Het "Grote" post hier je borstschema - topic!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JivaJo View Post
    Ok, dus het komt erop neer dat 5-6 oefeningen met werksets als teveel op 1 dag wordt gezien.
    Ik kan dan beter een split doen wat borst aangaat.

Ma - Borst
    Di - Rug
    Wo - Rust
    Do - schouders
    Vr - Benen + borst?
    Je zegt zelf dat je pas sinds kort traint, dan is een split sowieso eigenlijk nog niet geschikt voor je, verdiep je eens in Starting Strength als je sportschool een squat rack + barbell + losse gewichten bezit.
    Anders is UB/LB (upper body/lower body) of push/pull split een prima optie voor je (waarbij je alles 2x/week aanpakt op gematigd volume)
    Zou zonde zijn van je noob gains (je winsten in spiermassa tijdens het 1e jaar krachttraining die beduidend groter zijn dan die van de daaropvolgende jaren)

Comment

Originally posted by marnop View Post
      oktober 2011. Was niet fit, was weer eens lekker ziek... maar hier iig 2 setjes รก 160 kilo decline chestpress. Als afsluiter nog ff lekker pompen met 120kilo.
      Zulke chestress apparaten zijn niet zo zwaar Iguana. Is heel anders dan benchpressen. Zal binnenkort ff nieuwe filmpjes maken met 200 en 240kilo.

Martin plate loaded chestpress 160kg - YouTube

Martin plate loaded chestpress 160kilo 3rd set. 10 reps - YouTube

Martin plate loaded chestpress 120kilo - YouTube

Hehe okay, ik dacht echt even at je het over een decline bankje had vandaar!! Was je sterker dan Terry Hollands daarop

Apparaat kan ik weinig over zeggen, verschilt per apparaat..
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by aktito View Post
        Je zegt zelf dat je pas sinds kort traint, dan is een split sowieso eigenlijk nog niet geschikt voor je, verdiep je eens in Starting Strength als je sportschool een squat rack + barbell + losse gewichten bezit.
        Anders is UB/LB (upper body/lower body) of push/pull split een prima optie voor je (waarbij je alles 2x/week aanpakt op gematigd volume)
        Zou zonde zijn van je noob gains (je winsten in spiermassa tijdens het 1e jaar krachttraining die beduidend groter zijn dan die van de daaropvolgende jaren)
        Die noobgains hebben niks met een tijdslimiet te maken, maar met hoever je bij je natuurlijke homeostase (evenwicht) vandaan zit. Als je als ongetraind persoon gaat trainen heb je nog veel ruimte, maar hoe gespierder je bent hoe moeilijker het wordt omdat je lichaam terug wil naar een natuurlijk evenwicht.
        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by aktito View Post
          Ik heb in het begin FB schema's geprobeerd, maar werd hier helemaal niet goed van om eerlijk te bekennen. Ook omdat ik eerder al wel een goed fysiek heb gehad, maar gewoon niet gesport heb in 2 jaar tijd. Momenteel ben ik ongeveer 6-7 maanden bezig, waar ik de eerste 2 maanden veel cardio en fb -high rep schema heb gevolgd.

Ik wil erg graag splits doen, puur omdat ik dit erg leuk vind en ik voel me hier gewoon erg lekker bij. Voor mij ook zeker beter vol te houden dan FB.
          Ik zal me inlezen in een push/pull schema, heb hier nog niet eerder van gehoord. Maar wat splits aangaat, wat zou dan een betere indeling zijn?

Ik probeer nu gewoon zoveel mogelijk informatie te winnen, zodat ik een duidelijk beeld kan vormen van hoe verder te gaan!

Wederom dank voor de info!

Comment

Ik heb in het begin FB schema's geprobeerd, maar werd hier helemaal niet goed van om eerlijk te bekennen. Ook omdat ik eerder al wel een goed fysiek heb gehad, maar gewoon niet gesport heb in 2 jaar tijd. Momenteel ben ik ongeveer 6-7 maanden bezig, waar ik de eerste 2 maanden veel cardio en fb -high rep schema heb gevolgd.

Ik wil erg graag splits doen, puur omdat ik dit erg leuk vind en ik voel me hier gewoon erg lekker bij. Voor mij ook zeker beter vol te houden dan FB.
            Ik zal me inlezen in een push/pull schema, heb hier nog niet eerder van gehoord. Maar wat splits aangaat, wat zou dan een betere indeling zijn?

Ik probeer nu gewoon zoveel mogelijk informatie te winnen, zodat ik een duidelijk beeld kan vormen van hoe verder te gaan!

welke split het beste werkt ligt ook een beetje aan hoe vaak je wil trainen per week en hoe ver je gevorderd bent.
            Maar je kan zelfs bij 4x per week trainen een 3 daagse split pakken en door tellen. Of bij 6x per week een 3 daagse split of 4 daagse split.
            Maar een front-back, push-pull, upper-lowerbody split kan je ook doen.

Gewoon doen wat goed voelt en waar je progressie mee maakt. Progressie is persoonlijk en velen maken de beste progressie bij doen wat ze prettig vinden. Door periodiek te experimenteren met verschillende methodes en splits kom je er achter wat voor jou het beste en prettigste werkt.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ยฉ

Comment

Originally posted by Iguana View Post
              Hehe okay, ik dacht echt even at je het over een decline bankje had vandaar!! Was je sterker dan Terry Hollands daarop

Apparaat kan ik weinig over zeggen, verschilt per apparaat..

hahah, nee was dat maar waar dat ik op een bench zoveel kan drukken....
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ยฉ

Comment

Leuk dat je jezelf zo enthousiast verdiept wat betreft training !
                Push/pull schema houdt simpelweg in dat je de ene dag alle spiergroepen traint waarmee je een gewicht moet 'wegduwen' om spanning op de spier te zetten, en de andere dag spiergroepen waarmee je een gewicht naar je toe moet trekken, dit wordt meestal op de volgende manier ingedeeld.

Push dag (dag A):
                Borst, Quadriceps (voorkant bovenbeen), Schouders, Triceps, Kuiten

Pull dag (dag B):
                Rug, Hamstrings, Biceps , Traps, Buik

Je zorgt dat je zowel op de push/pull dag in totaal rond de 30 setjes uitvoert, hierbij wel rekening houdende dag Rug bijvoorbeeld meer setjes nodig heeft dan biceps uiteraard.
                Dit doe je dan 4x per week, met minimaal 2 volle rustdagen tussen de push en pull dagen dus een opzet zou bv kunnen zijn
                Maandag: push
                Dinsdag: pull
                Woensdag; rust (echte rust dus geen cardio oid, dit schema is al vrij zwaar..)
                Donderdag: push
                Vrijdag: pull
                Za/zo: rust

Mocht je geinteresseert zijn ik train momenteel zelf zo dus je zou mijn schema als inspiratie kunnen gebruiken

Als je een 4 daagse-split wil blijven gebruiken zou ik zelf gewoon de basis-split aanhouden.

Maandag: Borst triceps
                Dinsdag Rug biceps
                Donderdag schouders
                Vrijdag benen

Dit geeft je de kans om bv borst op donderdag na schouders nog even mee te pakken.
                Denk er wel aan dat als je borst traint dat je de contra-spier (rug) met een vergelijkbaar volume meetraint, dus bijvoorbeeld na benen nog wat setjes rows/pullups, als je dan borst 2x/week wil trainen zou je dus dit moeten doen.

Maandag: borst triceps
                dinsdag: rug biceps
                donderdag: schouders borst
                vrijdag: benen rug

Hetzelfde geld natuurlijk als jij biceps 2x wil trainen moeten triceps ook 2x, Quadriceps -> hamstrings geldt hetzelfde.
                Lastig en lang verhaal maar hoop dat je het belangrijkste eruit kan halen

Comment

Dit is zeer nuttige informatie aktito, ik zit op mijn werk, kan dus helaas niet heel de dag onderzoek doen.. onderzoek.... informatie verzamelen!

Maar dit is inderdaad ook wel een leuke manier van trainen!
                  Ik ga dit zeker een keer proberen. Bedankt voor het aanbod van het schema, maar ik goochel toch liever zelf wat met oefeningen. (door schouderbeperkingen! )

Maar genoeg over FB schema's! Terug naar de borst spieren! Haha, ik heb mijn eigen gestarte topic verwaarloosd!!

Comment

Haha ik dacht al dat ik de enige was die stiekem op zijn werk BN zat te lezen!

En je hebt groot gelijk hoor, je traint het best op de oefeningen die je zelf het fijnst vind, zolang je maar varieert en alles ongeveer in evenwicht houdt!

Comment

Incline db
                      incline fly
                      flatdb
                      en dan kabels.voor onderkant

soms dropsets
                      reps 15 10 8 8 /6ongever

Comment

platte dumb press of bankdrukken 6/8 sets x 5-15 reps
                        press machine 3/4 x 8-10
                        flyes 2 x 10-12
                        cable cross 2 x 10-12
                        "You are what you eat..."
                        That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

opwarmen 2x15x50
                          Maandag bench incline 4x8 - db flat 10 8 8 8 6
                          opwarmen 2x15x50
                          Donderdag flatbench 4x8 decline 10 8 8 8 6
                          Mind is everything.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...