet lachen

Hallo allemaal, voel me een beetje benauwd hier een bericht te posten nadat ik die van jullie gelezen heb. Maar goed, ik heb het idee dat jullie er veel verstand van hebben dus doe ik het toch. Ik fitness sinds een paar weken, 2 maal per week. Mijn begeleider heeft een rooster voor mij gemaakt en dat werkte prima. Maar de laatste 3 weken merk ik dat ik helemaal geen spierpijn meer heb terwijl ik dat eerder wel had (in het begin). Bovendien merk ik dat mijn spieren wel sterker zijn geworden tot een bepaald moment maar dat het daarna niet lukt om zwaarder te tillen. Dit vind ik vreemd.

Ik doe elke keer hetzelfde (sorry ik lees wel dat jullie al de namen van de apparaten opschrijven, maar dat zegt me niks...snap helemaal niet wat jullie met al die termen bedoelen)

Ik begin met opwarmen (10 min)
    Daarna train ik me kuiten, vervolgens me boven benen (spieren aan de achterkant op zo een apparaat waar je op gaat zitten en dan je benen naar voren moet doen)
    Daarna me dijbenen binnenkant en buiten kant.
    Bovenbenen en bil
    Vervolgens me schouders en bices + triceps
    Dan 2 apparaten voor rug spieren en op het laatst buikspieren.

Volgensmij train ik dus alle spiergroepen elke keer en dat steeds 1 apparaat per spier groep.

Omdat ik het gevoel heb dat het niet opschiet ga ik vanaf volgend week 3 keer pw trainen. Maar ik snap niet wat ik fout doe of wat ik kan veranderen. Is het een idee om mijn schema op te splitsen? En om bijvoorbeeld meer oefeningen per spiergroep te doen?

Ik moet nog erbij vermelden dat ik heel slank ben en dat ook zo wil houden. Maar ik moet absoluut niet gaan afvallen. (5 kilo aankomen zou wel makkelijk kunnen maar heb geen flauw idee hoe).

Ik las in jullie berichten dat jullie het hebben over trainen om massa te kweken en dan een week trainen om meer kracht te krijgen. Wat bedoelen julliie hiermee?

Sorry voor zoveel vragen. Hoop echt dat iemand me kan helpen hiermee.

bekijk even die links onder mijn bericht. Ik denk dat je even moet weten hoe je een schema maakt.

David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by Sarah View Post
      Ik las in jullie berichten dat jullie het hebben over trainen om massa te kweken en dan een week trainen om meer kracht te krijgen. Wat bedoelen julliie hiermee?
      Trainen om massa te kweken bedoelen we mee, spier zo belasten dat er scheurtjes gaan komen zegmaar, door juiste dieet en rust hersteld zich dat en neemt de spier in vollume toe zegmaar

hoe doe je dat door kort en zwaar te trainen. Weinig herhalingen met veel gewicht.
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      We like it
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

wat niet aan te raden is voor haar.
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik denk dat er weinig mensen hier tips kunnen geven aan hoe vrouwen specifiek moeten trainen. Weinig met echte ervaring. Persoonlijk zou ik het niet kunnen, alhoewel ik wel enkele links weet in het Engels die hierover goed handelen.

Ms dat shanasse je meer kan helpen...

Ik weet wel dat spierpijn geen goede waardemeter is om te beslissen of je goed of slecht hebt getraind. Ik heb de laatste 2 jaar bij uitzondering spierpijn, en ben toch lekker gegroeid.
          the one and only tabata overlord

Comment

Iedereen kan tips geven aan een vrouw!

Ik heb al mijn basis juist op dit forum geleerd en ook toen waren alleen miss s en ik er, het meeste heb ik dus van de mannen hier geleerd

@Sarah
            Wat is je doel?
            Wil je meer massa of wil je vet verliezen?
            Heb je een goed voedingsschema?

Spierpijn is indd geen inducator voor spiergroei.
            Het is wel prettig om spierpijn te hebben want zo heb je het idee dat je goed getraint heb. Ik begrijp je dus wel, ik heb ook graag spierpijn.

hoe doe je dat door kort en zwaar te trainen. Weinig herhalingen met veel gewicht
            wat niet aan te raden is voor haar.
            Ik zou niet weten waarom niet...
            Ik train zelf al jaren zo, als ik dat niet had gedaan denk ik niet dat ik de massa had gehad die ik nu heb
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

schema gewoon blijven volgen
              tot dat jou begeleider de schema gaat opvoeren
              je bent maar een paar week bezig,en alles is nieuw voor jou lichaam
              en vooral voor je pezen.je doet het primma zo!

Comment

Áls je nog maar een paar weken trained dan raad ik je ook aan om eerst het gemaakte schema af te ronden. Je pezen moeten zeker nog wennen, wellicht heb je het idee dat je training geen effect heeft maar dat heeft ie wel. Vergeet niet dat je echt een tijd moet trainen om echt resultaat te gaan zien!

Je verteld dat je erg slank bent. Als je massa wilt trainen en spieren wilt opbouwen is het belangrijk dat je genoeg en goed eet, anders zul je minder snel groeien.

Wat je nu kan doen is natuurlijk je oefeningen ietsje zwaarder uitvoeren. Dan heb je misschien het gevoel dat je wat meer gedaan hebt na je training

verder genoeg slaap en een goed voedingsschema en vooral geduld!

groetjes
                Knallen Knallen Knallen

Comment

Hey allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb naar de trainingschemas gekeken die hier op de forum staan en het geeft wel enig houvast. verder heb ik een boek uit de bibliotheek gehaald "Fitness-wijzer" heet het en er staat een trainingsprogramma van 10 weken erin voor beginners en dan weer 10 weken voor gemiddelden , 10 weken voor gevorderden etc. Het is daarin inderdaad aangeraden om in het begin gewoon alle spiergroepen elke keer te trainen dus dat ga ik blijven doen.

corina:
                  @Sarah
                  Wat is je doel?
                  Wil je meer massa of wil je vet verliezen?
                  Heb je een goed voedingsschema?
                  Corina mijn doel is om me spieren strak/sterker te maken. Ik ben heel slank en een kilo of 5 mag er ook makkelijk bijkomen. Maar wat ik vooral wil is dat met name mijn dijen, buik en billen strakke spieren krijgen. Ik denk dat mijn voedingschema niet goed is maar gelukkig staan er heel wat tips op deze forum.

Verder is het zo dat ik een paar jaar geleden ook heb gefitnesd maar ik kreeg toen pijn in me buik en heb een half jaar niks kunnen doen. Ik til niet zwaar (absoluut niet zwaar..), maar ik heb zo een smalle middel dat het al gauw me onderrug en buik belast. Ik zie dat sommige van de boys in de gym zo een riem om hun middel hebben. Is die riem ervoor je rug te ondersteunen? (durf het ze niet te vragen ) Ik heb ook hele smalle polsen. Ik ga van die banden kopen die ik om me polsen kan doen. Misschien dat dat helpt voor stevigheid.

In elk geval heb ik van jullie geleerd dat als ik geen spierpijn heb dat nog niet wil zeggen dat ik niet goed train

Comment

Met zon band kunnen ze meer kg's pakken, indd voor de versteviging.

Ik zou persoonlijk geen polsbanden gebruiken...ik denk dat je dan alleen maar zwakkere polsen krijg, ikzelf heb ook hele dunne polsjes en gebruik niks.

Benen. billen en buik, ik zeg niks
                    Ben al 3 jaar bezig om dat strak te krijgen, begint nu eindelijk wat zicht in te komen.
                    maar dan heb ik al wel 3 jaar heel strak in mijn schema's gezeten.
                    Nu pas resultaat, verwacht dus niet snel iets.
                    benen etc. is bij ons een probleemgebied wat niet snel strak trekt.

Mooi dat je wat wil aankomen, de meeste meiden zijn bang dat ze snel breed worden.
                    Believe me, dat gebeurt niet zomaar , moet je echt heel veel voor doen en laten.

Maak een mooi voedingsschema en dan gaat het wel goedkomen met jou benen
                    Sponsored by:
                    Inshapesupplements

Comment

Ik heb hier enkele weken een schema gepost voor vrouwen. Mss kan je het terugvinden met de zoekfunctie op "schema vrouw". Mss ben je er wel iets mee.

Comment

hmm oke, ik denk wel dat ik de riem voor me rug aanschaf want ik denk dat het me kan helpen. die polsbanden laat ik dan maar even zitten.

corina:
                        Benen. billen en buik, ik zeg niks
                        Ben al 3 jaar bezig om dat strak te krijgen, begint nu eindelijk wat zicht in te komen.
                        aahhh! ik moet dan nog wel even doortrainen Als de foto in je display jij bent dan vind ik dat je wel heel mooi heb getraind! Veel spieren.

Nemesis:
                        Ik heb hier enkele weken een schema gepost voor vrouwen. Mss kan je het terugvinden met de zoekfunctie op "schema vrouw". Mss ben je er wel iets mee.
                        Heb de schema nog niet kunnen vinden, maar alvast bedankt want ik zal er vast veel aan hebben!

Allemaal een prettig weekend!

Comment

Dat ben ik indd, dank je wel!

Maar ook JIJ kan dat bereiken.
                          Doorzetten en veel info opdoen.
                          Goed lezen en vragen stellen, zo ben ik hier ook begonnen.

Heb mijn basis dingetjes van dit forum geleerd
                          Sponsored by:
                          Inshapesupplements

Comment

Post anders een foto van een fitnessdame wat jij mooi vindt en nastreeft.
                            En misschien wat info over jezelf...bv. gewicht, vet%, lengte, je huidige voeding, etc... en hoevaak kun je trainen, wil je eventueel aan supplementen, hoe serieus neem je de sport...

Hoe meer informatie, hoe gerichter we je kunnen bijstaan.

Succes!

Greetzz J.

Comment

Post anders een foto van een fitnessdame wat jij mooi vindt en nastreeft.
                              En misschien wat info over jezelf...bv. gewicht, vet%, lengte, je huidige voeding, etc... en hoevaak kun je trainen, wil je eventueel aan supplementen, hoe serieus neem je de sport...

Hoe meer informatie, hoe gerichter we je kunnen bijstaan.

Succes!

Greetzz J.
                              Ami dat vind ik een heel goed idee!
                              Hier een paar foto's van dames waarvan ik vind dat ze mooi uitzien
                              Esha Deol : Wallpapers
                              Esha Deol : Wallpapers
                              Celina Jaitley : Wallpapers
                              Celina Jaitley : Wallpapers

Sorry voor de foto's maar ik moest nou eenmaal foto's posten waarin de dames schaars gekleed zijn anders weet je niet wat ik bedoel. Ze lijken niet zwaar getraind, maar ze zijn wel lekker strak in hun vel en dat vind ik mooi.

Ik ben 1.70m en ik weeg 54 kg, maar volgensmij heb ik een hoog vetgehalte. Weet niet hoeveel het is. Ik zal aan de trainer vragen of hij het voor me kan meten. En wat me voeding betreft, ik eet geen vlees, wel vis. Veel groente en rijst/pasta. En ik probeer ook tussendoortjes als bananen kwark boterhammen muslibollen/krentebollen te eten. Ik gebruik geen suplementen. Zou ik die moeten nemen? eiwitten omdat ik geen vlees eet bv?

Ik ga 2 keer per week trainen en ik doe alleen krachttraining. Wil binnenkort ook conditie training erbij doen en naar 3 keer trainen per week gaan.

En zoals ik al eerder zei, ik ben slank maar vind dat bij me heupen billen en buik het vet heel erg vervelend en ik wil die weg hebben want ik wil graag een platte buik zoals op die fotos. Help!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X