Vetpercentage is gemeten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage is gemeten

Mijn vetpercentage is gemeten en mijn gewicht, lengte en word er niet vrolijk van

Lengte: 1.56
    Gewicht: 52.5kg
    Vetpercentage: 21%
    we gaan het vet wegslaan
    moet op 15% zitten, dus wat gaan we er aan doen???
    4 keer per week naar de sportschool, nog minder calorieeen nemen
    en veel cardio, buikoefeningen, morgen krijg ik mijn programma en zal het vetpercentage wel vaker gemeten worden. Moest een fitheidstest afnemen en die was gemiddeld.Die personal trainer van mij zegt dat het wel goed komt en dus het vetpercentagen naar 15 moet dan word de sixpack zichtbaar
    jaja en hoe gaan we dat dan doen he ................. iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijag
    Mijn hero's: Duncan & Lisca Stutterheim en Jenny Gaidoukevitch

Succes.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nog minder calorieën? Dat klinkt alsof je nu al weinig calorieën neemt... Ik zou wel gewoon goed blijven eten en niet te weinig calorieën anders ben je over een tijdje nog verder van huis... Een stukje goedbedoeld advies
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

succes
        waar een wil is is een weg

Comment

succes meid!
          getting back in shape...

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            calorieën anders ben je over een tijdje nog verder van huis...
            Hoe bedoel je???
            en 21% is veel vetpercentage toch voor mijn lengte + gewicht??

Comment

Ik persoonlijk vind 21 procent voor een vrouw echt niet veel... En wat ik bedoel is dat als je je calorie-inname drastisch gaat verlagen, je lichaam zich daar op een gegeven moment aan gaat aanpassen... Die gaat dan in de spaarstand waardoor je metabolisme op een erg laag pitje komt te staan (believe me, been there done that)... Je zal dan in het begin afvallen, maar later ben je verder van huis omdat je lichaam daarna alles om gaat zetten in vetreserves (je lichaam denkt immers dat er grote tekorten aan voedsel zijn en zal er alles aan doen om reserves te behouden)... Het kost dan heel veel moeite om dat weer fatsoenlijk op gang te krijgen

Ik zou dus niet drastisch onder je behoefte gaan eten... Je kan mijns inziens beter op een rustiger tempo gaan afvallen zodat het blijvend is dan nu gaan crashen en straks op de blaren zitten...
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik persoonlijk vind 21 procent voor een vrouw echt niet veel... En wat ik bedoel is dat als je je calorie-inname drastisch gaat verlagen, je lichaam zich daar op een gegeven moment aan gaat aanpassen... Die gaat dan in de spaarstand waardoor je metabolisme op een erg laag pitje komt te staan (believe me, been there done that)... Je zal dan in het begin afvallen, maar later ben je verder van huis omdat je lichaam daarna alles om gaat zetten in vetreserves (je lichaam denkt immers dat er grote tekorten aan voedsel zijn en zal er alles aan doen om reserves te behouden)... Het kost dan heel veel moeite om dat weer fatsoenlijk op gang te krijgen

Ik zou dus niet drastisch onder je behoefte gaan eten... Je kan mijns inziens beter op een rustiger tempo gaan afvallen zodat het blijvend is dan nu gaan crashen en straks op de blaren zitten...
                Dank u voor je behulpzame reactie

Maar wat mij dwars zit is dat mijn buik maag zo dik zijn, terwijl ik cardio doe, okay okay sinds kort... en mijn eetschema heb omgegooid, wil immers een sixpack zie avatar... maar als ik ook maar 1 keer wat drink dan gaat die maag weer opzwellen, is toch niet normaal. In de ochtend als ik wakker word dan is mijn maag en buik al wat minder dik maar zodra ik ook maar een slok water neem dan is ie weer ala teletubie zeg maar

Comment

Krijg je er dan ook zo'n mooi televisiescherm in???

Bij mij is mijn buik 's ochtends ook op zijn platst, wordt wel wat boller door eten en drinken, maar het neemt geen teletubbievormen aan... Nou moet ik zeggen dat ik ook wel stevige buikspieren heb die de boel in vorm houden... Ik zou je daar op gaan richten en niet zozeer drastisch je eten omgooien als je nu al een goed voedingsschema hebt...

Comment

Krijg je er dan ook zo'n mooi televisiescherm in???

Bij mij is mijn buik 's ochtends ook op zijn platst, wordt wel wat boller door eten en drinken, maar het neemt geen teletubbievormen aan... Nou moet ik zeggen dat ik ook wel stevige buikspieren heb die de boel in vorm houden... Ik zou je daar op gaan richten en niet zozeer drastisch je eten omgooien als je nu al een goed voedingsschema hebt...
                    Maar je buikspieren worden zichtbaar als je verpercentage daalt, mijn buikspieren worden ook wel steviger alleen je ziet ze niet. Of ik een goed voedingschema heb dat heb ik wel (denk ik) want ik heb veel uit dit forum gehaald. Wel we zullen zien over een paar weken. Overal zit calorieeen in, dus helemaal vermijden kan je het niet, snoepen en patat en chips en sauzen en andere dikmakers doe ik allang niet meer aan sinds dat ik train.

Comment

Originally posted by Black Identity View Post
                      Maar je buikspieren worden zichtbaar als je verpercentage daalt, mijn buikspieren worden ook wel steviger alleen je ziet ze niet. Of ik een goed voedingschema heb dat heb ik wel (denk ik) want ik heb veel uit dit forum gehaald. Wel we zullen zien over een paar weken
                      Dat klopt, maar ook al zie je de buikspieren niet, ze doen hun werk wel... Succes!

Comment

Geduld is key word here. Maximaal 500kcal onder je onderhoud gaan zitten qua voeding en niet meer. Als je te veel onder je onderhoud duikt krijg je problemen op langer termijn en wordt je vetter. Maar goed...die basis kennis zou je nu onderhand toch wel moeten weten.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          onderhoud duikt krijg je problemen op langer termijn en wordt je vetter.
                          Neeeeeeeeeee dat moet niet gebeuren. Dat wist ik helemaal niet trouwens
                          merci Pinada en falstyr en natuurlijk de rest

Comment

hmm...

Proces is simpel. Je lichaam heeft een x-hoeveelheid kcal dat het nodig heeft als onderhoud. Daar komt nog kcal verbruik bij voor dagelijkse activiteiten, sport, spiergroei. Wil je afslanken ga je dus lager in kcal zitten en meer kcal verbranden door activiteiten. Je zou in princiepe op onderhoud kunnen eten exlusief je dagelijkse activiteiten+sport verbruik.

Ga je te ver zakken in je kcal inname dan gaat je lichaam langzaam aan in overlevings modus. Het zal dan voeding als vet opslaan in afwachting voor de periode dat er helemaal geen voedsel meer komt. En als je door blijft gaan zal je lichaam bepaalde functies gaan uitzetten ter behoud. Dus kun je maag problemen krijgen, lever en nier problemen etc etc.

Ga je voldoende eten en bewegingen stimuleer je het lichaam meer kcal te gaan verbruiken. Hoger verbruik, meer verbranding.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              hmm...

Proces is simpel. Je lichaam heeft een x-hoeveelheid kcal dat het nodig heeft als onderhoud. Daar komt nog kcal verbruik bij voor dagelijkse activiteiten, sport, spiergroei. Wil je afslanken ga je dus lager in kcal zitten en meer kcal verbranden door activiteiten. Je zou in princiepe op onderhoud kunnen eten exlusief je dagelijkse activiteiten+sport verbruik.
                              Okay dat begrijp ik maar wat is die x-hoeveelheid kcal. Kun je dat uitrekenen dmv je gewicht en lengte? Of iets anders???

Edit: Ja door de stickys te lezen waar een calculator in staat
                              dank je pinada voor je berichtje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X