Is dit schema efficiënt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit schema efficiënt?

Na 3 maanden 3 keer per week alle spiergroepen te doen schakel nu uiteindelij over naar het werken in spiergroepen, hier volgt mijn eerste schema;

Ma: rust
    Di: Benen, Rug, Schouders
    Wo: Armen, Borst, Buikspieren
    do: rust
    vr: Armen, Borst, Buikspieren
    za: Benen, Rug, Schouders
    zo: Armen, Borst, Buikspieren

Ik weet niet of ik het zo efficiënt mogelijk doe maar heb vooral schrik dat ik ga ondertrainen...

Btw: ik train puur puur naturel, zelf geen creatine etc (alhoewel ik daar wss binnenkort mee ga beginnen, zoek gewoon nog naar wat "voor en na" foto's) Dus ik weet niet of ik daardoor minder of meer spiergroepen zou moeten doen

alvast bedankt voor de tips etc

Ik vind het 10keer niets!!

Je kan beter nog even rondkijken bij trainings schema's van anderen!
    Ik zou helemaal opnieuw beginnen en gewoon je spiergroepen 1 keer p/w pakken! En er staan ook geen oefeningen bij beetje moeilijk beoordelen zo trouwens!

Succes
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Hiervoor krijg je 1/10
      Opnieuw beginnen!
      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Overkill. Probeer eerst gewoon een split 1x per week af te draaien. Denk je dat je lichaam meer aan kan voer het dan pas op, niet eerder.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@fitnessfreak: ja sorry, de pc waar ik mijn lijstje met oefeningen op heb staan wordt momenteel gerepareerd (moederbord kapot)

@Tigra: jezus, wist niet dat het zo slecht was :O

@General: Ik heb ECHT schrik dat ik ondertrain als ik mijn spiergroepen 1 keer/week doen. Want had ergens gehoord dat ze al beginnen af te breken na 1 week...

Zijn er spieren die je meerdere keren moet doen in de week? (zoals buikspieren bv?) Ik post dan direct een ander schema

Comment

Kans op ondertraining is marginaal. Ben met een drie dagen split toch 2kg aangekomen zonder echt te bulken, en uit ervaringen van anderen kan ik ook zoiets als spierverlies niet op maken.
            Geen enkele spier hoeft vaker per week, maar een spier die vaker wordt gedaan is buik.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zal morgen, ten laatste zaterdag een nieuw schema posten dan. Want voor het moment zwem ik in het werk

Comment

Neem je tijd man
                Een schema is niet op 5 minuten gemaakt
                Succes
                Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Mee eens. Spit het internet uit op zoek naar voorbeelden van schemas.
                  Keuze zat.

grtz
                  getting back in shape...

Comment

..ik ben het niet helemaal eens met jullie. Ik heb een tijdje wat schema's uitgeprobeerd om achterblijvende spiergroepen op te trekken. Maar ik deed het telkens maar met 1 spiergroep. Stel: ik wilde biceps (destijds een dood punt bij mij) een extra impuls geven. Dus ik trainde deze aan het begin van de week zwaar en dan helemaal aan het eind van de week net voor het weekend nog eens een keertje extra, maar dan met lichte gewichten en veel setjes.
                    Dit heeft mijn armen goed gedaan. Ik heb 2 cm op mijn armen gewonnen in 4 maanden.
                    Drie keer per week armen doen zoals in het schema van de topicstarter is idd pure overkill. Ik denk dat je dan cm in gaat leveren..
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Heb wat rondgevraagd bij vrienden in de fitness naar ervaringen etc en dit is dan het resultaat van mijn nieuwe schema: 1 spiergroep/training+cardio (zit in de cut)

Ma: Rust
                      Di: Schouders+Buikspieren+30 min cardio
                      Woe: Armen
                      Do: Rust
                      Vr: Benen+Buikspieren
                      Za: Borst
                      Zo: Rust+Buikspieren+30 min cardio

Lijst van alle oefeningen zit nog steeds op de kapotte pc waarop ik wacht maar het zijn echt normale oefeningen van ongeveer 3-5/spier denk ik

Ik weet niet of het nu zovele beter is dus daarom post ik het eventjes voor naar jullie meningen te horen.

P.S. Ja inderdaad, cardio is niet zoveel maar ik heb echt niet genoeg tijd om het er telkens bij te doen...

Comment

Ik geloof niet dat je de tips hier op hebt gevolgd. Ik zou zeggen lees hier wat rond en probeer het nog een keer.

Het kost wat tijd maar ik kan je garanderen dat je er wat aan hebt. Dit schema is namelijk waardeloos!

Als je straks een fansoenlijk schema post dan is het ook handig om je doelstelling te vermelden. Succes!

Comment

weggevertje van mij: prima split vind ik

probeer s ma borst schouder triceps buik

di biceps rug benen

wo rust

do als maandag

vr als dinsdag

za/zo rust (evt cardio)

Comment

Als je zegt dat het waardeloos is zeg dan liefst ook waarom (=opbouwende kritiek)

Doelstelling is 75 kg bij 8% BF later, zit nu op 68.5 bij 12... maar tegen de zomervakantie zou ik graag 70 bij 8% wegen

Comment

@ grain. Ik zou nooit rug en benen op 1 dag trainen!! Of het moet een fullbody zijn!
                              Dat is gewoon niet te doen ik denk dat de meeste het met me eens zullen zijn.

grtz.
                              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X