eerst proberen, en dan achteraf pas praten of het werkt of niet
Ik ben de zoveelste!
Collapse
X
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostWil wel even 1 ding kwijt over full-body.
Ben het namelijk niet eens met de stelling dat het minder blessures teweegbrengt.
Dit is natuurlijk niet zo.
Als beginner ben je meestal heel erg gemotiveerd en gedreven wat vaak niet goed uitpakt tijdens work-outs.
Beginners maken vaak de fout niet genoeg rust in acht te nemen en doen oefeningen vaak op de verkeerde manier doordat ze de ervaring missen.
Vooral bij full-body en meerdere malen dezelfde spiergroepen per week aanpakken werken ze blessures in de hand.
Hoog volume training geeft beginners gegarandeerd meer blessures.
1) Als de vorm op fullbody met onvermoeide spieren al fout gaat, dan zeker met vermoeide spieren op split.
2) Spieren en aanhechtingen worden veel intensiever belast bij een splitschema. Gegarandeerd dat als je even uit de running bent of een beginner bent, en je begint op een split, je ook je aanhechtingen gaat voelen (ervaringsdeskundige zit hier). Op een fullbody is dat niet zo.
3) Als beginner kun je vaak geen maat houden. Met een splitschema ben je dan eerder geneigd een oefening extra te doen bij borst, en eentje minder bij benen (even uitgaande van de gemiddelde sporter). Dat werkt blessures nog meer in de hand. Bij een fullbody schema heb je niet de energie om extra oefeningen erbij te zetten, en het aantal niet-leuke oefeningen (in het begin althans) is te overzien. Daarnaast is het belang goed te verdedigen.
Fullbody> split voor beginners anytime."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostIs niet waar Snuff. Door het systeem van 2x15 is het (nagenoeg) onmogelijk om een gewicht te pakken waarmee je een blessure pakt.
Die gaat geheid kijken hoe zwaar hij wel niet kan, en dat met full-body training, 2 tot 3 keer in de week.
Comment
-
Als hij dat met een FB al niet doet, dan zeker niet met een split."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by maxime View PostBenen:
1. Squat
2. Leg Press
3. Leg Extensions
4. Seated Leg Curl
Schouders:
1. Side Laterals
2. Front One Arm Dumbell Raiseis
3. Reverse Pec Deck Machine (Lateral Raises)
4. Shrugs
ja je hebt gelijkt over de press denk ik .Hoe zou ik een Press bij de schouders kunnen voegen of moet er een oefening weg?
Comment
-
Oke, ik ben nu begonnen met het full body schema en het voelt wel goed aan. bedankt voor alle reacties.
Ik heb alleen moeite met de romanian deadlift. Ik probeer hem zo goed mogelijk uit te voeren maar het voelt meer als een 'stretch' aan. Ik houd mijn rug recht en beweeg heupen naar achter en knieen stijf. en dan weer terug. maar het voelt niet echt aan alsof ik een spier stress bezorg. Plus dat ik mijn onderrug voelde na de oefening.
En de hanging leg raise is een lastige, is daar geen andere voor waar je niet bij hoeft te 'hangen'?
Comment
-
IK vind shrugs bij schouders horen, trapezius gebruik je bij het heffen van je armen ook.
Side raise, bent over raise en upright row doe je voor schouders maar gebruik je wel degelijk je trapezius voor.
Zelf deed ik ze bij rug Ă©n bij schoudersBest: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
Go heavy or go home!
Comment
-
Originally posted by maxime View PostEn de hanging leg raise is een lastige, is daar geen andere voor waar je niet bij hoeft te 'hangen'?
Je kan op je rug gaan liggen en dan je benen heffen, is wel minder zwaar. Wat ik zelf soms ook doe, is leg raises vanuit een dip positie met m'n armen gestrekt, kan ik langer volhouden."We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."
Comment
-
Originally posted by maxime View PostOke, ik ben nu begonnen met het full body schema en het voelt wel goed aan. bedankt voor alle reacties.
Ik heb alleen moeite met de romanian deadlift. Ik probeer hem zo goed mogelijk uit te voeren maar het voelt meer als een 'stretch' aan. Ik houd mijn rug recht en beweeg heupen naar achter en knieen stijf. en dan weer terug. maar het voelt niet echt aan alsof ik een spier stress bezorg. Plus dat ik mijn onderrug voelde na de oefening.
En de hanging leg raise is een lastige, is daar geen andere voor waar je niet bij hoeft te 'hangen'?"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: