schema a la tha man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by roelinho View Post
    Ziet er nu idd beter uit.
    Maar waarom geen 2 Day Split Workout: Push / Pull? Zoals jij je trainingsdagen wil indelen, lijkt me dit ideaal. ABA BAB
    Easier op de schouders.
    ja daar heb je opzich wel gelijk in. ik zit alleen mee dat ik na een aantal push oefeningen (BP en Incline DP ed) daarna geen tricpes meer heb om m'n schouders nog aan te pakken met MP of DP, dat is waarom ik nu schouders en borst heb gescheiden. hebben meer mensen hier last van of zou dit vanzelf beter worden als ik een push/pull schema aan houd? dat m'n triceps er aan gewend raken zegmaar?

Comment

voorvermoeien met andere oefeningen is helemaal niet erg.
      maar dit is echt overkill voor je schouders, probeer dan eens als verandering eerst je schouders te doen en dan pas je borst (niet altijd maar voor de verandering)
      Calisthenics / Street workout

Comment

wat zou ik dan moeten voorvermoeien?

Comment

het moet niet, maar als je borst traint (bench press. dumbell press enz.) worden je schouders/triceps ook belast en dat heet voorvermoeien.
          dus dan zijn je schouders/triceps minder sterk als ze als eerst getraint worden.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
            het moet niet, maar als je borst traint (bench press. dumbell press enz.) worden je schouders/triceps ook belast en dat heet voorvermoeien.
            dus dan zijn je schouders/triceps minder sterk als ze als eerst getraint worden.
            zo bedoelde ik moeten ook niet, meer van waar ik dat zou kunnen toepassen.
            als je op die manier je schouders en tricpes voorvermoeid, en daarna dus lichter gaat MPen of welke OH press dan ook, die je dus eigenlijk zwaarder kan (zonder voorvermoeidheid) train je dan wel effectief je schouders?

Comment

Interessant vraagstuk inderdaad. Ik zei altijd: "nee!". Aan de andere kant heb ik wat geëxperimenteerd met Mike Mentzers HIT, en daarbij doe je niet anders dan voorvermoeien, en dat is toch effectief genoeg gebleken om spiermassa vast te houden met 1x per vier dagen trainen.
              Ik ben er nog niet helemaal over uit.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

maar spiermassa behouden heeft ook minder stimulans nodig dan groei of krachttoename, right?

Comment

Zeker. Maar kracht ging wel vooruit. En was op onderhoud aan het eten.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

maar het heeft je nog niet overtuigd?

Comment

EDIT.
                      Had gen zijn stukje nog niet gelezen xD

Ik kan niet met zekerheid zeggen met voorvermoeien hoor, en gen zo te lezen ook niet xD
                      Last edited by IJsBlok; 28-01-2010, 09:21.

Comment

Originally posted by tha man View Post
                        maar het heeft je nog niet overtuigd?
                        Dat ook weer niet.

sigpic

Comment

maar wat zouden jullie dan aanraden in een push/pull schema of de schouders goed aan te pakken?

borst:
                          BP
                          incline DP
                          pecdec

schouders?

of hoe vul je dat goed in?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...