Mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn schema

Maandag: Rust (IVM School en werk)
    Opdrukken 5 x 15x

Dinsdag: Cardio 1 tot 2 uur (Wielrennen)[s avonds][wedstijd vermogen]

Woensdag: Cardio 1 uur (mountainbiken)[s middags][rustig]
    Buikspieren & chinnen. [S avonds]

Donderdag: Cardio: 1 uur (mountainbiken)[S avonds][intens]

Vrijdag: Cardio: 1 tot 2 uur (mountainbiken) [S avonds][rustig]
    Opdrukken 5 x 15x

Zaterdag: Buikspieren & Chinnen [S avonds]

Zondag: Cardio: 1 tot 2 uur (mountainbike of wielrennen)[s middags][varieert]
    Buikspieren [s avonds]
    ----------------------------------------------------------------
    Ik heb express smiddags en s avonds er bij gezet door dat daar tussen toch rust is,

Ik doe vrij veel aan cardio dit komt doordat het me sport is,

Bij buikspier oefeningen heb ik er na nog rugspier training,

Dit is mijn schema wanneer ik geen wedstijd heb aan het einde van de week,
    als ik een wedstijd heb train ik minder en rust ik wat meer om energie op te bouwen,

mijn doel is om me BF naar 10% te krijgen van 14%
    en mijn spier groepen die ik met deze oefeningen train iets sterker te krijgen zodat ik meer klappen op kan vangen van het mountainbiken.

Is dit een beetje goed trainings schema.

Graag commentaar.

Groeten Rolf
    Last edited by Hirukaru; 02-10-2007, 11:09.
    Wielrenner: 1.83M, 67 KG, 14% BF -> 10% BF (proberen)

Ik mis een beetje de oefeningen voor je rug. Verder is het voor je doel wel een aardig schemaatje. Voor je rug zou ik er even wat chins bij doen (ene dag opdrukken andere chinnen) en dat dan 3x tot faling oid aan de deur of stang als je die een hebt. Ik zeg dit omdat ik het idee heb dat je alleen je onderrug pakt, als dit niet zo is beschouw mijn commentaar dan als niet geschreven.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ja ik pak alleen me onder rug,

Aangezien ik niks heb om chins op te doen,

Geen grote bomen in de buurt,
      Geen deur post waar ik aan kan hangen, (kunstof :P is nog al zwak)

Kan het natuurlijk altijd onder de trap proberen :P

Maar bedankt dat je hem controleerde.

Groeten Rolf
      Last edited by Hirukaru; 03-10-2007, 22:43.

Comment

Als je een trap hebt kun je miss anders omgekeerd opdrukken aan een trede. (In opdruk houding liggen en je dan optrekken met je borst tegen de stang/trede).
        Qua voeding zou ik alleen zeggen let op je eiwitten en eet ook koolhydraatrijk, vanwege al je fietsen etc.
        Geen dank.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Dus gewoon de trede van de trap vast houden en als het ware naar voren trekken of zo ??

(maar ik kan ook chinnen kan bij de trap de tree boven me vast pakken (2 trappen boven elkaar)

En dan gewoon gaan chinnen.

Ik let inderdaad op me voedsel.
          Dit is een van de belangrijkste dingen die je altijd moet doen
          Soms eet ik alleen te veel dat is meer het probleem.

Al weer bedankt

Comment

Neem eens een flinke schep honing voor je gaat fietsen.
            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Als je je gewoon kunt optrekken, zeker doen. Dat zijn de chins.

sigpic

Comment

ik begin binnen kort in de sport school voor een goedkoop prijsje (dank zij mijn wieler club) Dit doen we ieder jaar,

gaan we spinnen of Krachttraining,

Ik doe krachttraining,
                Maar aangezien iedereen van hun trainer een schema krijgt maar ik,
                Mijn eigen schema vrij wel heb,

Maar niet alles weet wat voor apparaten ik zou kunnen gebruiken en wat het allermaal in houd,

Ik ga in iedergeval proberen op op de sport school te chinnen, omdat ik dit thuis alleen onder de trap kan doen,

Weet iemand misschien nog wat oefeningen die ik kan doen (1x in de week sportschool voor ongeveer een uur,)

Ik weet niet wat alles inhoud maar weet wel wat ik wil trainen,

Ik begin met,
                10 min warm lopen op de loopband,
                Maar daarna weet ik niet welke apparaten ik zou moeten gebruiken voor het volgende en hoe het heet etc. ik zou hier graag informatie over willen hebben,

Mijn bovenrug, (chins)
                Mijn schouders,
                Mijn armen,(boven en benede)
                Mijn benen,(Boven en benede)

Comment

Ik zou die apparaten juist niet gebruiken. Als je instructeur daar erg aan hangt zal hij ze je wijzen, maar anders zou ik gewoon voor wat compounds gaan. Voor je rug de chins, voor je borst de benchpress, voor je schouders de dumbell/cable row en evt voor je benen de squat en legcurl. Voor je armen kun je gewoon de dumbell curl doen en de cable pulldown. Dit is erg basic maar voor een uurtje denk ik voldoende. Sets zou ik dan op 3x10 houden.

sigpic

Comment

Comment

Voor de eerste dag heb je altijd begeleiding .

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Ik zou die apparaten juist niet gebruiken. Als je instructeur daar erg aan hangt zal hij ze je wijzen, maar anders zou ik gewoon voor wat compounds gaan. Voor je rug de chins, voor je borst de benchpress, voor je schouders de dumbell/cable row en evt voor je benen de squat en legcurl. Voor je armen kun je gewoon de dumbell curl doen en de cable pulldown. Dit is erg basic maar voor een uurtje denk ik voldoende. Sets zou ik dan op 3x10 houden.
                        Juist wel de apparaten gebruiken en wel om die rede dat de apparaten specifiek de spiergroepen pakt en niks anders. door deze training train je ook de aanhechtingen en pezen en geeft juist die plaaatsen een goede doorbloeding . Pas na een aantal maanden zou ik iets meer op de dumbels overgaan. Want dan zijn je pezen en aanhechtingnen iets steviger geworden.
                        En ficseer je nou niet op 3x10 of op een bepaald gewicht omrede je elke dag je anders voelt Ik zou meer nemen bv 3x12 of 3x15 met een lbepaalt gewicht die je goed aan kan, daar bedoel ik mee de ene dag pak je meer dan de andere dagl. Ga gewoon lekker trainen zoals je voelt en wilt . Later na een jaar moet je gaan denken aan schema's . Nee nu lekker trainen en de pezen strerker maken. Zodat je je l;ekker gaat voelen. Vergeet niet dat de adviesen die je krijgt vaak zijn van mensen die al jaren trainen en jou een schema willwen op dringen die ze nu doen. en vergeten dat de pezen en aanhechtigen langzamer groeien dan de spieren.
                        Last edited by kees; 30-10-2007, 22:23.

Comment

ik begrijp niet zo goed waarom je koolhydraatrijk moet eten als je veel cardio doet? ........je wilt toch juist veel vet verbranden?......en waarom zou je een flinke lepel honing voor het fietsen innemen?....zo stel je de vetverbrading toch juist uit?

Comment

Originally posted by Hirukaru View Post

Ik let inderdaad op me voedsel.
                            Dit is een van de belangrijkste dingen die je altijd moet doen
                            Soms eet ik alleen te veel dat is meer het probleem.

Al weer bedankt
                            Originally posted by cojones View Post
                            ik begrijp niet zo goed waarom je koolhydraatrijk moet eten als je veel cardio doet? ........je wilt toch juist veel vet verbranden?......en waarom zou je een flinke lepel honing voor het fietsen innemen?....zo stel je de vetverbrading toch juist uit?

Het teveel eten is een probleem dus ipv een flinke maaltijd een flinke schep honing voor het trainen die geeft directe energie en is goed voor de spijsvertering.

Comment

Originally posted by kees View Post
                              Het teveel eten is een probleem dus ipv een flinke maaltijd een flinke schep honing voor het trainen die geeft directe energie en is goed voor de spijsvertering.
                              maar dit moet je niet doen om vet te verbranden toch?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X