trapezius trainen, hoe doe jij dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Om eerlijk te zijn weet ik niet precies welke optie ik moet aanvinken. Ik doe deadlifts en rows, tevens doe ik reverse fly. Echter, vanwege de tijdsindeling doe ik ze niet allen op dezelfde dag. Ook doe ik nog wat andere schouder oefeningen, maart volgens mij hebben die geen uitwerking op de traps. Shrugs doe ik niet.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
      Op rugdag zal ik ze vast wel meepakken met rows en pulls, probeer echter de focus zo veel mogelijk op de lats te houden. Op vrijdag, schouderdag, face pulls, reversed fly's en een dropsetje shrugs.

Waarom focus zoveel mogelijk op de lats houden dan? je hebt wel meer spieren in de,...ehhhh. op de rug zitten hoor.

Uploaded with ImageShack.us

Er zijn een aantal oefeningen waar je echt de focus ook op middenrug wil hebben bijvoorbeeld, en op de traps en rhomboids enz. om een zo compleet mogelijke rug te krijgen.

Uploaded with ImageShack.us
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

wanneer in de rugtraining doen jullie deadlifts?
        als eerste oefening of als 2de of 3de.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik snap natuurlijk dat je niet alleen de lats wilt trainen :P Bedoelde dat ik op de dag van de rug, met oefeningen als rows en pulldowns ik hem wel altijd in m'n lats zo veel mogelijk probeer te voelen. Goed aanspannen en op het laatste punt de hele rug lekker samenknijpen, daar heb ik dan als het goed is mijn trapezius ook mee gepakt. Op schouderdag knijp ik de rhomboids zo veel mogelijk echt samen. Je snapt hopelijk wel wat ik bedoel :P Het is in ieder geval niet dat ik m'n rug, op lats na, verwaarloos.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
            eerste oefening,

ik pak trapezius altijd met rug
            en op schouder dag indirect met schouders
            There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Eerste natuurlijk
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Als ik de deadlift al doe, wat zeldzaam is dan als laatste uiteraard.
                Je wil alle oefeningen zo zwaar mogelijk en correct uit voeren en dat gaat niet echt goed lukken als je eerst zware deadlifts gaat doen.

Maar dat geld voor mij dan natuurlijk .......

Comment

Hangt ervanaf wat je doelen zijn, laat ons dat besluiten

Comment

Massaaaaa veel en complete massa.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Als ik de deadlift al doe, wat zeldzaam is dan als laatste uiteraard.
                      Je wil alle oefeningen zo zwaar mogelijk en correct uit voeren en dat gaat niet echt goed lukken als je eerst zware deadlifts gaat doen.

Maar dat geld voor mij dan natuurlijk .......
                      Ik denk dat grote compounds met volledig vermogen uitvoeren veel effectiever is voor massa dan met volledig vermogen op de assists.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                        Ik denk dat grote compounds met volledig vermogen uitvoeren veel effectiever is voor massa dan met volledig vermogen op de assists.
                        Compounds bestaan uit een bewegingsketen, dus verschillende spieren die ervoor zorgen dat de compount oefening uitgevoerd kunnen worden.

Stel dat je een compound uitvoerd maar een andere spier uit die keten laat het afweten waardoor je failt. Dan heb je de spier die je wilde trainen niet maximaal belast. Dus dan zou je denk ik beter vol voor de isolatie kunnen gaan aangezien je voor hypertrofie traint en niet voor kracht. Waardoor je de spier wel optimaal kan belasten.

Zou je jou mening willen beargumenteren?

Comment

Originally posted by Destron View Post
                          Compounds bestaan uit een bewegingsketen, dus verschillende spieren die ervoor zorgen dat de compount oefening uitgevoerd kunnen worden.

Stel dat je een compound uitvoerd maar een andere spier uit die keten laat het afweten waardoor je failt. Dan heb je de spier die je wilde trainen niet maximaal belast. Dus dan zou je denk ik beter vol voor de isolatie kunnen gaan aangezien je voor hypertrofie traint en niet voor kracht. Waardoor je de spier wel optimaal kan belasten.

Zou je jou mening willen beargumenteren?
                          Wat denk je dat een dikkere rug en biceps bouwt:
                          10 sets heavy deadlifts tot fail, gevolgd door 10 heavy sets onderhandse chin ups tot fail

OF

10 sets machine pullover tot fail, gevolgd door 10 sets concentration curls tot fail
                          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Je moet ook niet gaan failen bij deadlift.

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                              Wat denk je dat een dikkere rug en biceps bouwt:
                              10 sets heavy deadlifts tot fail, gevolgd door 10 heavy sets onderhandse chin ups tot fail

OF

10 sets machine pullover tot fail, gevolgd door 10 sets concentration curls tot fail
                              Lees wat ik type; ik praat hier over een enkele spier binnen een keten, jij hebt het hier over de hele rug.

Waar ik op doel is dat je in een bewegingsketen nog altijd afhankelijk bent van andere spieren die mee moeten werken om de beweging mogelijk te maken. Bij een isolatie heb je dit niet waardoor je de spier maximaal aan kan pakken.

Comment

Originally posted by Destron View Post
                                Lees wat ik type; ik praat hier over een enkele spier binnen een keten, jij hebt het hier over de hele rug.

Waar ik op doel is dat je in een bewegingsketen nog altijd afhankelijk bent van andere spieren die mee moeten werken om de beweging mogelijk te maken. Bij een isolatie heb je dit niet waardoor je de spier maximaal aan kan pakken.
                                Bij compound oefeningen zijn meerdere gewrichten betrokken en daarbij is gecoordineerde samenwerking van meerdere spiergroepen van belang. Die zwakkere spier moet juist worden aangepakt in een compound oefening omdat deze ook betrokken is bij de meeste natuurlijke, dagelijkse bewegingen.

"Compound" oefeningen belasten niet alleen je spieren, maar ook je gewrichten, pezen en bindweefsel. Met deze oefeningen ontwikkel jij je lichaam als een geheel en niet als een collectie losse, ogenschijnlijk onsamenhangende onderdelen. Als jij je lichaam traint alsof dat laatste het geval is, dus door voornamelijk isolatie oefeningen uit te voeren, dan vergroot je de kans op blessures. Door het uitvoeren van compound oefeningen worden ook de zwakke schakels aangepakt.

Uiteraard is het van belang dat je die zwakke schakels ook aanpakt. Daardoor kun je de compound oefening weer beter en met een hoger gewicht uitvoeren. Zoals de close grip bench press om de triceps harder aan te pakken, ter ondersteuning van het reguliere bankdrukken. Als je alleen de sterkere spier die onderdeel is van een compound benadrukt dan raak je uit balans.
                                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X