Yow de mannen (en handjevol ladies)
Hier kom ik dus mijn poging tot goed BB schema opstellen. Bedoeling is 3dagen na elkaar trainen, 2dagen rust en opnieuw beginnen.
Telkens na 4 weken wordt er in de 5e week maar 3x getraind maar dan wordt de BB Pl-weekje.
Denk als volgt in te delen
dag 1 Rug - Bicep - Cardio
dag 2 Borst - Schouders - Traps - Tricep
dag 3 Benen - Kuiten - abs
dag 4 Rust
dag 5 Rust
dag 6 Cyclus herstarten
etc...
Oefeningen kunnen varieren per dag maar aantal oefeningen per spiergroep heb ik volgende in gedachten;
Rug 4oef (totaal 16-20werksets)
Bicep 2 oef (totaal 5-6 werksets)
Borst 3oef (totaal 12 werksets)
Schouders 2-3oef (totaal 8werksets)
Traps 1-2oef (totaal 5-6 werksets)
Tricep (totaal 5-6 werksets)
Benen 4oef (totaal 16-20 werksets)
Kuiten 1-2oef (totaal 6werksets)
Struikelblok vind ik schouders, moet ik na borst nog steeds een ohpress gaan doen of niet, kan ook afwisselen en 1chestpress laten en er een ohpress van maken.
Volledige uitwerking van het schema volgt wel nog es...
Heb inspiratie gehaald uit 2 nieuwe boeken;
* Book of Champions
* Hardcore Ronnie Coleman´s Complete Guide to Weight Training
Als je ziet wat een prof niet allemaal doet in de week qua trainingen, die trainen 6dagen per week 2x per dag, dus moet het als amateur toch doenbaar zijn de helft te gaan doen of tenminste 1/3.
Boeken zullen wel overdreven zijn maar je kan er toch iets van opsteken, behalve voeten op de grond houden en niet jezelf niet gaan vergelijken met een prof want dat was die oldtimers hun job
Advies/comments Shoot´em
Hier kom ik dus mijn poging tot goed BB schema opstellen. Bedoeling is 3dagen na elkaar trainen, 2dagen rust en opnieuw beginnen.
Telkens na 4 weken wordt er in de 5e week maar 3x getraind maar dan wordt de BB Pl-weekje.
Denk als volgt in te delen
dag 1 Rug - Bicep - Cardio
dag 2 Borst - Schouders - Traps - Tricep
dag 3 Benen - Kuiten - abs
dag 4 Rust
dag 5 Rust
dag 6 Cyclus herstarten
etc...
Oefeningen kunnen varieren per dag maar aantal oefeningen per spiergroep heb ik volgende in gedachten;
Rug 4oef (totaal 16-20werksets)
Bicep 2 oef (totaal 5-6 werksets)
Borst 3oef (totaal 12 werksets)
Schouders 2-3oef (totaal 8werksets)
Traps 1-2oef (totaal 5-6 werksets)
Tricep (totaal 5-6 werksets)
Benen 4oef (totaal 16-20 werksets)
Kuiten 1-2oef (totaal 6werksets)
Struikelblok vind ik schouders, moet ik na borst nog steeds een ohpress gaan doen of niet, kan ook afwisselen en 1chestpress laten en er een ohpress van maken.
Volledige uitwerking van het schema volgt wel nog es...
Heb inspiratie gehaald uit 2 nieuwe boeken;
* Book of Champions
* Hardcore Ronnie Coleman´s Complete Guide to Weight Training
Als je ziet wat een prof niet allemaal doet in de week qua trainingen, die trainen 6dagen per week 2x per dag, dus moet het als amateur toch doenbaar zijn de helft te gaan doen of tenminste 1/3.
Boeken zullen wel overdreven zijn maar je kan er toch iets van opsteken, behalve voeten op de grond houden en niet jezelf niet gaan vergelijken met een prof want dat was die oldtimers hun job
Advies/comments Shoot´em
Comment