Hallo,
Ik heb een vraag met betrekking tot hoe vaak je een spiergroep per week het beste kan aanpakken. Ik weet dat dit natuurlijk voor iedereen verschillend is, maar ik ben bang dat ik overtraind raak en dat er toch met 1x p.w. betere resultaten behaald kunnen worden.
Ik volg nu een dit split-schema:
Maandag: Rug, Biceps, Buik
Dinsdag: Borst, Schouders, Triceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Rug, Biceps, Buik
Vrijdag: Borst, Schouders, Triceps
Zaterdag: Benen
Zondag: Rust
Met dit schema haal ik boek ik qua gewichten genoeg progressie. Ik word niet zwaarder, maar om dit op te lossen ga ik mijn kcal per verhogen van 3000 naar 3250 en dan naar 3500.
Maar nu vroeg ik me af of er hier mensen ervaring hebben met een split-schema waarbij je elke spiergroep maar 1 keer per week traint. Als dit namelijk beter blijkt te zijn zou ik dat ook willen proberen.
Zou dit een goed split-schema zijn voor elke spiergroep 1x p.w.:
Maandag: Borst, buik
Dinsdag: Rug
Donderdag: Schouders, buik
Vrijdag: Benen
Zaterdag: Armen, buik
Gegroet,
Spavolius.
Ik heb een vraag met betrekking tot hoe vaak je een spiergroep per week het beste kan aanpakken. Ik weet dat dit natuurlijk voor iedereen verschillend is, maar ik ben bang dat ik overtraind raak en dat er toch met 1x p.w. betere resultaten behaald kunnen worden.
Ik volg nu een dit split-schema:
Maandag: Rug, Biceps, Buik
Dinsdag: Borst, Schouders, Triceps
Donderdag: Rug, Biceps, Buik
Vrijdag: Borst, Schouders, Triceps
Zaterdag: Benen
Met dit schema haal ik boek ik qua gewichten genoeg progressie. Ik word niet zwaarder, maar om dit op te lossen ga ik mijn kcal per verhogen van 3000 naar 3250 en dan naar 3500.
Maar nu vroeg ik me af of er hier mensen ervaring hebben met een split-schema waarbij je elke spiergroep maar 1 keer per week traint. Als dit namelijk beter blijkt te zijn zou ik dat ook willen proberen.
Zou dit een goed split-schema zijn voor elke spiergroep 1x p.w.:
Maandag: Borst, buik
Dinsdag: Rug
Donderdag: Schouders, buik
Vrijdag: Benen
Zaterdag: Armen, buik
Gegroet,
Spavolius.
Comment