Hallo iedereen,
Vandaag ben ik voor het eerst naar een fitnessclub geweest. Ik heb gemerkt dat ik niet veel durf als ik zie dat iedereen meer 'kan', maar dat komt ook omdat ik de omgeving en sfeer niet zo goed ken. Maar goed, mijn vraag is eigenlijk iets anders.
Er worden groepslessen gegeven waar ik aan mee wil doen(een maandje, om te wennen aan fitness), maar ik weet niet of deze wel gunstig zullen zijn. Omdat ik een 'onhandige' school rooster heb is het nogal moeilijk om een trainingsschema te maken.
De groepslessen(45. minuten) waar ik aan mee wil doen:
Total Body Workout en Pump
Maandag:
TBW + Pump, cardio na de groepslessen
Dinsdag:
rust
Woensdag:
Basisschema fullbody (van bodynet.nl)
Donderdag:
Rust
Vrijdag:
vol, stage
Zaterdag:
TBW, cardio na de groepsles
Zondag:
is de groepsles Pump, maar dan sport ik 3 dagen achterelkaar, dus laat ik het vervallen.
Of kan ik beter de groepslessen vervangen door de fullbody(basis) trainingen? Of eventueel de fullbody trainingen bijvoegen?
Ik zou op deze dagen ook kunnen sporten:
dinsdag, na 13.00
donderdag, na 13.00
Ps: bovenstaande 'schema' is slechts voor een maand, om te wennen. Ik heb nog nooit gesport.
Mijn doel: vetpercentage verlagen
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 17
60 kilo, 1.60 m, 25% vetpercentage(via internet gemeten)
Ik dank iedereen voor zijn/haar hulp en reacties!
Vandaag ben ik voor het eerst naar een fitnessclub geweest. Ik heb gemerkt dat ik niet veel durf als ik zie dat iedereen meer 'kan', maar dat komt ook omdat ik de omgeving en sfeer niet zo goed ken. Maar goed, mijn vraag is eigenlijk iets anders.
Er worden groepslessen gegeven waar ik aan mee wil doen(een maandje, om te wennen aan fitness), maar ik weet niet of deze wel gunstig zullen zijn. Omdat ik een 'onhandige' school rooster heb is het nogal moeilijk om een trainingsschema te maken.
De groepslessen(45. minuten) waar ik aan mee wil doen:
Total Body Workout en Pump
Maandag:
TBW + Pump, cardio na de groepslessen
Dinsdag:
rust
Woensdag:
Basisschema fullbody (van bodynet.nl)
Donderdag:
Rust
Vrijdag:
vol, stage
Zaterdag:
TBW, cardio na de groepsles
Zondag:
is de groepsles Pump, maar dan sport ik 3 dagen achterelkaar, dus laat ik het vervallen.
Of kan ik beter de groepslessen vervangen door de fullbody(basis) trainingen? Of eventueel de fullbody trainingen bijvoegen?
Ik zou op deze dagen ook kunnen sporten:
dinsdag, na 13.00
donderdag, na 13.00
Ps: bovenstaande 'schema' is slechts voor een maand, om te wennen. Ik heb nog nooit gesport.
Mijn doel: vetpercentage verlagen
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 17
60 kilo, 1.60 m, 25% vetpercentage(via internet gemeten)
Ik dank iedereen voor zijn/haar hulp en reacties!
Comment