Training Frequency for Mass Gains

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Persoonlijk ondervind ik toch ook meer progressie met een UB/LB split met hogere frequentie, zowel op kracht als op massa-winst dan met een split waar je elke spiergroep 1x per week aanpakt.
    Intensiteit/volume dient natuurlijk wat lager te zijn
    (mss is dat net de sleutel??? je kan volgens mij ook gaan overdrijven met training, dus spierbeschadiging, en niet voldoende herstellen, en als je alles 2x iets lichter traint maar wel 2x volledig hersteld ga je meer progressie maken dan als je 1x traint en maar voor stel slechts 80% hersteld...)
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Schelden doen wij toch niet?

.
      Schelden heb ik van jou idd ook nog niet meegemaakt. Jij komt nog steeds zeer correct over, soms een tikkeltjes eigenwijs, hahaa, maar wel correct en aardig wat kennis.

Dat wangedrag was ook van voor jouw tijd, wel van een andere Lyle Mc Donald fan, dat dan weer wel......
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
        Persoonlijk ondervind ik toch ook meer progressie met een UB/LB split met hogere frequentie, zowel op kracht als op massa-winst dan met een split waar je elke spiergroep 1x per week aanpakt.
        Intensiteit/volume dient natuurlijk wat lager te zijn
        (mss is dat net de sleutel??? je kan volgens mij ook gaan overdrijven met training, dus spierbeschadiging, en niet voldoende herstellen, en als je alles 2x iets lichter traint maar wel 2x volledig hersteld ga je meer progressie maken dan als je 1x traint en maar voor stel slechts 80% hersteld...)

Aanpassing van volume en intensiteit speelt idd een zeer belangrijke rol voor elke methode.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Hoe vaker je je spieren traint hoe meer ze opblazen....dat klopt wel, maar voor hoe lang als je stopt? 1 flinke vakantie en de helft van je massa is weg.
          Ik vraag me af hoe je erbij komt dat hyperplasie niet voor zou komen bij meermaals per week een spiergroep aanpakken op minder volume, maar wel bij een split waarbij de spiergroepen 1x per week hard worden aangepakt. Mag ik een onderzoek zien waarop je deze bewering baseert? of DENK jij dat dit zo is?

mbt tot spiermassa verliezen:
          Ik heb voorheen zeker 80% van mijn massa opgebouwd met een ub/lb schema. heb negen maanden niet getraind (en dat is dus wel meer als een vakantie), en ik heb maar weinig spiermassa verloren. Tevens komt het allemaal vrij rap terug sinds ik wel weer train. Dat is dus puur mijn ervaring, en daarop baseer ik dat het wel meevalt met spiermassa verlies wanneer je stopt met trainen. voorwaarde is wel dat je goed en voldoende blijft eten om spierafbraak niet in de hand te werken.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Tevens zijn van de 7 mensen die hun ervaringen hebben gedeeld in dit topic, er vijf ervan overtuigd dat ze harder vooruitgaan op een hogere frequentie met een lager volume per training.

puur een constatering.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik groei ook harder op een ub/lb dan op een split waarbij ik alle spiergroepen 1 maal per week train. Of dit te maken heeft met dat ik het lastig vind om in te schatten wanneer ik zwaar genoeg train of omdat ik harder groei op spieren meer maal per week te trainen, weet ik niet.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Tevens zijn van de 7 mensen die hun ervaringen hebben gedeeld in dit topic, er vijf ervan overtuigd dat ze harder vooruitgaan op een hogere frequentie met een lager volume per training.

puur een constatering.
                maar waarom doen de meeste ervaren mensen en profs dan wel een split en geen UB/LB
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Wie zegt dat?

Comment

Ik ging afgelopen trainingen wel goed op 6dagen per week schema, met alles 2x/week redelijk hard aanpakken (1 dag wel wat zwaarder dan andere, maar is zeker niet licht te noemen).
                    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                      maar waarom doen de meeste ervaren mensen en profs dan wel een split en geen UB/LB
                      Als je de mags mag geloven deed arnold 3dubbele splits en ik geloof ronnie ook, of dubbele voor grote spiergroepen en 3dubbele voor kleinere..
                      en dat zijn toch de 2 grootste bb'ers ooit ong.

maar zoals ik zeg: als je de magazines mag geloven tenminste

Comment

Je kan profs overigens ook niet vergelijken met ons.
                        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                          Omdat die de beschikking hebben over:

5-8 iu GH per dag
                          1000 mg Test per week
                          <Insert random kuur, hoeveelheden x 3>

Ik ging btw zelf ook erg goed op DC, 3 keer alles pakken in 2 weken. Alles 2 keer in de week is voor mijzelf net te heftig (langzaam herstel), 3 keer per 2 weken is the smooth spot!
                          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Het probleem waar ik mee zit met een ub/Lb schema is dat de intensiteit lager is. Je kunt per spiergroep minder doen dan je met een splitschema kunt doen. Ik heb het idee dan wat te missen qua oefeningen.

Hoe maak je dan de juiste keuzes voor oefeningen? of pak je steeds weer een andere oefening bij de 2e training in de week?

Comment

Ben gegroeid als kool op een Push/Pull schema.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                                Het probleem waar ik mee zit met een ub/Lb schema is dat de intensiteit lager is. Je kunt per spiergroep minder doen dan je met een splitschema kunt doen. Ik heb het idee dan wat te missen qua oefeningen.

Hoe maak je dan de juiste keuzes voor oefeningen? of pak je steeds weer een andere oefening bij de 2e training in de week?
                                Je kan gerust idd de andere oefeningen wat wisselen om de training, variaties nemen, bijv. bench press ene ub dag, incline bp andere, squats ene lb dag, front squats andere, dan heb je toch het idee van wat verschillends gedaan te hebben in de week denk ik, maar allesinds kiezen voor zoveel mogenlijk compounds bij ub/lb

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X