Is deze manier van trainen goed?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Spierherstel heeft alles te maken met je voeding en rust. 3 x per week armen is veel en veel teveel van het goede! 2 x is mij inziens al teveel voor iemand die niet aan de juice zit. Geloof me, 1 x in de week keihard en intensief die armen aanpakken en ze zullen groeien als een kool.

Verdiep je niet teveel in supplementen. Wat je kan gebruiken is het volgende:
    Whey, omega 3, vitamince c en multivit. Meer heb je niet nodig. Voor het slapen 500gr kwark of zalm. Zorg ervoor dat je voldoende rust pakt, dat is echt heel erg belangerijk daar ben ik ook achter gekomen, geen nieuws aangezien die al bekend was voordat ik zelfs op deze aardbol kwam.

Maar goed, je moet er maar zelf achter komen. Ik zie veel jongens in de gym alleen armen en borst trainen, ik moet toegeven dat ze wat strakker zijn geworden in zoveel tijd... in andere woorden wil je groeien dan moet je weten wat je doet en luisteren naar je lichaam. Als je intensief genoeg traint als naturel dan hoef je mij inziens echt geen spiergroepen 2x per week te pakken.

Als je al een tijdje bezig bent dan kan ik me daar nog in leven maar als ik dit allemaal zo lees dan gok ik erop dat je nog een hele lange weg te gaan hebt, en dat is maar goed ook want dat is nou eenmaal het leuke aan dit sport.

Ik ben het niet eens met de andere dat je een strikt voeding en trainingschema moet hebben om te groeien. Integendeel, zorg voor variatie bij elke training (wel dezelfde schema maar toch met variatie). Begin de ene keer met deze oefening en de ander keer met die... in de zin van: niet altijd hetzelfde.

Wat voeding betreft moet je gewoon schoon aan je behoeften komen, logisch.

Maak dit ervan.

Maandag: Borst, triceps
    Dinsdag: Benen, buik
    Woensdag rust:
    Donderdag: Rug, biceps.
    Vrijdag: Schouders, buik, traps

Het is maar een voorbeeld uiteraard, zijn genoeg variaties die je kunt uitproberen.
    Denk niet teveel na over al die supplementen, eerst met de basics beginnen, dan wellicht creatine erbij halen en daarna pas kijken (als je het de moeite waard vindt) welke sup voordelen bied en welke niet. Kijk niet altijd naar de mooie omschrijvingen van producten zoals 400% extra massa en dat soort shit. Dan haal je gewoon broodje poep in huis.

Ik heb veel miskopen gedaan en daar heb ik van geleerd.

Comment

Ik denk dat ik dat schema ongeveer ga hanteren (op jouw advies).
      Wel heb ik al een Weight Gainer (Mammoth) in huis, voor me gevoel is het beter aangezien ik toch moeilijk ben met eten (kommetje pap, 6/8 boordjes, advond eten + tussendoortjes).
      Hmm, toch heb ik op een of ander gevoel een neiging naar supplementen omdat ik al die mooie verhalen moet aanhoren over sneller massa kweken etc.
      Maar goed ik zal de komende 3/4 maanden kijken of ik enig verschil zie en merk met dit schema.

Comment

zeker

Ja, dat lijkt er al meer op.. Nex heeft gelijk, het is n beter schema. En zeker als je vooruit wilt gaan. Elke dag armen trainen heeft geen enkele zin, zullen ze hooguit peziger van worden.. Denk aan wat ze zeggen goed eten en voldoende rust.

Comment

Originally posted by Suurbier View Post
          Ik denk dat ik dat schema ongeveer ga hanteren (op jouw advies).
          Wel heb ik al een Weight Gainer (Mammoth) in huis, voor me gevoel is het beter aangezien ik toch moeilijk ben met eten (kommetje pap, 6/8 boordjes, advond eten + tussendoortjes).
          Hmm, toch heb ik op een of ander gevoel een neiging naar supplementen omdat ik al die mooie verhalen moet aanhoren over sneller massa kweken etc.
          Maar goed ik zal de komende 3/4 maanden kijken of ik enig verschil zie en merk met dit schema.
          Voeding zal uiteindleijk voor bijna 90% bepalend zijn voor je looks. Daarna volgen rust en training. Die 2 moeten nl in perfecte harmonie zijn! Teveel rust en je krijgt geen groeiprikkel. Te weinig rust en je breekt meer af dan je kunt opbouwen.
          Afijn, ik zou als ik jou was maar leren goed en schoon te eten. En ook de juiste hoeveelheden op de juiste tijden als bodybuilding je doel is.
          Als de looks je niks kunnen schelen en je het gewoon voor de power en/of de lol doet dan kun je rustig doorgaan zoals je zelf wilt (hoewel ik het je dan zelfs ook af raad want het schema dat je nu hanteert slaat echt nergens op.).
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik denk in eerste instantie dat jouw denkwijze niet helemaal klopt wat betreft trainen.

Wat de rest hier ook al tegen je gezegd heeft, wil ik nogmaals benadrukken.

Neem je rust!!!!!!!!

Denk niet dat als je supplementen gaat nemen en dit "schema" aanhoud dat je ineens gaat groeien.
            I'm in transformation mode!!!!

Comment

Ik denk wel dat ik voldoende heb uitgelegd aan hem. Wil je groeien volg dan deze raad op, wil je zwaar overtraind raken en groeien als een kip dan moet je bij je eigen schema blijven.

Comment

Er valt inderdaad niks meer te zeggen, zoals de raad niet opgevolgd wordt...

De meeste supplementen hebben ook niks van nut als je geen deftig voedingschema volgt
                The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

allo ben jongeke 14 nja misschien zijn schema kut maar ik pomp alleen mar is de mijne nog kutterxD

Comment

Originally posted by to be strong View Post
                    allo ben jongeke 14 nja misschien zijn schema kut maar ik pomp alleen mar is de mijne nog kutterxD
                    Prachtige nuttige reactie

Comment

Yep nog kutter
                      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by to be strong View Post
                        Echt je zou mij eens wat tips moeten geven.. verbazingwekkend dit! Keep it up!

Comment

Ik zie ze zo vaak op de sportschool...broekies die bij god niet weten waar ze mee bezig zijn... Vraag aan iemand die er ECHT verstand van heeft (op the gym, hier, of andere bekende die er wel verstand van heeft) naar een beginnersschema... hier kun je makkelijk het 1e jaar mee vooruit... Doe je dat niet... Train je eigen dan maar lekker de pleuris en blijf de garnaal die je bent...
                          ;-)

Comment

wat een zinlose topic, lees meer rond voor je met vragen komt
                            Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Nex - , is het niet zo dat je de spiergroep die je hebt getraint na minimaal 48 uur weer moeten prikkelen en dat je anders te lang rust hebt, want in jou opgestelde Split schema prikkel je de spier pas weer na 150 uur ongeveer..

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
                                Nex - , is het niet zo dat je de spiergroep die je hebt getraint na minimaal 48 uur weer moeten prikkelen en dat je anders te lang rust hebt, want in jou opgestelde Split schema prikkel je de spier pas weer na 150 uur ongeveer..
                                Wat voor een reactie is dit?

Nex-: leef je uit...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X