Ik ben de zoveelste!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

eerst proberen, en dan achteraf pas praten of het werkt of niet
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Gevoel? gevoel?

Je bent een n00B op trainingsgebied, probeer het schema en oordeel daarna
      Gevoel heb je niet na 2 keer trainen.

2 keer per week dit schema en later 3 keer.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
        Wil wel even 1 ding kwijt over full-body.
        Ben het namelijk niet eens met de stelling dat het minder blessures teweegbrengt.
        Dit is natuurlijk niet zo.
        Als beginner ben je meestal heel erg gemotiveerd en gedreven wat vaak niet goed uitpakt tijdens work-outs.
        Beginners maken vaak de fout niet genoeg rust in acht te nemen en doen oefeningen vaak op de verkeerde manier doordat ze de ervaring missen.
        Vooral bij full-body en meerdere malen dezelfde spiergroepen per week aanpakken werken ze blessures in de hand.
        Is niet waar Snuff. Door het systeem van 2x15 is het (nagenoeg) onmogelijk om een gewicht te pakken waarmee je een blessure pakt. Daarnaast ligt het volume laag, zodat je lichaam en pezen rustig kunnen wennen. Het aantal herhalingen ligt relatief hoog: dit zorgt voor een laag gewicht, waarmee je makkelijker een juiste vorm houdt, en voor genoeg oefening voor je CNS. De frequentie (2-3x per week) zorgt ervoor dat er ook de kans is om nog wat resultaat te boeken ook.

Hoog volume training geeft beginners gegarandeerd meer blessures.
        1) Als de vorm op fullbody met onvermoeide spieren al fout gaat, dan zeker met vermoeide spieren op split.
        2) Spieren en aanhechtingen worden veel intensiever belast bij een splitschema. Gegarandeerd dat als je even uit de running bent of een beginner bent, en je begint op een split, je ook je aanhechtingen gaat voelen (ervaringsdeskundige zit hier). Op een fullbody is dat niet zo.
        3) Als beginner kun je vaak geen maat houden. Met een splitschema ben je dan eerder geneigd een oefening extra te doen bij borst, en eentje minder bij benen (even uitgaande van de gemiddelde sporter). Dat werkt blessures nog meer in de hand. Bij een fullbody schema heb je niet de energie om extra oefeningen erbij te zetten, en het aantal niet-leuke oefeningen (in het begin althans) is te overzien. Daarnaast is het belang goed te verdedigen.

Fullbody> split voor beginners anytime.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Is niet waar Snuff. Door het systeem van 2x15 is het (nagenoeg) onmogelijk om een gewicht te pakken waarmee je een blessure pakt.
          En jij denkt dat een fanatieke beginner, die groot wil worden en zo snel mogelijk, zich houd aan de gewichten???
          Die gaat geheid kijken hoe zwaar hij wel niet kan, en dat met full-body training, 2 tot 3 keer in de week.

Comment

Als hij dat met een FB al niet doet, dan zeker niet met een split.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by maxime View Post
              Benen:

1. Squat
              2. Leg Press
              3. Leg Extensions
              4. Seated Leg Curl

Schouders:

1. Side Laterals
              2. Front One Arm Dumbell Raiseis
              3. Reverse Pec Deck Machine (Lateral Raises)
              4. Shrugs

ja je hebt gelijkt over de press denk ik .Hoe zou ik een Press bij de schouders kunnen voegen of moet er een oefening weg?
              Shrugs heeft niks met de schouders te maken. Die twee spieren die schuin bij jou nek lopen, horen bij de rug de "monnikskapspier". Dus haal gewoon de shrugs weg en voeg bijvoorbeeld de military press toe.

Comment

Ik zou de front raise weghalen en vervangen door een press oefening.
                Shrugs horen bij rug.

Comment

Oke, ik ben nu begonnen met het full body schema en het voelt wel goed aan. bedankt voor alle reacties.
                  Ik heb alleen moeite met de romanian deadlift. Ik probeer hem zo goed mogelijk uit te voeren maar het voelt meer als een 'stretch' aan. Ik houd mijn rug recht en beweeg heupen naar achter en knieen stijf. en dan weer terug. maar het voelt niet echt aan alsof ik een spier stress bezorg. Plus dat ik mijn onderrug voelde na de oefening.
                  En de hanging leg raise is een lastige, is daar geen andere voor waar je niet bij hoeft te 'hangen'?

Comment

IK vind shrugs bij schouders horen, trapezius gebruik je bij het heffen van je armen ook.
                    Side raise, bent over raise en upright row doe je voor schouders maar gebruik je wel degelijk je trapezius voor.

Zelf deed ik ze bij rug Ă©n bij schouders
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

En de hanging leg raise is een lastige, is daar geen andere voor waar je niet bij hoeft te 'hangen'?

Je kan op je rug gaan liggen en dan je benen heffen, is wel minder zwaar. Wat ik zelf soms ook doe, is leg raises vanuit een dip positie met m'n armen gestrekt, kan ik langer volhouden.
                      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Oke, ik ben nu begonnen met het full body schema en het voelt wel goed aan. bedankt voor alle reacties.
                        Ik heb alleen moeite met de romanian deadlift. Ik probeer hem zo goed mogelijk uit te voeren maar het voelt meer als een 'stretch' aan. Ik houd mijn rug recht en beweeg heupen naar achter en knieen stijf. en dan weer terug. maar het voelt niet echt aan alsof ik een spier stress bezorg. Plus dat ik mijn onderrug voelde na de oefening.
                        Stretch hoort. En an sich voel je je hamstrings niet meteen werken, zeker niet met de lagere gewichten. Dat komt echter nog wel met de hogere gewichten.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X