Originally posted by aaaido
View Post
UB/LB schema 4x pw
Collapse
X
-
Originally posted by aaaido View PostNatuurlijk begrijp ik ook wel hoe een forum als dit werkt. Goede feedback moet je ook niet verwachten
Je schema is gewoon niet goed, daar krijg je commentaar op, en vervolgens weten wij weer niks, tja.. Sommigen mensen....
Comment
-
Originally posted by aaaido View PostIk vind het schema van Dynobyte een goede basis maar niet het perfecte schema voor mij. Ik doe bijvoorbeeld liever Dumbell bench press dan barbell. Dat is puur persoonlijk. Verder werkt het bij mij fijner om bijvoorbeeld Standing barbell upright row in het schema te doen aangezien ik daar meer progressie mee boek.
Comment
-
Originally posted by aaaido View PostEven inhoudelijk: waarom zit er geen logica in de oefeningen en waarom is dit geen optimale opzet?
UB1 is borst, schouder, lats en triceps
UB2 is borst, schouder, lats en biceps
LB is nagenoeg hetzelfde als elk andere LB
Zit er echter wel over te denken om de rug oefeningen (exclusief deadlift) naar het UB schema te verplaatsen.
Comment
-
Aangepast naar:
LB1
-Squat
-RDL
-Seated leg curl
-Dumbell Calves
-Legg press
-Abs
UB1
-Chin ups
-Dumbell press
-Incline dumbell press
-Dumbell shoulder press
-Dumbell row
-Close grip bench press
-Bicep hammer curls
LB2
-Squat
-RDL
-Seated leg extensions
-Dumbell Calves
-Hyperextensions
-Abs
UB2
-Pull ups
-Bench Press
-Military Press
-T bar row
-EZ bar Hammer curls
-Close grip bench press
-Shruggs
aantal reps en sets zelfde als Dynobet zijn schema incl opwarm sets voor de compounds (BP, DL, squats etc)
Ik vind in UB1 het fijner om Dumbbells te gebruiken voor borst. Bij UB2 gebruik ik echter wel een barbell met BP maar dan zit er geen Incline bij.
Vind de barbell rollout wel even wennen. En doe vaak daarna nog even planks tot max.
Comment
-
Nog een tip... ub1 heb je alledrie je presses achter elkaar, vaak kan je beter belasten als je afwisselt. En mis daar iets voor je bovenrug/lats. Wellicht flies als je de lateral cable niet fijn vind. Of je dumbells of barbell gebruikt maakt vaak niet zoveel, als je techniek top is. Al mee getraind? En bevalt ie?
Comment
-
Als je aan bestaande schema's gaat knutselen maak je onbewust verkeerde keuzes. Het schema van dynobet is namelijk gebaseerd op het om en om trainen van agonisten en antagonisten. 'Wat zijn dat?' hoor ik je al zeggen. Neem bijvoorbeeld de biceps en triceps. Om je arm te buigen gebruik je je biceps. Om je arm weer in normale positie te krijgen gebruik je je triceps. Hierbij is de triceps de antagonist en de biceps de agonist. Deze spieren werken elkaar als het ware tegen.
Het om en om trainen van agonisten en antagonisten is gunstig. Je gunt je spieren zo namelijk een beetje rust voordat je ze weer traint waardoor je iets zwaarder kan gaan en dus een betere prikkel zal afgeven waardoor je meer kan groeien. Onder andere Arnold was een voorstander van deze manier van trainenBP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
@Kline: ik ga lateral cable de volgende UB1 eens proberen. Thanks. Lats heb ik met chin ups toch.
@Gus: Thanks voor de utleg. Nu snap ik het schema ook veel beterIk ga wat oefeningen switchen in volgorde.
Al met al kom ik dan eigenlijk op het volledige schema van Dynobyte :P
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 92.5kg 11x
-box goblet squat 8kg 30x
One legged paused calf raise:
- BW 22x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 115kg 1x
- SSB hindu squat 20kg 20x
Deficit wide grip SL DL:
- 120.5kg 4x...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 102.5kg 4x
-Hindu squat BW 40x
Sumo safety bar goodmorning:
- 40kg 16x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 125kg 0x
- box goblet squat BW + 6kg 60x
Safety bar back extension:
- 45kg...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 91kg 10x
- Box goblet squat 6kg 50x
One legged paused calf raise:
- BW 20x,...-
1 week geleden -
-
door OiukyuranGreen Street CBD Gummies Canada The official website and authorized retailers offer the assurance of genuine products backed by the brand’s quality...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
door ROGAnusHey allemaal,
Ik ben momenteel bezig met een cut en wil mijn vetpercentage verlagen terwijl ik zoveel mogelijk spiermassa...-
Kanaal: Dagelijkse voeding
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 4x
- hindu squat BW 30x
Deficit wide grip SL DL:
- 120kg 3x
-...-
1 week geleden -
-
door TioKatloisStallion X Gummies United Kingdom This customer-centric approach has led to continuous improvement and innovation, ensuring that the gummies consistently...
-
1 week geleden -
-
door RonaldglehartOFFICIAL FACEBOOK LINK@@ https://www.facebook.com/CBD.Gummies.Highline.Wellness/
Highline Wellness CBD Gummies:- outstanding....-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment