Er is een GVT v2.0 trouwens :P
Je eerste wissel
Collapse
X
-
Goed jongens, bedankt voor de reacties,
Ik heb een aantal artikelen gelezen en heb gekozen voor de German Volume Training. Dit is voor mij het beste omdat ik een beginner ben en dit schema makkelijk hanteerbaar vind. De getrainde spiergroep zal 72 rust krijgen. Er staat soms dat de spiergroep een week rust moet hebben, zelf vind ik dit overdreven.(is er iemand die het hier niet mee eens is?)
het komt dus neer op 10 setjes van 10 doen met oefening, en dan dood neervallen.
Heeft iemand al ervaring met GVT? Ik begin 5 januari tot aan 2 februari. dus 4 weken. Dit wordt als max aangeraden. Ik zal mijn ervaring met dit schema en het eventuele succes posten!Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal
Comment
-
hoeveel keer train je in de week?
Want moet toch niet zo'n probleem zijn om elke groep maar 1x in de week te trainen.
10 setjes ben je wel ff een tijdje mee bezig, dus je kan veel minder oefeningen doen.
Gewoon lekker elke keer 1 of 2 groepen trainen per keer. Veel meer dan 3 of 4 oefeningen zal je hiermee toch niet kunnen doen zonder over een uur trainen heen te gaan lijkt me.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Posthoeveel keer train je in de week?
Want moet toch niet zo'n probleem zijn om elke groep maar 1x in de week te trainen.
10 setjes ben je wel ff een tijdje mee bezig, dus je kan veel minder oefeningen doen.
Gewoon lekker elke keer 1 of 2 groepen trainen per keer. Veel meer dan 3 of 4 oefeningen zal je hiermee toch niet kunnen doen zonder over een uur trainen heen te gaan lijkt me.
het schema wordt nu:
ma: KT
di: HiiT
wo: KT
do: Hiit
Vr KT
za: Hiit
Zo Rust
en ja, ik hou gewoon van trainen. Is het, in combinatie met de hiit veel te veel is, zeg het dan AUB! mair ik dacht dat cardio tussen op rustdagen altijd kon.Last edited by peso; 15-12-2009, 14:06.Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal
Comment
-
Wat is het doel van je cardio?
Succes met je GVT. Ik heb er geen ervaring mee, maar een vriend van me heeft het een tijdje gedaan. Zijn ervaring was: "Dodend" haha
Mischien dat ik het binnekort ook eens ga proberen.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by sch00m View PostWat is het doel van je cardio?
Als ik terug ben in Nederland ga ik weer kickboksen. Hier heb je, zo vind ik zelf, een explosieve conditie voor nodig en ik denk dat de HiiT daar een uitstekende basis voor kan leggen. Dit wil ik alleen doen als de rust voor mijn spieren er niet onder lijd.
Ik zit al 2,5 maanden in de bulk en het gaat tot nu toe geweldig. wil nog 5 kilo gainen half februari beginnen met cutten. De GVT is denk ik een goede manier om richting die extra 5 kilo te gaan. Maar het belangrijkste vind ik de rust voor mijn spieren.Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal
Comment
-
ik zit dus nog met een vraag over de GVT.
je pakt elke keer dus 1 grote compound, b.v. bankdrukken. Dit doe je dan 10x10. Dat is 10x 1 minuut rust+10x1 minuut voor de herhalingen (10+4sec zakken, 2 sec op). daarna komt 1 islolatie met 5 setjes. dat is dan 10 min.
De gehele workout duurt nu dus 30 minuten. Dat lijkt me zo kort, of mis ik nu wat?Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal
Comment
-
warming up en cooldown?
Niet vergeten om wel GVT 2.0 toe te passen hé.
Dus bijvoorbeeld 3 setjes inclined, 3 declined, 4 setjes level.
En als je daarna dan bijvoorbeeld nog iso's op borst en triceps doet zit je al snel aan je uurtje hoor. Maar ik vraag me af of je dat nog wilt na 10x10 :PFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postwarming up en cooldown?
Niet vergeten om wel GVT 2.0 toe te passen hé.
Dus bijvoorbeeld 3 setjes inclined, 3 declined, 4 setjes level.
En als je daarna dan bijvoorbeeld nog iso's op borst en triceps doet zit je al snel aan je uurtje hoor. Maar ik vraag me af of je dat nog wilt na 10x10 :P
Ik heb een heel erg goed artikel gevonden van de man die het geintroduceerd heeft in de states(niet uitgevonden)
http://www.wiredfitness.com/v2/artic...20Training.pdfBenen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal
Comment
-
Hee man,
ik ga over tijdje ook aan GVT beginnen. Ik heb het artikel op T-Nation doorgelezen. (nogmaals het linkje: TMUSCLE.com | German Volume Training) Ik hoop dat je deze ook doorgelezen hebt?
Zo niet hier een paar dingen die je denk ik wel even gelezen moet hebben:
Unfortunately, I've found that the original program had a couple of problems. Given my job position as editor-in-chief of a strength-training/bodybuilding mag, I'm able to either work with, or get feedback from, thousands of athletes world wide, many of which've tried the GVT program. As such, I started to see where the program had some shortcomings.
First of all, doing 10 sets of 10 of the same exercise caused people to overuse/overstress certain joint angles. Furthermore, the volume, considering that you were advised to add on a couple of other sets for the same body part using more traditional rep schemes, was just too great for most people, unless they had the advantage of training with a pharmaceutical warehouse in their gym bags.
Thirdly, the program, because of its dependence on doing essentially one exercise per body part wasn't that much of a bodybuilding program. Furthermore, doing one exercise for each body part isn't that great an idea. Say, for instance, your goal is to do 10 sets of leg curls for 10 reps each. Well, the hamstrings don't just flex the lower leg; they also act as hip extensors, and the way you target those muscles is through good mornings and straight-leg deadlifts. Just doing the leg curls completely ignores the other function of the hamstrings.
And lastly, the original German Volume Training program was boring as hell.
Daarom raad ik je aan om even het artikel door te lezen. Zodat je ook de GVT 2000 gaat ??gebruiken?? (weet even niet hoe ik het moet formuleren) Als je een log zou willen bij houden ga ik deze zeker volgen. Ben zeer benieuwd!
succes!DL 140KG - BP 100KG - PP 60KG " You're gonna eat lightning and crap thunder "
Comment
-
Ja, dat artikel heb ik zeker gezien ja! Ik denk dat elke trainingsprogramma zo zijn voor- en nadelen heeft. Ik ben gewoon benieuwd naar het effect van dit programma aangezien het staat voor veel massa aankomen.
Logje gaat het nog niet worden, vind mezelf nog wat te onervaren. Als je wilt, kan ik je wel wat van mijn ervaringen vertellen over een paar weken.Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal
Comment
-
Originally posted by peso View PostLogje gaat het nog niet worden, vind mezelf nog wat te onervaren. Als je wilt, kan ik je wel wat van mijn ervaringen vertellen over een paar weken.
heel veel succes en massa gewenst!DL 140KG - BP 100KG - PP 60KG " You're gonna eat lightning and crap thunder "
Comment
-
Ik denk dat ik ook mee ga doen, ga het loggen in me bulk log.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
2 uur geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
3 dagen geleden -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...6 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment