Aub mening over schema!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aub mening over schema!!

Hallo pompers!!

Ik heb een vraag. Ik train nu zo'n 15 maanden serieus, 5x per week krachttrainig.
    Mijn schema is als volgt:

Maandag schouders tricep buik
    Dinsdag borst bicep buik
    woensdag rust
    donderdag rug tricep buik
    vrijdag benen
    zaterdag borst bicep buik
    zondag rust

Nou hoor ik wel eens dat et beter is om borst met tricep te pakken en rug met bicep. Nou vind ik persoonlijk dat ik na borst beter me bicep kan pakken omdat ik er dan meer kracht in heb, aangezien je je bicep niet gebruikt met borst. En met rug precies andersom natuurlijk. Maar voor het herstel zou het beter zijn om borst tricep te pakken omdat je tricep dan gewoon 48 uur rust kan pakken. Wat vinden jullie hier van? Ik moet eerlijk zeggen dat ik vanaf het begin zo train, en iedereen zeer te spreken is over mijn groei tot dus ver..

Thanks
    If you can dream it, you can do it!

Leuke discussie hebben we daar pas over gehad.

Maar maandag schouders en dan dinsdag borst is absoluut niet aan te bevelen aangezien je je schouders flink mee pakt bij borst.
    En maandag triceps en dag erna borst is hetzelfde verhaal.

Natuurlijk kan je hier ook op groeien maar het is niet aan te bevelen ivm herstel.
    Wachten op blessures vroeg of laat en met een andere indeling zal je net zo hard/zo niet harder groeien.
    Last edited by rain; 05-08-2013, 12:14.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oke, dus dan al beter rug met schouders omdraaien. Dan zit er minimaal 48 uur tussen. Met borst pak je natuurlijk ook wel tricep, maar het is natuurlijk wel compound. Maar ik hoorde dat het toch niet verstandig was voor het herstel, omdat je dan eigenlijk 4x per week je tricep traint 2x vol en 2x met borst..

Comment

Precies!
        De uitkomst van de vorige "discussie" was dat je beter rug/biceps en borst/triceps samen kan trainen ivm herstel.
        Borst/biceps zou wel kunnen maar dan moet je niet de dag ervoor OF erna rug trainen.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oke prima. Heb net al rug bicep gepakt, morgen borst tricep. En dan woensdag rust en donderdag schouders bicep. Dan komt het qua herstel beter uit.
          Ik doe normaal 6 oefeningen, 4 setjes borst/rug/schouders en dan 6 oefeningen bicep/tricep. Kan ik dit blijven doen? Of wordt het dan te veel voor je bi/tricep?

Bedankt alvast!

Comment

Betete verdeling zo ja.
            Train je benen niet???Of bedoelde je schouders/ benen donderdag.
            Hoe bedoel je 6 oefeningen biceps/triceps?
            Als je bedoelt 6 voor biceps en 6 voor triceps is veel teveel!!
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

ik denk dat hij bedoeld 3 tricep en 3 bicep dat is wel goed te doen. meer zou ik niet doen.
              Met vriendelijke groet,

Roderick van Scherpenzeel

Comment

Originally posted by Roderick van Scherpenzeel View Post
                ik denk dat hij bedoeld 3 tricep en 3 bicep dat is wel goed te doen. meer zou ik niet doen.
                Als Jan dat bedoelt,is het voldoende inderdaad.

Gelijk goed advies bij je 1 e post!

Met vriendelijke groet,

Remon
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Nee ik bedoel: ik pak naast me borst/rug/schouders nog 6 oefeningen voor bicep OF tricep haha. Dus per week 2x 6 oefeningen bicep en 2x 6 oefeningen tricep. Maar als ik dan bijvoorbeeld borst gedaan heb, en daarna nog 6 oefeningen tricep, wordt dat niet teveel voor me tricep? Omdat je hem met borst ook meepakt??

Comment

En ja, ik train sowieso ook benen!! Op vrijdag en dan doe ik er verder niks bij! Dan ga ik tot het uiterste! ��

Comment

Jazeker wordt dat teveel!
                      2 of max 3 oefeningen biceps/triceps is normaal gesproken meer dan genoeg!

Maar train je je benen nou of niet?
                      Of was dat inderdaad een typefout?
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Jan070 View Post
                        En ja, ik train sowieso ook benen!! Op vrijdag en dan doe ik er verder niks bij! Dan ga ik tot het uiterste! ��
                        Oh sorry,ik las eroverheen.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Geeft niet. Oh ja joh? En hoeveel setjes dan? Ik doe normaal 4x12 3x opbouwen en 1 ertussen in.
                          6 is misschien wel wat veel, maar is 2a3 niet wat weinig??

Comment

Ik zou de armen samen pakken op de vrijdag, deze heb je bij alle spiergroepen nodig en vergen veel herstel. Merk zelf dat als ik de armen pak op vrijdag, dus bi en tri, dat je maandags weer volop borst kan doen.
                            Andere spiergroepen vragen logischerwijs ook veel herstel maar dat is wat ik zelf prettig vind.

Comment

Eerlijk gezegd merk ik daar niet zo veel van, als ik gister bijv bicep heb gepakt, kan ik vandaag gewoon weer knallen. Ik heb ook een goed dieet dus dat zal vast schelen ook. Maar we willen natuurlijk allemaal zo snel en mooi mogelijk groeien, en ik heb zelf het idee dat dat niet echt gaat als ik 1x per week me armen pak. Maar goed iedereen heeft een ander lichaam + herstel hiervan natuurlijk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X