Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ik zal het deze zomer wel uit gaan proberen. Ik heb het gister aan de instructeur van mijn sportschool gevraagd. Hij zei: "In jouw geval is elke spiergroep 1x p.w. trainen niet genoeg om te groeien, de prikkel is namelijk niet groot genoeg. Je moet gewoon elke spiergroep 2x. p.w. trainen."
Klopt het wat hij zegt of is het een onzinverhaal?
Ik zal het deze zomer wel uit gaan proberen. Ik heb het gister aan de instructeur van mijn sportschool gevraagd. Hij zei: "In jouw geval is elke spiergroep 1x p.w. trainen niet genoeg om te groeien, de prikkel is namelijk niet groot genoeg. Je moet gewoon elke spiergroep 2x. p.w. trainen."
Klopt het wat hij zegt of is het een onzinverhaal?
zelf hou ik grote spiergroepen op 1x per week zodat deze voldoende tijd hebben om te herstellen. zeker als je massa wil bouwen hebben de spiergroepen de tijd nodig om te herstellen en daarna te groeien. goed eten is ook erg belangrijk. biceps en tricpes wil ik nog wel eens 2x per week doen. maar zoals je als zei, het is voor iedereen verschilt. het ene lichaam is het andere niet
Het meest gebruikelijke is op een splitschema alles maar 1x per week te pakken. Ik reageer overigens slecht (lees: niet) op splitschema's, dus weet niet of je mij hierin moet volgen.
Ik heb een vraag met betrekking tot hoe vaak je een spiergroep per week het beste kan aanpakken. Ik weet dat dit natuurlijk voor iedereen verschillend is, maar ik ben bang dat ik overtraind raak en dat er toch met 1x p.w. betere resultaten behaald kunnen worden.
Ik volg nu een dit split-schema:
Maandag: Rug, Biceps, Buik
Dinsdag: Borst, Schouders, Triceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Rug, Biceps, Buik
Vrijdag: Borst, Schouders, Triceps
Zaterdag: Benen
Zondag: Rust
Met dit schema haal ik boek ik qua gewichten genoeg progressie. Ik word niet zwaarder, maar om dit op te lossen ga ik mijn kcal per verhogen van 3000 naar 3250 en dan naar 3500.
Maar nu vroeg ik me af of er hier mensen ervaring hebben met een split-schema waarbij je elke spiergroep maar 1 keer per week traint. Als dit namelijk beter blijkt te zijn zou ik dat ook willen proberen.
Zou dit een goed split-schema zijn voor elke spiergroep 1x p.w.:
Maandag: Borst, buik
Dinsdag: Rug
Donderdag: Schouders, buik
Vrijdag: Benen
Zaterdag: Armen, buik
Gegroet,
Spavolius.
Waarom pak je zoveel buik? In principe is dat niet echt nodig. Velen hier doen helemaal geen buik omdat je deze spiergroep met vele oefeningen al meeneemt. DUs als je die schrapt, of in ieder geval 1x, hou je meer ruimte voor iets anders.
Is dit geen idee?
Maandag: Borst, triceps
Dinsdag: Rug, Biceps
Donderdag: Schouders, Buik
Vrijdag: benen
Heel je lichaam heb je nu in de week intenstief gehad.
JE armen heb ik nu opgesplitst.
Je buik je er toch nog 1x in.
En zaterdag hou je over, je traind al 4x in de week dus wat mij betreft kun je best als rust gebruiken.
Ik heb een vraag met betrekking tot hoe vaak je een spiergroep per week het beste kan aanpakken. Ik weet dat dit natuurlijk voor iedereen verschillend is, maar ik ben bang dat ik overtraind raak en dat er toch met 1x p.w. betere resultaten behaald kunnen worden.
Ik volg nu een dit split-schema:
Maandag: Rug, Biceps, Buik
Dinsdag: Borst, Schouders, Triceps
Donderdag: Rug, Biceps, Buik
Vrijdag: Borst, Schouders, Triceps
Zaterdag: Benen
Met dit schema haal ik boek ik qua gewichten genoeg progressie. Ik word niet zwaarder, maar om dit op te lossen ga ik mijn kcal per verhogen van 3000 naar 3250 en dan naar 3500.
Maar nu vroeg ik me af of er hier mensen ervaring hebben met een split-schema waarbij je elke spiergroep maar 1 keer per week traint. Als dit namelijk beter blijkt te zijn zou ik dat ook willen proberen.
Zou dit een goed split-schema zijn voor elke spiergroep 1x p.w.:
Maandag: Borst, buik
Dinsdag: Rug
Donderdag: Schouders, buik
Vrijdag: Benen
Zaterdag: Armen, buik
Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
CBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...
Leave a comment: