buikspiervraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikspiervraagje

Ik heb besloten definitief lid te blijven van de fitnessclub in de buurt. Het bier laten en gezond eten blijkt niet zo moeilijk als ik dacht. En telkens als er weer een lekker wijf voorbij komt in de club heb ik zoiets van " Dit is het waard "

Ik ben nu 4w goed aan het trainen, voel dat mijn spieren echt uitgeput zijn als ik uit de fitnesszaal kom. Maar ik zit met wat vragen over hoe ik best/ gezondst een 6 pack moet kweken.

Buikspieren werken de hele dag vooral statisch, dienen vooral voor bewegingscontrole tijdens dagelijkse activiteiten en zijn niet zo betrokken bij grote bewegingsuitslagen zoals bvb je strekkers van je knie.
    Kniestrekkers kun je makkelijk op kracht trainen met 3 reeksen van 10 herh tegen een zware weerstand, maar hoe doe je dit best voor buikspieren?

Je kunt ze zwaar belasten met ab crunches (3 reeksen van 10 herh bvb) tegen een zware weerstand, maar daar hebben wij fysiotherapeuten (ben student) het niet zo op omdat er dan zware afschuifkrachten op je tussenwervels terecht komen waardoor je rugklachten kunt ontwikkelen.
    Buikspieren zou ik dus liefst statisch trainen maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je daarmee een dikke sixpack krijgt. Ik zie de fitness - instructeur altijd zware crunches doen en denk dan bij mezelf van " die heeft over 10 jaar een hernia "

Een idee dat ik heb is bvb om mezelf op te trekken via een pull up bar en mijn benen op te tillen via mijn rechte buikspieren (niet via mijn heupbuigers). Voorlopig gaat dit goed maar het is ook belastend voor mijn armen.

Iemand andere goeie oefeningen?

barbell rollouts, maar daar zal een fysio in wording wel een hernia van krijgen
    Groeten

Comment

Ik zou gewoon enkel de grote compound oefeningen doen en er voor zorgen dat je buikspieren goed aanspant. De oefening die jij zegt is hanging leg raises, je kan ook eventueel plank holds doen.
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Abs Exercise Videos With Pics & Detailed Instructions! | Muscle & Strength

Fitness Oefeningen .com de site vol met Fitness Oefeningen links!

Gewoon ff googlen.. Genoeg te vinden..

Comment

zo simpel is het niet cr1stal, deze meneer heeft de wijsheid in pacht
          Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
            zo simpel is het niet cr1stal, deze meneer heeft de wijsheid in pacht
            Dus hij heeft door dat 84 % van alle abs workouts op internet shit zijn?

Comment

Hij ziet er waarschijnlijk complottheorieën in.

Maar serieus:

planks, barbell/ab wheel rollouts, hanging leg raises, l hang pull ups

allemaal leip voor je core
              Groeten

Comment

Hij niet, ik daarentegen...

Comment

De press gebruikt veel buikspieren. Squats en Deadlifts ook erg goed. Daarbij zo nu en dan van leg raises of plank holds, dan pak je je buikspieren meer dan genoeg.

Maar verder komt het er vooral op neer dat je echt super mager moet zijn, en flink kracht moet opofferen om als een dun ventje met sixpack rond te lopen. IMO not worth it, hoewel vele anderen dat niet met mij eens zijn, wat ik zeker wel respecteer, zolang je maar serieus traint en een doel voor ogen hebt.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                    Hij niet, ik daarentegen...
                    ik sluit me hierbij aan

Comment

Geloof je echt dat wheighted crunches zo slecht zijn voor je tussenwervelschijven?

Comment

Maar serieus:

planks, barbell/ab wheel rollouts, hanging leg raises, l hang pull ups

allemaal leip voor je core
                        Sinds ik Jim Wendler een ab rollout vanuit (en tot) rechtop staand heb zien doen geloof ik heilig in PL core's, heb er geen en kan der waarschijnlijk ook geen zak van maar dear god dat was impressive

Verder niet teveel over je fysio nadenken anders zul je ook nooit fullsquatten, zwaar deadliften o.i.d. en daar wordt je ook niet bepaald beter van

Niks nuttigs toe te voegen behalve doe wat deze likbare chick doet, weet niet eens of de video wel over sixpacks gaat maar goed, hier;

YouTube - Six Pack Abs Training Tips with Diane Chaloux & Vince DelMonte

Edit; zorg dan dat je sterkere armen krijgt zodat je wel hanging leg raises kunt doen?
                        Last edited by Yawgmoth; 13-08-2010, 23:36.
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Die PL cores hebben ze niet alleen van squats en deadlifts iig.
                          Een barbell rollout vanuit stand zou ik ook graag willen kunnen, 8-10x vanaf de knieën is al stervend zwaar
                          Groeten

Comment

Die PL cores hebben ze niet alleen van squats en deadlifts iig.
                            Een barbell rollout vanuit stand zou ik ook graag willen kunnen, 8-10x vanaf de knieën is al stervend zwaar
                            Beweer ook helemaal niet dat het van SQ/DL's komt, verre van , als ik zie wat die gasten aan core work doen vraag ik me altijd af waarom hun sixpack niet door die vetlaag heen komt. Die wendler pakt ook leg raises, maar dan niet vanuit een romanian chair, maar hangend en op zijn gemakt tot tenen de bovenkant bar raken voor high reps, sloeg echt bijna achterover uit me stoel toen ik dat zag.
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Was beetje bedoeld voor de mensen die denken een mega sterke core te krijgen van 3x8-12 reps high bar bounce squatten
                              Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X