Dag iedereen,
Ik ben nu weer een tijdje bezig met fitness en ik vraag me af of dit een prima schema is om zowel massa als kracht bij te krijgen.
dag 1: Borst + biceps
Borst:
Bench press: 5x5
Incline dumb press: 3x8
Butterflies: 3x12
Flat dumb flies: 3x8
Biceps:
Rechtstaand curlen: 3x12
side curls: 3x12
inside EZ curls:3x8
In het begin van dag 1 trek ik me ook op tot fail met de binnenste grips.
dag 2: rug + onderbuik
Rug
Optrekken (buitenste grips) /chin ups 3x tot fail
Arm dumbell rows: 3x8
Lat pulldowns: 3x8
hyperextensions: 3x12
deadlift? Ik doe dit wel niet, aan te raden?
buik:
In mijn fitnesscentrum is er elke dinsdag en donderdag een workout voor de buik, deze doe ik mee aangezien ik echt wel voel dat deze werkt.
dag 3: schouders + triceps + buik
schouders:
military press: 3x8
dumbell overhead press: 3x8
lateral raise:3x8
triceps
Hiervoor verander ik constant van oefeningen..
Ik probeer dips, maar doet ongelooflijk veel pijn aan sleutelbeen (oplossing?).
Ook triceps extensions doe ik.
Maar bar pulldowns bijvoorbeeld vind ik heel erg oncomfortabel aangezien ik nooit stabiel sta..
buik:
In mijn fitnesscentrum is er elke dinsdag en donderdag een workout voor de buik, deze doe ik mee aangezien ik echt wel voel dat deze werkt.
------------------
Bij het begin en einde van elke dag doe ik wat cardio. In het begin als opwarming , aan het einde als cooldown.
Aangezien ik aan het herstellen ben van scheurtjes in mijn linkerdijbeen staan er nu (nog) geen beenoefeningen bij.
Ik hoor graag jullie commentaar aangezien ik toch wel wat tijd hierin heb gestoken!
Erg bedankt,
Niels
Ik ben nu weer een tijdje bezig met fitness en ik vraag me af of dit een prima schema is om zowel massa als kracht bij te krijgen.
dag 1: Borst + biceps
Borst:
Bench press: 5x5
Incline dumb press: 3x8
Butterflies: 3x12
Flat dumb flies: 3x8
Biceps:
Rechtstaand curlen: 3x12
side curls: 3x12
inside EZ curls:3x8
In het begin van dag 1 trek ik me ook op tot fail met de binnenste grips.
dag 2: rug + onderbuik
Rug
Optrekken (buitenste grips) /chin ups 3x tot fail
Arm dumbell rows: 3x8
Lat pulldowns: 3x8
hyperextensions: 3x12
deadlift? Ik doe dit wel niet, aan te raden?
buik:
dag 3: schouders + triceps + buik
schouders:
military press: 3x8
dumbell overhead press: 3x8
lateral raise:3x8
triceps
Hiervoor verander ik constant van oefeningen..
Ik probeer dips, maar doet ongelooflijk veel pijn aan sleutelbeen (oplossing?).
Ook triceps extensions doe ik.
Maar bar pulldowns bijvoorbeeld vind ik heel erg oncomfortabel aangezien ik nooit stabiel sta..
buik:
------------------
Bij het begin en einde van elke dag doe ik wat cardio. In het begin als opwarming , aan het einde als cooldown.
Aangezien ik aan het herstellen ben van scheurtjes in mijn linkerdijbeen staan er nu (nog) geen beenoefeningen bij.
Ik hoor graag jullie commentaar aangezien ik toch wel wat tijd hierin heb gestoken!
Erg bedankt,
Niels
Comment