Ik heb het schema nog maar eens herwerkt. Alle commentaar is welkom.
nieuw split schema, nog altijd te veel oefeningen ?
Collapse
X
-
Dit hoeft niet perse, maar ik heb hier wel gelezen
dat rust even belangrijk is dan het trainen zelf. In de rust
periode groeit de spier namelijk. Het kan zijn dat dit hier niet opgaat
omdat het een splitschema is ?. Moest ik het kunnen spreiden over 3 dagen
zou alles nog mooier verdeeld zijn, met nog minder oef en reps per workout.
Wat denken jullie?> vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking
Comment
-
Ik weet niet in hoeverre en welke spieren je belast bij het boksen..
Doe zelf ma-wo-za voetballen
di-do-vrij dit splitschema, Hierin worden benen ook zwaar getraind. (geen last van omdat ik geen spierpijn heb, dit is met bovenlichaam wel anders natuurlijk) dus je zou het voor jezelf moeten afwegen. En als je op 2 dagen split doe dan wat minder oefeningen zodat je op max 1,5 uur per training uit komt
Bijv. voor biceps en triceps heb je maar 2-3 oefeningen nodig.. 4 is teveel en de rug zou ik er nog 1tje toevoegen chin ups of seated cable rows
edit:
lateral cable pulldown bij je schouders? dit is toch rug?Last edited by figoro; 12-02-2010, 11:20.
Comment
-
Bij het boksen gaat het niet zozeer om zware fysieke kracht inspanningen. Er wordt altijd eerst een (in mijn mening) zeer zware opwarming gegeven welke meer overeenkomt met HIIT cardio. Daarna worden de technieken geoefend waar meer op vorm wordt gelet dan kracht, in eerste instantie dan toch. Dus kwa belasting valt dat goed mee
dus ik zal je raad opvolgen en kijken hoe dit gaat. Als ik voel dat ik overbelast graak tijdens het boxen kan ik nog altijd een rustdag inlassen en een taibox training laten vallen.
ma: borst,schouders
di:benen,rug
woe: armen,buik> vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
Comment
-
Originally posted by Kingsley View PostBij het boksen gaat het niet zozeer om zware fysieke kracht inspanningen. Er wordt altijd eerst een (in mijn mening) zeer zware opwarming gegeven welke meer overeenkomt met HIIT cardio. Daarna worden de technieken geoefend waar meer op vorm wordt gelet dan kracht, in eerste instantie dan toch. Dus kwa belasting valt dat goed mee
dus ik zal je raad opvolgen en kijken hoe dit gaat. Als ik voel dat ik overbelast graak tijdens het boxen kan ik nog altijd een rustdag inlassen en een taibox training laten vallen.
ma: borst,schouders
di:benen,rug
woe: armen,buik
Benen en rug vormen samen een krappe driekwart van je lichaam, dus ik snap niet dat je dat in een training doet, en die andere kwart uitspreid over twee trainingen."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Wanneer je je benen traint doe je zeker
de deadlift en de squat . Dit zijn compound oefeningen waarbij je rug ook wordt in betrokken. Daarom dat ik dacht dat ik deze best kon samen nemen. Als dit niet ideaal is, welke spiergroepen raad je dan aan om samen te nemen?> vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
Comment
-
Ok, ik had je post nog niet gezien figoro.
benen schouders
borst triceps/bieps
rug triceps/biceps
Ik heb geen probleem met deze combinatie, is het wel nodig om 2 maal triceps en biceps te doen? Ik kan bijvoorbeeld woensdag dan rug en buik doen of dinsdag borst en buik.> vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
Comment
-
Originally posted by Kingsley View PostOk, ik had je post nog niet gezien figoro.
benen schouders
borst triceps/bieps
rug triceps/biceps
Ik heb geen probleem met deze combinatie, is het wel nodig om 2 maal triceps en biceps te doen? Ik kan bijvoorbeeld woensdag dan rug en buik doen of dinsdag borst en buik.
Je kan kiezen tussen biceps of triceps je hoeft ze niet allebei te doen haha
en je buik moet je niet zien als een apparte spiergroep deze kan je erbij/ertussen pakken
op woensdag kan je dan bijvoorbeeld doen
rug - buik - biceps
Comment
-
Heb laatste wijzigingen aangebracht.
ma: borst - triceps
di: benen - schouders
woe: buik - biceps - rug
do: rust
vrij: taiboks
za: taiboks
zo: rustAttached Files> vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
Comment
-
Originally posted by Kingsley View PostHeb laatste wijzigingen aangebracht.
ma: borst - triceps
di: benen - schouders
woe: buik - biceps - rug
do: rust
vrij: taiboks
za: taiboks
zo: rust
Begin woensdag met rug.. anders pak je de grootste spier als laatste, kan je die niet optimaal belasten
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: