Als je net begint is de intensiteit toch niet zo hoog, dus ik denk dat dat best kan.
Commentaar op schema?
Collapse
X
-
Ma: Rug en biceps :
Bent Over Rows, Goodmornings, Standing Barbell Curl, Concentration Curl
Di: Borst, Schouders en Triceps:
Bench Press (schuin/recht), Flyes, Behind The Neck Press, Front Dumbell Raises, Standing Lateral Raises, French Press
Wo: Benen, Buik en Onderarmen
Squats, Standing Calf Raises, Seated Twist, Sit-ups, Barbell Wrist Curls
Do:
RUST
Vr:
zelfde als maandag
Za:
zelfde als dinsdag
Zo:
zelfde als woensdag
Dus zo is het een goed schema?
En hoe moet ik de gewichten bepalen?
Ik heb iets gelezen van 90% v/h gewicht waarmee je 8 reps kan maken, of moet dat gewoon het maximum zijn?
Comment
-
Originally posted by jeronimo View PostMa: Rug en biceps :
Bench Press (schuin/recht), Flyes, Behind The Neck Press, Front Dumbell Raises, Standing Lateral Raises, French Press
Squats, Standing Calf Raises, Seated Twist, Sit-ups, Barbell Wrist Curls
Do:
RUST
Vr:
zelfde als maandag
Za:
zelfde als dinsdag
Zo:
zelfde als woensdag
Dus zo is het een goed schema?
En hoe moet ik de gewichten bepalen?
Ik heb iets gelezen van 90% v/h gewicht waarmee je 8 reps kan maken, of moet dat gewoon het maximum zijn?
En zou ipv behind the neck press MP doenStats: 1.87, 90kg, 15.3% vet
Comment
-
Ok dan ziet het er zo uit:
Ma: Rug en biceps :
Bench Press (schuin/recht), Flyes, Military Press, Front Dumbell Raises, Standing Lateral Raises, French Press
Squats, Stiff leg deadlift, Standing Calf Raises, Seated Twist, Sit-ups, Barbell Wrist Curls
Do:
RUST
Vr:
zelfde als maandag
Za:
zelfde als dinsdag
Zo:
zelfde als woensdag
zo beter ?
zou ik mss voor triceps ook nog een oef extra doen?
en hoe moet ik de gewichten bepalen? gewoon 3 sets met het maximum voor 8 reps?
Comment
-
ongeveer een maand of 7 denk ik...
maar nooit echt veel resultaat gehad, gwn verschillende (foute) methodes geprobeerd
er is wel een stevig verschil in kracht nu tegen toen ik net begon, dus ik ben wel klaar om aan het serieuze werk te beginnen nu denk ik
Comment
-
Originally posted by jake22 View PostGoodmornings zijn voor je hamstrings voornamelijk ?
En zou ipv behind the neck press MP doen
@ Jeronimo: Waarom maar 1 triceps en 2 biceps? En ik denk toch nog steeds dat schema overkill gaat worden Daarnaast doe je op zondag een training voor hamstrings, maandag doe je dan goodmorning; zoals gezegd ook voor hamstrings. Je traint dus die spiergroep 2 maal na elkaar..The only way to make your dreams come true is WAKING UP
Status: @Onderhoud
Comment
-
Ik doe al een tijdje goodmornings (daarbij mag je je kniën toch niet "op slot zetten"), en ik heb eerlijk gezegd nooit de indruk gehad dat ik mijn hamstrings daarmee trainde (kan aan mij liggen natuurlijk).
En wat stel jij voor tegen die "overkill"? 2,3 dagen rust? Want dan moet ik wel op 5 of 4 dagen heel veel doen...
of denk je dat het eigenlijk genoeg is als ik 1x per week FB doe?
Ik denk persoonlijk wel dat dit schema vol te houden is...
Comment
-
Je kunt het altijd proberen, maar 6 op 7 is wat veel vind ik. Ik zou overgaan op een ub/lb (over 4 dagen gespreid) of op een 3 of 4 daagse split. Zo heb je toch een 3 tal dagen rust.
Ivm GM; in het begin had ik ook meer gevoel in mn hams dan in mn onderrug, maar naarmate dat ik zwaarder ging kreeg ik meer gevoel in mn onderrug. Hier op het forum kreeg ik te horen dat dit komt omdat mijn rug zwakker is dan mn hams.
GrtzThe only way to make your dreams come true is WAKING UP
Comment
-
Ik denk dat ik het toch zo maar ga proberen, als ik goed uitrust moet het wel te doen zijn denk ik ... ik zal je laten weten of het werkt of niet.
En kan jij me uitleggen hoe ik de gewichten moet kiezen, ik dacht het maximum waar je 8 reps mee kan maken..?
Comment
-
Ik heb op dit forum nog wat andere trainingsschema-topics gelezen, en ik heb gelezen dat je voor massa te trainen enkel de compound oefeningen moet doen en sets van 15-12-10-8-5 reps.
Ik dacht om massa te trainen dat je best ook isolatieoefeningen doet, met ongeveer 3 sets van 8 reps (3 keer met hetzelfde gewicht)
Welke van de 2 is nu de juiste?
Comment
-
-
Ik kan je niet echt helpen met training van massa aangezien ik puur kracht train.
Zonder jullie zou ik nog altijd een fout schema volgen, met de foute gewichten en de foute oefeningen, en dat alles nog in de foute volgorde ook
Maar ik zou zeggen: maak een logje aan en bewijs ons het tegengesteldeThe only way to make your dreams come true is WAKING UP
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: