Mijn volgende schema: wat vinden jullie ervan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Je moet rusttijden en warming up/cooling down/rekken natuurlijk niet meetellen. Alleen de tijd dat je daadwerkelijk aan het trainen bent telt mee. Sommige mensen rusten echter veel te lang. Langer dan 3 minuten tussen oefeningen/sets zou je niet moeten rusten. Anders worden je spieren koud en zakken je testo-levels.

Bedoel je dat je de rust tussen de setjes ook niet meetelt of begrijp ik je verkeerd.

Comment

Die tel ik idd ook niet mee. Rust is rust en training is training.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

wacht ff...ik zeg het verkeerd. Je moet je rust tussen je reps wel meetellen uiteraard. Alleen als het allemaal te lang gaat duren is dat niet bevordelijk. Sommige mensen beginnen hele gesprekken van meer dan 5 minuten. Dat is slecht voor je training. Ik reken dat ook niet tot trainen.

Comment

vind het proper schema maar volgens mij haal je dit sowieso niet binnen het uur al die 12 oefeningen van 3x12

los daarvan succes met je schema want nogmaals het ziet er goed uit

grtz

Comment

oke dan bedankt!

je hebt helemaal gelijk, ik moet minstens 4 oefeningen supersetten (dus 8 oefeningen in de tijd van 4) om op een uur te komen en dit is echt veels te slopend. Er moet zeker 1 of 2 oefeningen weg. Ikzelf zat te denken aan side raises of shrugs (side raises omdat ik de zijkant al pak met shoulder presses, maar aan de andere kant pak ik de voorkant ook 2 keer). Shrugs, omdat ik hiet zon enorme nek met grote traps wil. Pak ik ze wel ergens anders mee (mn traps/nek)? bench press oid?
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je kunt shrugs doen bij je deadlift. Zodra je het gewicht hebt gelocked kun je het een keer shruggen. Je kunt het ook combineren met je dumbell press, dan krijg je een overhead shrug.
              Als je zijkant voorloopt of weinig werk nodig heeft kun je die oefening er gewoon uit gooien.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Je kunt shrugs doen bij je deadlift. Zodra je het gewicht hebt gelocked kun je het een keer shruggen. Je kunt het ook combineren met je dumbell press, dan krijg je een overhead shrug.
                Als je zijkant voorloopt of weinig werk nodig heeft kun je die oefening er gewoon uit gooien.
                Dit lukt misschien met een bescheiden deadlift maar als je er een beetje gewicht op hebt gaat het toch vrij lastig worden denk ik.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                  Dit lukt misschien met een bescheiden deadlift maar als je er een beetje gewicht op hebt gaat het toch vrij lastig worden denk ik.
                  Mijn top is 120kg. Kan ik ook mee shruggen. Zodra je over de 200 gaat, zal dat waarschijnlijk niet meer lukken, maar betwijfel of Leo daarbij in de buurt komt.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

ja oke das waar en anders zou je idd kunnen shruggen met je opwarmset.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Mijn top is 120kg. Kan ik ook mee shruggen. Zodra je over de 200 gaat, zal dat waarschijnlijk niet meer lukken, maar betwijfel of Leo daarbij in de buurt komt.
                      hehe ja je hebt gelijk, mijn top is nog 4x6 met 100 kg, maar nu ik 3x12 doe (en ziek ben) doe ik nog 60 kg, dus ik kan nog wel ff door zo ik ga hem in ieder geval proberen, bedankt!

en die overhead shrug, doe je die dan als je uit hebt gestoten, of als de dumbells naast je oren zitten? ik neem aan het eerste?

verder ligt mn zijkant een aardig stuk achter (mede omdat jij eerst nog front raises ipv side raises suggereerde en dit heb ik in mn serieuse maanden volgehouden )
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Voor de overhead shrug mag je even doorscrollen, maar hier staat hij wel uitgelegd.
                        Excuses voor die misser van een front raise. Heb er zelf ook te lang mee getraind helaas.

sigpic

Comment

@ GeneralIx
                          Da's een behoorlijk gewicht, 120 kg, om te deadliften/shruggen.
                          Hoeveel weeg je nu zelf?

Comment

Weeg nu ongeveer 77kg. Deadlift van 120 stamt echter nog van toen ik 72 woog. Hoop met Rippetoe te gaan naar de 150.

sigpic

Comment

Dan ben je behoorlijk sterk als je met zo'n lichaamsgewicht die gewichten aan kunt. Bravo!

Comment

Kracht is om vreemde redenen nooit echt het probleem geweest. Zag er nooit al te sterk uit, maar ben altijd bovengemiddeld sterk geweest.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X