Traningsschema voor een 18 jarige

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traningsschema voor een 18 jarige

Hallo, ik ben 18 jaar en train nou +- 3 jaar.
    heb laatst op een forum gelezen om mijn schema aan te passen.
    Van te voren deed ik altijd:
    - Ma: Borst, Triceps
    - Di: Rug, Biceps, Schouders
    - Wo: Borst, Triceps
    - Do: Rug, Biceps, Schouders
    Geen benen of niks en ook niet echt goed qua rust lijkt me!

Nou ben ik sinds 2 maanden hiermee begonnen
    - Ma: Borst, Schouders, Triceps (4xBorst, 3xSchouders, 3xTriceps)
    - Di: Rug, Biceps (5xRug, 3xBiceps)
    - Wo: Rust
    - Do: Borst, Schouders, Triceps (4xBorst, 3xSchouders, 3xTriceps)
    - Vr: Rug, Biceps (5xRug, 3xBiceps)
    - Za: Benen, Kuiten (5x benen, 2xKuiten)

Nou heb ik het idee dat dit best redelijk werkt omdat ik ook steeds dezelfde oefeningen doe en dus ook wel vooruitgang merk.
    Ik ben alleen elke dag zeker anderhalf uur kwijt met trainen, en nou wil ik voor de zomer eigenlijk ook nog Buik ergens tussen fixen maar ik zou niet weten hoe ik dat gecombineerd kan krijgen.
    (eigenlijk zou ik ook nog na elke training 20 min cardio willen doen maar door tijdgebrek niet aan toe kunnen komen.)
    Iemand suggesties??

Gr

Persoonlijk vind ik 3x triceps veel teveel als je ook al 5 borst-3schouder pakt. Ervan uitgegaan dat je 3 borst compound denk ik (decl,flat,incl bench) en 2 iso's pak je daar al 3x triceps

Bij schouders zul je wss iets van MP, Dumbell press, side/front raise, dus pak je ook al 2x triceps. Dan zit je al op 5, en dan ook nog 3 triceps oefeningen naja dan is de intensiteit er al flink al. Zou er nog 1 doen (dippen) en dan heb je daarna tijd voor Buik

Zelfde verhaal bij rug, zeg 4 oefeningen waar je biceps bij gebruikt, want neem aan dat deadlift erbij zit en daar pak je geen biceps. Dan is 1 oefening wel goed om het af te maken, maar biceps doe ik zelf ook altijd 2 dus kan me voorstellen dat je 2 wilt.

Zo kan je op elke dag nog Abs inplannen en nog redelijk korte workout houden.

Misschien is het makkelijk om even je hel schema te posten want voor zover ik weer reken jij shrugs bij rug, en doe je reverse fly voor rug en dan is dat hele isolatie verhaal natuurlijk niks waard en kan je best 3 biceps doen.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Bij het lezen van de titel dacht ik: "Ai; weer één die een kant en klaar schema komt vragen " Gelukkig is het niet zo

Maar kan me enkel aansluiten bij Yawgmoth zn opmerkingen. Zet hier eens je volledig schema, dan hebben we al iets meer info
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Ok mijn complete schema, voor zover ik de goede naam ervoor weet:
        - Ma:
        Bench press, Incline dumbell press, Incline fly's, Parallel bar dip Millitary press, Seated side later raises, Standig side lateral raises (met armen een hoek van 90 graden)
        Lying Barbell extension, Lying dumbell extension, Cable pushdown

- Di:
        Chins, Bent barbell rows, Deadlifts, Seated cable rows, Behind the neck puldowns
        Dumbell curls, Hammer curls, Concentration curls

- Wo: rust (af en toe doe ik op woensdag ook benen ipv zaterdag)
        - Do: Zie maandag
        - Vr: Zie dinsdag
        - Za:
        Squats, Hack squats, Walking Lunges, Binnenkant benen, Buitenkant benen, 2 oefeningen kuiten op 2 apparraten(weet niet hoe deze heten)
        - Zo: Rust!
        Last edited by Demandi; 04-03-2009, 18:25.

Comment

2 oef voor je quads vind ik te weinig zou er nog 1/2 bij zetten en zie ook geen hamstrings

Comment

Originally posted by henk33 View Post
            2 oef voor je quads vind ik te weinig zou er nog 1/2 bij zetten en zie ook geen hamstrings
            ik zie er 3....
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Heb mezelf laten vertellen dat als je squats met een gewicht onder je voeten doet zodat je voeten onder een kleine hoek staan je je hamstrings ook meepakt.
              En ik moet zeggen dat ik achteraf mijn hamstrings ook echt wel voel!
              Maar het gaat me niet om mijn benen, vooral om misschien een beter planning zodat ik mijn buik ook nog kan trainen.

Ook vraag ik me af hoe ik nou eindelijk is wat meer kan gaan bankdrukken?
              Veel mensen zeggen dat je je schema om moet gooien om verder te groeien,
              maar je zult toch wel bench press moeten blijven doen om te kunnen groeien ofniet?
              Zit nu al ongeveer 4 maanden op 105KG 3 reps Max (en dan bedoel ik ook echt max!).

Comment

Ass to the grass squaten pak je ook zeker je hamstrings mee, vaak squatten mensen met een schijfje onder de hakken voor meer stabiliteit.
                En onthoud dat je met zwaar squatten ook buikspieren traint dus leg de nadruk op de benen niet op je buik.
                Go heavy or go home!

Comment

Jaa I know, maar benen heb ik geen problemen mee, train met een "prof" dus heel mijn benen zijn afgewerkt aan het eind van de training.

Mijn probleem zit meer in planning, waar kan ik nou het beste buik bij doen?
                  Ik heb zelf ook het idee dat Borst, Schouders, Triceps een te zware combinatie is. In ieder geval 1 die teveel tijd kost of ik zou andere oefeningen moeten doen ofzo?? Daarom is mijn vraag vooral wat te combineren en misschien welke oefeningen aan te passen?

Ook vraag ik me af hoe ik nog verder kan groeien in mijn borst aangezien dit al 3/4 maanden praktisch stil ligt. Misschien gewoon geduld kan ook

Thanks iig voor de reacties!

Comment

Als je zegt dat je max ligt op 105kg dan zul je vanaf daar meoten werken, tenzij je niks begrijpt van het hele fitness-idee en je prof je ook niet kan helpen.

Als je in week1 van je schema 105 pakt, en vervolgens elke training die 105kg blijft proberen voor reps, dan kan ik je nu ook wel vertellen dat je stagneert. Verhoog je reps eens naar 8 (ik neem aan dat je op kracht traint anders zou je niet 3x105kg neerzetten) totdat daar de rek uit is, dan terug naar 5x5 o.i.d. en dan kun je altijd nog 3 reps 8 sets doen. Dat zou je toch wel weer op gang moeten brengen.
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

afwisselen in training, niet 3/4 maanden dezelfde oefeningen blijven doen, een tijdje dumbell drukken helpt ook goed voor kracht.

Ik train zelf geen buikspieren, pak je genoeg mee met deadlifts/squats.

borst schouders triceps kan best doe ik zelf ook kan best, triceps is dan 3 borst, 3 schouders, 1/2 tripceps

Maar als je traint met een "prof" weet hij dan niet wat een goed schema is ????
                      Go heavy or go home!

Comment

als je je buik zo graag goed wil hebben moet je gewoon lager bf hebben en zie je je buikspieren meer.
                        buikspier train ik ook niet heel veel ben mee gegaan met vele hier dat als je grote compounds doet dat je ze genoeg traint.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

ik zie alleen squats en lunges hoor..

Comment

1. Squats
                            2. Hack squats
                            3. Lunges
                            Go heavy or go home!

Comment

stom, je hebt gelijk sorry!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X