Beste mensen,
Vooralsnog weinig tot niets gepost op dit forum, alhoewel ik er wel al enige met regelmaat rondkijk. Omdat ik me als voyeur toch enigszin bezwaard begin te voelen en net met een nieuw trainingsschema ben begonnen heb ik besloten het maar is te posten.
Het is een Split-schema voor 3 trainingsdagen in de week. De bedoeling van het schema is kracht en massa op bouwen.
Het ziet er als volgt uit:
Elke Oefening doe ik 3 sets (1x10 reps, 1x8 reps en 1x6 reps)
Dag 1 (Rug – Biceps)
Rug
- Deadlift
- Wide-grip chin-ups
- Close-grip Cable rows
- Shrugs
- Eventueel Dumbell Row erbij
Biceps
- Dumbell Curl
- Hammer Curl
Dag 2 (Borst – Triceps)
Borst
- Dumbell Press
- Incline Dumbell Press
- Fly
- Eventueel Dumbell Pullover er bij
Triceps
- Dips
- Skullcrushers
Dag 3 (Benen – Schouders)
Benen
- Squat
- Leg Extension
- Seated Leg Curl
- Standing / Seated Calf Raise
- Eventueel Leg Press
Schouders
- Standing Front Press (is dat een Military Press?)
- Dumbell Side Raise
- Dumbell Front Raise
Aantal zaken waar ik zelf vraagtekens bij zet:
- Is het aantal herhalingen met het oog op mijn doel (kracht, maar vooral massa) zoals het er nu staat okay?
- Heb ik fatsoenlijke oefeningen uitgekozen ? (dit ivm. verschillende combinaties van oefeningen om een spier op de verschillende mogelijkheden zo adequaat mogelijk te trainen)
- Bij rug, borst en benen heb ik 'eventueel' toegevoegd. Ik vroeg me af of deze oefening enerzijds niet teveel van het goede zijn (te veel oefeningen per spier) en anderzijds juiste toevoeging kunnen zijn?
Elke mogelijke vorm van fatsoenlijk beargumenteerd advies voor deze noob is meer dan welkom.
Hendrik
Vooralsnog weinig tot niets gepost op dit forum, alhoewel ik er wel al enige met regelmaat rondkijk. Omdat ik me als voyeur toch enigszin bezwaard begin te voelen en net met een nieuw trainingsschema ben begonnen heb ik besloten het maar is te posten.
Het is een Split-schema voor 3 trainingsdagen in de week. De bedoeling van het schema is kracht en massa op bouwen.
Het ziet er als volgt uit:
Elke Oefening doe ik 3 sets (1x10 reps, 1x8 reps en 1x6 reps)
Dag 1 (Rug – Biceps)
Rug
- Deadlift
- Wide-grip chin-ups
- Close-grip Cable rows
- Shrugs
- Eventueel Dumbell Row erbij
Biceps
- Dumbell Curl
- Hammer Curl
Dag 2 (Borst – Triceps)
Borst
- Dumbell Press
- Incline Dumbell Press
- Fly
- Eventueel Dumbell Pullover er bij
Triceps
- Dips
- Skullcrushers
Dag 3 (Benen – Schouders)
Benen
- Squat
- Leg Extension
- Seated Leg Curl
- Standing / Seated Calf Raise
- Eventueel Leg Press
Schouders
- Standing Front Press (is dat een Military Press?)
- Dumbell Side Raise
- Dumbell Front Raise
Aantal zaken waar ik zelf vraagtekens bij zet:
- Is het aantal herhalingen met het oog op mijn doel (kracht, maar vooral massa) zoals het er nu staat okay?
- Heb ik fatsoenlijke oefeningen uitgekozen ? (dit ivm. verschillende combinaties van oefeningen om een spier op de verschillende mogelijkheden zo adequaat mogelijk te trainen)
- Bij rug, borst en benen heb ik 'eventueel' toegevoegd. Ik vroeg me af of deze oefening enerzijds niet teveel van het goede zijn (te veel oefeningen per spier) en anderzijds juiste toevoeging kunnen zijn?
Elke mogelijke vorm van fatsoenlijk beargumenteerd advies voor deze noob is meer dan welkom.
Hendrik
Comment