ik zou graag willen weten als je mee voor bodybuilding gaat is het toch beter om langere setjes te doen in plaats van 5x5?
training
Collapse
X
-
Dat is wel het basis set/rep verhaal. Het 5x5 schema is ook niet zozeer opgesteld om breed van te worden, meer om sterker te worden op de grote drie. Dat maakt het een goede afwisseling."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Tegenwoordig is men teveel gericht op repranges. 1-3 is voor kracht, 3-5 explosieve kracht, enz...
In realiteit kun je makkelijk met zware setten van 3 herhalingen massa op bouwen, en je zal zelf een stevige groeispurt maken als je gewent bent van veel herhalingen te doen.
Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je aantal sets hoog is, bv de Waterbury-method, die uitgaat van 10 sets van 3, met het gewicht van je op je 5RM(nooit tot faling buiten ms de laatste sets). Er zijn mensen die Waterbury verafgoden gewoon om die methode.
Er zijn vele manieren om spiermassa te kweken. Raar genoeg is het afwisseling tussen extremen dat het meeste effect geeft.
bv: german volume training en doggcrapp, of 3*10 en 10*3 reprange.
In alle succesvolle schema's staat progressieve verhoging van het gewicht centraal.
5x5 schema heeft mij een tijd geleden een zware groeispurt gegeven omdat ik gewoon was hoge herhalingen met relatief lichtere gewichten te doen, en altijd tot faling.Last edited by Genjuro; 16-01-2008, 18:36.the one and only tabata overlord
Comment
-
Originally posted by Genjuro View PostTegenwoordig is men teveel gericht op repranges. 1-3 is voor kracht, 3-5 explosieve kracht, enz...
In realiteit kun je makkelijk met zware setten van 3 herhalingen massa op bouwen, en je zal zelf een stevige groeispurt maken als je gewent bent van veel herhalingen te doen.
Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je aantal sets hoog is, bv de Waterbury-method, die uitgaat van 10 sets van 3, met het gewicht van je op je 5RM(nooit tot faling buiten ms de laatste sets). Er zijn mensen die Waterbury verafgoden gewoon om die methode.
Er zijn vele manieren om spiermassa te kweken. Raar genoeg is het afwisseling tussen extremen dat het meeste effect geeft.
bv: german volume training en doggcrapp, of 3*10 en 10*3 reprange.
In alle succesvolle schema's staat progressieve verhoging van het gewicht centraal.
5x5 schema heeft mij een tijd geleden een zware groeispurt gegeven omdat ik gewoon was hoge herhalingen met relatief lichtere gewichten te doen, en altijd tot faling.
bv maandag waterbury en op vrijdag bill starr
woensdag kun je dan miss bezighouden met assit oefen en armen
lijkt me wel leuk en doeltreffend om te doen
ik denk om na mijn 5x5 zoiets als deze samen te steken
maandag (waterbury)
borst bench press en peck deck of flyes
rug bor en chin up
dinsdag
squat
legpress
leg curl
calfraises
woensdag
armen en buik
vrijdag 5x5
borst incline dumbell press
rug deathlift
schouders sterke oefening met als assist shrug
betwijfel alleen of ik op vrijdag nog eens squat erbij zou nemen of niet doordat ik ze op dinsdag hard wil aanpakken
hierbij pas ik dan wel 1x4 1x4 1x4 1x4 1x3 1x8 toe met de verhoging van 2.5%
dit is toekomst gericht kan natuurlijk nog verandern maar het lijkt me wel goed om te doen
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 92.5kg 6x
Sumo safety bar goodmorning:
- 21kg 2x15
Wide...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
1 week geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 weken geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment