Beoordeling van mijn schema aub?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beoordeling van mijn schema aub?

Dag iedereen,
    Ik ben nu weer een tijdje bezig met fitness en ik vraag me af of dit een prima schema is om zowel massa als kracht bij te krijgen.

dag 1: Borst + biceps
    Borst:
    Bench press: 5x5
    Incline dumb press: 3x8
    Butterflies: 3x12
    Flat dumb flies: 3x8

Biceps:
    Rechtstaand curlen: 3x12
    side curls: 3x12
    inside EZ curls:3x8

In het begin van dag 1 trek ik me ook op tot fail met de binnenste grips.

dag 2: rug + onderbuik
    Rug
    Optrekken (buitenste grips) /chin ups 3x tot fail
    Arm dumbell rows: 3x8
    Lat pulldowns: 3x8
    hyperextensions: 3x12
    deadlift? Ik doe dit wel niet, aan te raden?

buik:
    In mijn fitnesscentrum is er elke dinsdag en donderdag een workout voor de buik, deze doe ik mee aangezien ik echt wel voel dat deze werkt.

dag 3: schouders + triceps + buik
    schouders:

military press: 3x8
    dumbell overhead press: 3x8
    lateral raise:3x8

triceps
    Hiervoor verander ik constant van oefeningen..
    Ik probeer dips, maar doet ongelooflijk veel pijn aan sleutelbeen (oplossing?).
    Ook triceps extensions doe ik.
    Maar bar pulldowns bijvoorbeeld vind ik heel erg oncomfortabel aangezien ik nooit stabiel sta..

buik:
    In mijn fitnesscentrum is er elke dinsdag en donderdag een workout voor de buik, deze doe ik mee aangezien ik echt wel voel dat deze werkt.

------------------
    Bij het begin en einde van elke dag doe ik wat cardio. In het begin als opwarming , aan het einde als cooldown.
    Aangezien ik aan het herstellen ben van scheurtjes in mijn linkerdijbeen staan er nu (nog) geen beenoefeningen bij.
    Ik hoor graag jullie commentaar aangezien ik toch wel wat tijd hierin heb gestoken!
    Erg bedankt,

Niels

Even kort:

Waarom wissel je steeds met je reps?
    Wellicht is het beter om borst te combineren met triceps en rug met biceps.
    Ben zelf meer een fan van cable flys.
    Wat heb je precies aan je been?
    Train hard or go hormone

Comment

Je kunt denk ik beter een bestaand schema gebruiken in plaats van zelf een proberen te maken.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Hmmmm, rug /biceps borst/triceps dus. Mijn triceps is vaak al zwaar verzadigd na mijn BP en incl dumb press.
        Ik heb namelijk een scheurtje gehad aan mijn ligamenten. Kan iemand hier een linkje plaatsen naar een schema? Niet té beginners, ben toch al een tijdje bezig. En is split ideaal? Of liever fullbody?
        Erg benieuwd naar jullie antwoorden en erg bedankt voor de reacties!

Comment

Heb nog even rondgeneusd en ik zou graag 'powerbuilder' worden. Niet alleen pure massa maar ook kracht erbij. De 2 gaan natuurlijk niet ongepaard, maar ik zou me hier op willen focussen.

Comment

Originally posted by Nielsdeleeuw View Post
            Heb nog even rondgeneusd en ik zou graag 'powerbuilder' worden. Niet alleen pure massa maar ook kracht erbij. De 2 gaan natuurlijk niet ongepaard, maar ik zou me hier op willen focussen.
            ik denk dat je powerlifter bedoelt
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              ik denk dat je powerlifter bedoelt
              Ik denk dat hij juist een kruising tussen een powerlifter en een bodybuilder bedoelt; hij wil een beetje van beide meepikken: niet puur kracht, niet puur massa. Vandaar dat ie het ook tussen aanhalingstekens zet.

Comment

Originally posted by ijzerkonijn View Post
                Ik denk dat hij juist een kruising tussen een powerlifter en een bodybuilder bedoelt; hij wil een beetje van beide meepikken: niet puur kracht, niet puur massa. Vandaar dat ie het ook tussen aanhalingstekens zet.
                Yup. Dat heb je goed geinterpreteerd Heeft iemand een schema aan te raden? Heb zelf al wat zitten rondneuzen maar weet niet of dit aan mijn behoeftes voldoet. Ook wil ik op basis van het schema dat ik krijg een voedingsschema opstellen. Bulken/clean bulken.

Comment

Zelf ga ik ook voor 'powerbuilder' (klinkt nog altijd beter dan bodylifter )
                  Een paar opmerkingen, al is een 'ideaal' schema wat individueel. Je zult toch zelf wat moeten finetunen, maar kijk daarbij uit dat je vooral gaat voor een goede, complete training, waarbij je niet alleen de oefeningen doet die je het leukst vindt of waar je het sterkst in bent.

Schema kan qua reps misschien wat systematischer: 5x5 voor compounds, 3x10 voor isolatie-oefeningen of daaromtrent.
                  Probeer niet te veel te rommelen met heen en weer springen tussen verschillende oefeningen. Wanneer je werkelijk een idee wilt krijgen of je qua kracht vooruit gaat, zorg je liever voor telkens een complete training dan dat je elke week wat anders doet. Zelf vind ik het dan wel weer lekker om om de week een andere variant van dezelfde oefening te pakken, maar da's misschien meer persoonlike voorkeur. Bijvoorbeeld de ene week vlak bandrukken met barbell, schuin met dumbbells en de andere week schuin met barbell, vlak met dumbbells.
                  En zoals al aangegeven werkt de combinatie rug+biceps, borst+triceps ook voor mij het prettigst. Ja, je pakt dan op biceps en triceps wat minder dan dat je zonder "voorvermoeien" met rug resp borst zou doen, maar je hebt ze dan toch ook al behoorlijk aangepakt ?

Wat dat dippen betreft. Die heb ik op basis van eigen ervaring en aanraden van inferno laten vervallen en in plaats daarvan nu close grip bench press erin.

Maar goed, dit is allemaal maar mijn mening. Wacht ook ff af wat anderen te zeggen hebben.

Voedingsadviezen, daar waag ik me niet aan
                  M'n eigen voeding is nu 'redelijk' in orde in de zin dat ik kracht/spiermassa win en heel geleidelijk aan ook nog wat vet kwijt raak, maar een expert ben ik zeker niet.
                  Misschien eerst maar s via een voedings-sticky zelf een schema proberen op te stellen en dan posten om door degenen die er beter in thuis zijn dan ik erop te laten schieten

Comment

Had dezelfde doelen voorheen, nu train ik alleen voor kracht. In die periode deed ik een push/pull split die mij erg beviel. Jij traint drie keer in de week dus dan ziet het er zo uit (2 weken):

AxBxAxxBxAxBxx (ma-di-wo-do-vr-za-zo-ma-di-wo-do-vr-za-zo)

A - Push
                    Squats 4x5
                    Bench press 4x5
                    OHP 4x5
                    Dips 3x8

B - pull
                    Deadlifts 4x5
                    Rows 3x8
                    Chin ups 3x8
                    Barbell curls 3x8
                    Hanging leg raises of ander buikwerk 3x15

x - rust dag

Er zijn veel combinatie schema's van kracht en massa, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik hier goed op gegroeid ben, zowel in kracht als in massa.
                    Last edited by Burnedice; 29-10-2011, 13:26.

Comment

Het schema hier van Marnop pakken of van Falstyr, en dat wat aanpassen kan ook al veel verandering brengen. Niet moeilijk, wel effectief.

H.

Comment

Erg bedankt voor de reacties! Ik zal marnop's en falstyr's schema uitdokteren en hier plaatsen welke aanpassingen ik heb gedaan!
                        Nogmaals bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X