Poging tot BB-schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Poging tot BB-schema

Yow de mannen (en handjevol ladies)

Hier kom ik dus mijn poging tot goed BB schema opstellen. Bedoeling is 3dagen na elkaar trainen, 2dagen rust en opnieuw beginnen.
    Telkens na 4 weken wordt er in de 5e week maar 3x getraind maar dan wordt de BB Pl-weekje.

Denk als volgt in te delen

dag 1 Rug - Bicep - Cardio
    dag 2 Borst - Schouders - Traps - Tricep
    dag 3 Benen - Kuiten - abs
    dag 4 Rust
    dag 5 Rust
    dag 6 Cyclus herstarten
    etc...

Oefeningen kunnen varieren per dag maar aantal oefeningen per spiergroep heb ik volgende in gedachten;

Rug 4oef (totaal 16-20werksets)
    Bicep 2 oef (totaal 5-6 werksets)

Borst 3oef (totaal 12 werksets)
    Schouders 2-3oef (totaal 8werksets)
    Traps 1-2oef (totaal 5-6 werksets)
    Tricep (totaal 5-6 werksets)

Benen 4oef (totaal 16-20 werksets)
    Kuiten 1-2oef (totaal 6werksets)

Struikelblok vind ik schouders, moet ik na borst nog steeds een ohpress gaan doen of niet, kan ook afwisselen en 1chestpress laten en er een ohpress van maken.

Volledige uitwerking van het schema volgt wel nog es...
    Heb inspiratie gehaald uit 2 nieuwe boeken;
    * Book of Champions
    * Hardcore Ronnie Coleman´s Complete Guide to Weight Training
    Als je ziet wat een prof niet allemaal doet in de week qua trainingen, die trainen 6dagen per week 2x per dag, dus moet het als amateur toch doenbaar zijn de helft te gaan doen of tenminste 1/3.

Boeken zullen wel overdreven zijn maar je kan er toch iets van opsteken, behalve voeten op de grond houden en niet jezelf niet gaan vergelijken met een prof want dat was die oldtimers hun job

Advies/comments Shoot´em
    No means Try Again

Zou eerder die rust tussen de dagen door zetten, niet op het einde opeens alles. Denk dat de verdeling verder heel aardig is.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zou de volgorde ook omdraaien in Benen, Borst, Rug.

Verder valt er gewoon enorm weinig te zeggen. Het lijkt op een vrij standaard split, maar geen idee hoe je de oefeningen in deelt etc.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Zou de volgorde ook omdraaien in Benen, Borst, Rug.

Verder valt er gewoon enorm weinig te zeggen. Het lijkt op een vrij standaard split, maar geen idee hoe je de oefeningen in deelt etc.
        Waarom omdraaien?
        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Fallus vind benen belangrijker dan borst
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by kees View Post
            Waarom omdraaien?
            Rug gebruik je ook lats
            lats zijn dan vermoeid en nog herstellende
            kan dan minder zwaar benchen
            daarom borst voor rug dag

rug en benen dag achter elkaar vind ik niet prettig
            daarom die 2 uit elkaar halen

daarom logische oplossing benen-borst-rug

but that's just me.

Comment

Bedankt voor de reply´s en pm´s die ik heb gekregen. Miss toch overwegen dag trainen dag rusten dag trainen dag rusten etc etc. Zou te zwaar kunnen tegenvallen icm werk. Zal kijken hoe ik me morgen na de eerste training voel.
              Vince, ik koos ervoor rug eerst te pakken met cardio omdat als ik benen heb gedaan toch telkens iets meer dan de rest rust moet gunnen en als ik dan bv 2dagen later zou willen lopen kan ik het vergeten.
              No means Try Again

Comment

Toch nog effe Bvraagje stellen, zouden jullie na alles getraind te hebben de cyclus opnieuw starten of eerder wachten tot de volgende week, maw spiergroepen 1x in de week hard aanpakken en verder laten rusten tot de volgende week ?? Weekend komt niet altijd zo goe uit om te gaan trainen ivm werk, wat evetueel wel optie is 3dagen split in de week, 1dag fullbody (sq-be-dl) de zaterdag (thuis) te gaan doen.
                No means Try Again

Comment

Zou gewoon 3 dagen trainen, vier rusten in dat geval. En anders een dagje voor cardio inruimen.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Zou gewoon 3 dagen trainen, vier rusten in dat geval. En anders een dagje voor cardio inruimen.
                    Zo zal het dan worden, thx bro wou mezelf alweer gaan overdoen terwijl ik weet dat 3dagen excellent is voor me voor icm het werk.
                    No means Try Again

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X