Vast niet goed bezig..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vast niet goed bezig..

Hallo, ik ben nu al een jaar of 2,3 aan het fitnessen wat dus in het begin inhield, op apparaatjes rennen en roeien enzo en na een tijdje gingen we ook een beetje met dumbells bezig maar goed het stelde allemaal niks voor ik was toen ook 14. Nu ben ik een half jaartje bezig met het volgende:

Warming up en dan in een nooit dezelfde volgorde

Bankdrukken

Buik op een matje

Medium-grip bench presses (van fitness-island wat ik hier nu las dat dat een slechte site was, ik dach dat het de binnenborst benadrukte, blijkt dat niet eens te bestaan(slechte site dus)

Bovenrug met een kabelstelage

Press Down met een kabelstelage voor triceps

Biceps Staande barbell curl

Schouders Front Raise

Onderrug op een luchtdrukapperaat, Ik heb een tijdje proberen te deadliften maar ik krijg mn rug maar niet recht, heb van mezelf zowieso een hollere rug dan normaal. Dus daar ben ik dan maar mee gestopt, beter niet dan je rug naar de kloten helpen lijkt me zo..

Dit alles doe ik dan 4 sets met 6 reps en pak ik zo'n zwaar mogelijk gewicht, Dit zou dan de kracht moeten beinvloeden, dat staat ook hier, dus dat lijkt me dan wel weer een waarheid.

Ik doe dit dan 2x per week, precies hetzelfde.

Nu ik hier een beetje rond heb gelezen lees ik wel dat het gewoon een niet goed schema (voor zover je het dat kunt noemen is) Wie kan mij op weg helpen naar iets beters?

Alvast bedankt.

En benen?
    Als je rondgelezen had had je gezien dat er stickys zijn als je die nu eens doorleest dan kun je vast wel wat vinden begin gewoon met een FB schema.

Comment

Hey bedankt voor je reactie, ik heb de sticky's door gelezen, en ook al wel wat topics, het probleem is dat je bij al die oefeningen voor je benen/onderrug je rug zo recht moet houden en daar heb ik echt problemen mee. Zijn hier geen alternativen voor?

Lars

Comment

Niet weglopen voor de problemen. Gewoon oefenen tot je het kan anders haal je nooit resultaat.

Comment

Op apparaten gaan trainen, maar dat is minder effectief.
          Gewoon oefenen oefenen oefenen. Misschien kun je de juiste houding niet aannemen omdat je te zwaar gewicht pakt?
          Vraag aan iemand met ervaring en kennis of hij je kan helpen met je houding tijdens de oefeningen.

Comment

Bedankt voor de reply's, nog wat vraagjes

Is squaten net zo moeilijk om je rug recht te houden als deadliften? Het lijkt niet zo moeilijk, omdat je niet niet hoeft te bukken?

Deze Sitting calf raise Hebben wij niet, wel op luchtdruk, kan het daar ook mee ofniet?, zelfde beweging maar dan op druk dus...

Kan squaten ook met de smithmachine?

Is dit schema voor 1x per week wat dus in de sticky staat of voor meerdere dagen in de week en dan hetzelfde dus?

Lars

Comment

Vond squaten moeilijker dan deadliften, voornamelijk omdat mijn hamstrings gewoon te strak stonden. Je kan in principe wel squaten met de smith maar een losse barbell is beter, als dat mogelijk is.

Standing Barbell Calf Raise kan ook voor je kuiten
              Last edited by Morocius; 26-06-2009, 14:00.
              He who keeps silent consents.

Comment

Krijg je door de smith automatisch een rechtere rug? En wat is het voordeel van een roman deadlift ten opzichte van een van een gewone? De gewone lijkt me makkelijker?

Is dit schema voor 1x per week wat dus in de sticky staat of voor meerdere dagen in de week en dan hetzelfde dus?

Ik ben 16 en ben bijna net zo groot als mn pa, verwacht ook niet veel groter te worden, Dus is het schema niet schadelijk voor mijn lichaam?, Eronder staat namelijk iets over teenage bodybuilding..

Moet ik nou ook 2 sets 15 reps gaan doen?

Lars

Comment

Squats
                  Romanian deadlift -> Cable Lying Leg Curl maar dan op luchtdruk..
                  Chin ups
                  Bent over barbell row
                  Bench press
                  Standing military press
                  Shrugs
                  Side raise
                  Sitting calf raise -> luchtdruk
                  Triceps extensions
                  Dumbell curl
                  Hanging leg raise

Is dit wat, die dingen waar achterstaat op luchtdruk, dus op luchdruk doen en dan in zo'n apparaat omdat ik dan zekerder ben van mn dierbare rug, en bij de sitting calf raise omdat we die niet hebben.

Comment

Als je rug zo zwak is, zou je dan niet logischerwijs die wel gaan trainen

Luchtdruk of niet maakt niks uit

Squat + BOR, dan pak je onderrug al aardig mee, DL is dan niet noodzakelijk maar wel aan te raden. Vind zelf dat je gewoon eens tijd moet besteden aan leren hoe het wel moet in plaats van het ontwijken
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Nouja ik zou het allemaal wel eens proberen, wat voor schema hier staat, eerst maar es licht beginnen met de roman deadlift dan...

Maar is dit nou een schema voor 1 dag? en kan je het wel meerdere dagen per week doen of niet?

Comment

Ja dat kan, als je maar minimaal 48 uur rust neemt.

Dus bijv maandag woensdag vrijdag kan.

Comment

Ik doe 2x per week, vaker zou het ook niet worden, heb het aardig druk hiernaast, hoelang moet ik dit schema ongeveer doen voordat ik op iets anders over moet gaan? of kan ik zolang ik 2x per week ga zo blijven trainen?

Comment

Kzou na 6 tot 10 weken wel een ander schema nemen

Anders ga je er aan wennen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X