Armen training vraag.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Armen trainen is toch gelijk aan armen laten groeien?

Dat argument van gasten op de sportschool die alleen armen trainen en niet groeien ligt denk ik meer aan het bijpassende (lees: onbrekende) voedingschema.
    Ssssmoking

Comment

Originally posted by Allen93 View Post
      Nou dat niet zo zeer eigenlijk. Waar ik meer op doelde was dat mensen met meer aanleg voor armen als mij, dat zij niet eens zoveel moeite hoeven te doen. Ik ging na ieder herhaling me armen strekken, biceps aanspannen en dan pas omhoog brengen. Terwijl het bij mensen met meer aanleg het enkel leek alsof zij hun armen op en neer bewogen en toch groeiden hun armen als kool
      Stop daar eens mee!
      Het is onzin om na iedere herhaling je armen te strekken, en dat aanspannen kun je ook wel laten..
      Zo gebruik je die spier niet productief kerel. Het valt ook niet mee om je biceps aan te spannen zonder je triceps mee aan te trekken.

Maar misschien lees ik het nu wel verkeerd, en bedoel je wat anders.

Comment

ik denk dat je je teveel zorgen maakt over je armen.
        Je zegt dat je armen erg achterlopen ten opzichte van de rest maar ik zie in een ander topic dat je nog geen 70kg weegt? dan ik mijn eerlijk gezegd niet voorstellen dat er iets erg achterloopt.
        Tenzij je 1,50m lang bent natuurlijk.

Comment

Plaats eens een foto ter beoordeling.
          Ik denk namelijk dat het wel meevalt en dat je dat vooral zelf zo ziet.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ben allang 70kg weging was nog van 8a9 maanden terug

Comment

Originally posted by pietdepieter View Post
              Ben allang 70kg weging was nog van 8a9 maanden terug
              toen was je 13 en nu 14??
              Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                Stop daar eens mee!
                Het is onzin om na iedere herhaling je armen te strekken, en dat aanspannen kun je ook wel laten..
                Zo gebruik je die spier niet productief kerel. Het valt ook niet mee om je biceps aan te spannen zonder je triceps mee aan te trekken.

Maar misschien lees ik het nu wel verkeerd, en bedoel je wat anders.
                Met strekken bedoel ik ook iets meer strekken/laten hangen als horizontaal zeg maar.
                En raar genoeg werkte het bij mij heel erg goed om me biceps eerst aan te spannen en daarna pas de beweging te maken.

Comment

Originally posted by Allen93 View Post
                  Met strekken bedoel ik ook iets meer strekken/laten hangen als horizontaal zeg maar.
                  En raar genoeg werkte het bij mij heel erg goed om me biceps eerst aan te spannen en daarna pas de beweging te maken.
                  Iets meer dan horizontaal? Dat lijkt mij vrij onmogelijk wat je nu zegt..
                  In je uitleg hiervoor heb je het over aanlag bij anderen, en ik probeer je daar te zeggen dat: jij dus niet op de juiste manier traint.. Nu antwoord je met dat het voor jou goed werkte..
                  Ergens eerder probeer ik al te zeggen dat je moet oppassen voor je gewrichten en pezen/aanhechtingen.

Ik blijf erbij dat je de oefening niet juist uitvoert. Zeker nu ik je laatste berichtje las.

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                    Iets meer dan horizontaal? Dat lijkt mij vrij onmogelijk wat je nu zegt..
                    In je uitleg hiervoor heb je het over aanlag bij anderen, en ik probeer je daar te zeggen dat: jij dus niet op de juiste manier traint.. Nu antwoord je met dat het voor jou goed werkte..
                    Ergens eerder probeer ik al te zeggen dat je moet oppassen voor je gewrichten en pezen/aanhechtingen.

Ik blijf erbij dat je de oefening niet juist uitvoert. Zeker nu ik je laatste berichtje las.
                    Ik denk dat we elkaar niet zo goed begrijpen. Ik zit momenteel op school en zal als ik thuis ben je proberen uit te leggen wat ik bedoel met plaatjes

Comment

Heel graag, daar bij mij nog steeds horizontaal betekend dat als je bovenarm hangt je onderarm to je bovenarm in n hoek staat van 90 graden. Dan kan ik niet van strekken spreken, maar eerder van halve roms.

Nu is het niet zo dat ik dat nooit doe hoor, ik train mn biceps ook wel 4 reps van onder (0) tot 90graden, gelijk 4 reps van 90 graden tot boven (180) en dan 4 reps totale rom (0/180)...

Maar ik geloof op zeker dat jij dit niet bedoelt.. Ik wacht dus met spanning af..

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                        Heel graag, daar bij mij nog steeds horizontaal betekend dat als je bovenarm hangt je onderarm to je bovenarm in n hoek staat van 90 graden. Dan kan ik niet van strekken spreken, maar eerder van halve roms.

Nu is het niet zo dat ik dat nooit doe hoor, ik train mn biceps ook wel 4 reps van onder (0) tot 90graden, gelijk 4 reps van 90 graden tot boven (180) en dan 4 reps totale rom (0/180)...

Maar ik geloof op zeker dat jij dit niet bedoelt.. Ik wacht dus met spanning af..
                        Kijk Ruud met horizontaal bedoelde ik dit (linker voorbeeld)
                        Hij moet natuurlijk wel met Full Rom trainen en niet alleen tot 90 graden gaan. Dat raad ik hem in ieder geval aan.

Wat ik de topic starter aanraadde was om zijn biceps aan te spannen voordat hij de beweging maakte. Wat ik niet bedoelde was dat zijn armen zo erg gestrekt moesten zijn als de rechter voorbeeld hierboven.

Hoop dat je het ongeveer snapt. Ik bedoel eigenlijk bijna het zelfde als dat jij zegt alleen heb ik het in het begin niet zo heel goed uitgelegd.
                        Last edited by Allen93; 29-10-2013, 17:06.

Comment

Ik snap wel wat jij bedoelt maar als je al aanspant voor je de beweging maakt,span je vooral je onderarmen aan toch?
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                            Ik snap wel wat jij bedoelt maar als je al aanspant voor je de beweging maakt,span je vooral je onderarmen aan toch?
                            Nee eigenlijk niet. Wat ik altijd deed was me handen heel losjes houden en zo min mogelijk mijn onderarmen te gebruiken.

Comment

Ik heb hier n dumbbeltje liggen van 28kg, en heb geprobeerd te doen zoals jij het zegt.
                              Nou kerel ik vind het knap van je om zo je bicep te kunnen isoleren met gewicht in je fikken, maar ik kan het niet hoor. En ik durf te zeggen dat ik toch wel controle heb over mn spieren.
                              Maar zelfs met dit trutdumbbeltje zie ik zelfs mn onderarm zwellen als ik dat probeer te doen, dus spannen mijn onderarmen vanzelf wat mee...
                              Ik denk door het gewicht, want ik durf toch wel te zeggen dat ik spieren kan isoleren bij het aanspannen.

Comment

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik niet openstaat voor nieuwe ideen..
                                En zoals je boven kunt lezen probeer ik ze ook uit al vorens er iets op te zeggen. Ik heb mn mening niet van te voren al klaar.. Ik ben n oldtimer en sta zeker voor nieuw in en open.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X