Originally posted by steffie268
View Post
Pauzes tussen sets
Collapse
X
-
Vergeet niet je lachspieren te trainen.
-
Originally posted by niet_hier View PostNee, niet helemaal mee eens. Volume voor hypertrophy heeft alleen zin als dat volume bij een zwaar gewicht is. Ik kan best iedere training 100 reps squat doen met 10 kg of 20 kg gewicht aan de bar maar daar schiet ik qua hypertrophy geen barst mee op. Meer volume heeft alleen zin als ik een hoger percentage van m'n 1RM gebruik. De percentages die jij in je log noemt zijn te laag om zinvol te zijn voor zowel krachtontwikkeling als voor hypertrophy.
Als je met de percentages in mijn log doelt op de percentages van de 20 rep setjes dan geef ik je gelijk - had eigenlijk aan 60% eRM moeten starten ipv 50...maar het parcours van 50 naar 60% heeft voor mij wel zijn nut gehad dus spijt heb ik daar niet van, en het parcours van 60 naar 70% wordt zeker nog spannend...
De 5x3's zullen voortaan dienen voor de krachtontwikkeling en de 3x5's voor hypertrophy, ik denk niet dat ik daar de bal ver missla met mijn vooropgestelde percentages...ik werk btw niet met een "training max" van 90% van mijn eRM's, dus 85% eRM is ook effectief 85% eRM
Als ik 10x50 kan en 8x55 dan heb ik gevoelsmatig harder moeten werken voor die 8x55 maar met de 10x50 ligt mijn volume wél 12% hoger - vandaar dat je overschot van gelijk had met je advies om eens een maandje sub-maximaal te gaan trainen ipv continu naar PR's te streven... Zelfs als ik mij een maand lang tot bepaalde werkgewichten "beperk" kan ik nog progressie maken door sets toe te voegen of de pauzes tussen sets minder lang te laten duren...
grtzSquat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostOef .. dat je nog steeds met die percentages en onbelangrijke details bent.
Ik ben dus niet "nog steeds" maar wel opnieuw met percentages bezig ja, als ik nou denk dat dat mij helpt om mijn trainingsdoelen te bereiken, heb jij daar dan last van?
Die percentages zijn overigens géén "onbelangrijke details", that's just your opinion manSquat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44
Comment
-
Originally posted by steffie268 View Post
Heb mij nochtans een hele tijd met "lineaire progressie" beziggehouden hoor en doe dat voor LB zelfs nog altijd
Ik ben dus niet "nog steeds" maar wel opnieuw met percentages bezig ja, als ik nou denk dat dat mij helpt om mijn trainingsdoelen te bereiken, heb jij daar dan last van?
Die percentages zijn overigens géén "onbelangrijke details", that's just your opinion manSkeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.
Comment
-
Originally posted by Aldo Raine View Post
Je moet je als krachtsporter gewoon richten op compound oefeningen, en elke training iets meer gewicht verplaatsen dan je vorige training. Veel moeilijker dan dit is het niet Steffie.
Maar: door het doen van 1 amrap topset en 1 of meer amrap back-off sets heb ik wel het gevoél dat ik hard heb gewerkt in de gym, maar dat is geen garantie dat het gedraaide volume sessie na sessie omhoog gaat...
Bovendien lukt het al een hele tijd niet om mijn bench en overhead press naar omhoog te krijgen, niet met gewicht en ook niet met reps (verzachtende omstandigheid is hierbij wel het ziek zijn en bijhorende gewichtsverlies)...
Dat amrappen is ook een zware belasting voor het zenuwstelsel en hakt diep in de recuperatie - eigenlijk niet iets dat ik elke set/elke sessie behoor te doen...
Dus iéts moest er wel veranderen
Met de natte vinger werkgewichten en set/rep schema's verzinnen was misschien een optie, maar dankzij eRM percentages en andere "details" heb ik nu een beter zicht op wàt ik moet doen en waaróm...
En vergeleken met altijd maar liggen 5x5'en is een HLM full body imho een pàk interessanter - het is gewoon nog ff afwachten om erachter te komen of volume en frequentie al dan niet binnen de grenzen van mijn recuperatievermogen vallen en indien nodig bijsturen...
Ik heb mij overigens wel laten adviseren door een Canadese strongman competitor die zichzelf coacht - niet echt een zwakkeling btw...
Lachen jullie maar met mij en mijn "rare ideeën"
Feel free om mijn trainingslog van commentaar te voorzien, I'm going to let the numbers do the talking...Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44
Comment
-
Mwah het lachen is mij wel vergaan. Krijg eerder een beetje medelijden omdat je het in je hoofd gewoon niet op een rijtje hebt. Als je al een totale fuck up bent wat betreft krachttraining wat geen hoger wiskunde is. Hoe zal het dan in het dagelijks leven zijn? Dus nee, medelijden is een beter woord. Maar goed, je gaat de nummers het woord laten doen. Succes ermee.Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door hivetechsolutionsOur Digital Marketing Company in Fort Worth TX, is dedicated to providing cutting-edge digital marketing solutions tailored to your business needs. We...
-
Kanaal: Algemeen
1 hour ago -
-
At Appliance Repair Service, we specialize in providing expert repair services for a wide range of household appliances. Our team of highly trained technicians...
-
2 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 110kg 1x
- 80kg 2x4
Deadlift:
- 163kg 1x
- 120kg 5x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door roloffrobert986Vidalista pills are a trusted solution for treating erectile dysfunction (ED), offering various strengths to suit individual needs. Vidalista 20mg is...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzGister langs fysio geweest, overspannen pec minor is zijn diagnose > kan/mag gewoon alles doen, natuurlijk op geleide van eventuele pijn sensatie....
-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door Muhammad FarrukhAn Assignment Writing Service In Pakistan offer service to students that need help in their course works. These services provide uniquely researched,...
-
4 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
5 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
6 dagen geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment