UB/LB schema 4x pw

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by aaaido View Post

    Natuurlijk begrijp ik ook wel hoe een forum als dit werkt. Goede feedback moet je ook niet verwachten
    Wat een arrogantie voor iemand die met zo'n onlogisch schema komt.
    Ik doe een gok

    Comment


    • #17
      Originally posted by aaaido View Post
      Natuurlijk begrijp ik ook wel hoe een forum als dit werkt. Goede feedback moet je ook niet verwachten
      Whahahaha donder maar lekker op ook dan apenkop.

      Je schema is gewoon niet goed, daar krijg je commentaar op, en vervolgens weten wij weer niks, tja.. Sommigen mensen....

      Comment


      • #18
        UB
        Bench press
        Bent over row
        Dips
        Pull ups
        Side raises
        Close grip bench press
        Bicep curls

        LB
        Squat
        Deadlift
        Seated leg curl
        Calves
        Abs
        Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Aldo Raine View Post
          UB
          Bench press
          Bent over row
          Dips
          Pull ups
          Side raises
          Close grip bench press
          Bicep curls

          LB
          Squat
          Deadlift
          Seated leg curl
          Calves
          Abs
          Thanks

          Comment


          • #20
            wees maar blij met zo'n aardige kerel als aldo..

            Comment


            • #21
              Originally posted by aaaido View Post
              Ik vind het schema van Dynobyte een goede basis maar niet het perfecte schema voor mij. Ik doe bijvoorbeeld liever Dumbell bench press dan barbell. Dat is puur persoonlijk. Verder werkt het bij mij fijner om bijvoorbeeld Standing barbell upright row in het schema te doen aangezien ik daar meer progressie mee boek.
              Dan wissel je wat dingen om, en doe je benchpress met dumbells, en ipv side raises upright rows (weet niet eens of die erin staan) maar houd je wel de indeling qua spiergroepen in tact, en zet je ook compounds terug waar compounds stonden

              Comment


              • #22
                Originally posted by aaaido View Post
                Even inhoudelijk: waarom zit er geen logica in de oefeningen en waarom is dit geen optimale opzet?

                UB1 is borst, schouder, lats en triceps
                UB2 is borst, schouder, lats en biceps
                LB is nagenoeg hetzelfde als elk andere LB

                Zit er echter wel over te denken om de rug oefeningen (exclusief deadlift) naar het UB schema te verplaatsen.
                Is weer zonde denk ik als je met UB ene keer triceps en andere keer biceps doet. Deze moeten beide sterk genoeg zijn om je schouder in balans te houden heb ik begrepen van mijn fysio. Wat je verder bij elkaar voegt is een kwestie van is het prettig, maar ook van is het in balans. Wanneer ben je op, wanneer heb je over. En heb je over, is dat omdat je te laag in gewicht zit of omdat er meer oefeningen bij kunnen. Wanneer je meerdere dagen achter elkaar echter je rug meepakt, loop je wel het risico op overbelasting dus lijkt het me verstandig om hier wel de rust in te pakken. Weet niet of je wat doet met commentaar, maar je hebt maar één lijf dus soms is het wel slim om te luisteren naar de tips die mensen geven.

                Comment


                • #23
                  Bedankt voor de feedback. Ik ben momenteel het schema wat aan het aanpassen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by aaaido View Post
                    Bedankt voor de feedback. Ik ben momenteel het schema wat aan het aanpassen
                    Wat een wijs ding bende

                    Comment


                    • #25
                      Aangepast naar:

                      LB1
                      -Squat
                      -RDL
                      -Seated leg curl
                      -Dumbell Calves
                      -Legg press
                      -Abs

                      UB1
                      -Chin ups
                      -Dumbell press
                      -Incline dumbell press
                      -Dumbell shoulder press
                      -Dumbell row
                      -Close grip bench press
                      -Bicep hammer curls

                      LB2
                      -Squat
                      -RDL
                      -Seated leg extensions
                      -Dumbell Calves
                      -Hyperextensions
                      -Abs

                      UB2
                      -Pull ups
                      -Bench Press

                      -Military Press
                      -T bar row
                      -EZ bar Hammer curls
                      -Close grip bench press
                      -Shruggs

                      aantal reps en sets zelfde als Dynobet zijn schema incl opwarm sets voor de compounds (BP, DL, squats etc)

                      Ik vind in UB1 het fijner om Dumbbells te gebruiken voor borst. Bij UB2 gebruik ik echter wel een barbell met BP maar dan zit er geen Incline bij.

                      Vind de barbell rollout wel even wennen. En doe vaak daarna nog even planks tot max.

                      Comment


                      • #26
                        Nog een tip... ub1 heb je alledrie je presses achter elkaar, vaak kan je beter belasten als je afwisselt. En mis daar iets voor je bovenrug/lats. Wellicht flies als je de lateral cable niet fijn vind. Of je dumbells of barbell gebruikt maakt vaak niet zoveel, als je techniek top is. Al mee getraind? En bevalt ie?

                        Comment


                        • #27
                          Als je aan bestaande schema's gaat knutselen maak je onbewust verkeerde keuzes. Het schema van dynobet is namelijk gebaseerd op het om en om trainen van agonisten en antagonisten. 'Wat zijn dat?' hoor ik je al zeggen. Neem bijvoorbeeld de biceps en triceps. Om je arm te buigen gebruik je je biceps. Om je arm weer in normale positie te krijgen gebruik je je triceps. Hierbij is de triceps de antagonist en de biceps de agonist. Deze spieren werken elkaar als het ware tegen.

                          Het om en om trainen van agonisten en antagonisten is gunstig. Je gunt je spieren zo namelijk een beetje rust voordat je ze weer traint waardoor je iets zwaarder kan gaan en dus een betere prikkel zal afgeven waardoor je meer kan groeien. Onder andere Arnold was een voorstander van deze manier van trainen
                          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

                          Comment


                          • #28
                            @Kline: ik ga lateral cable de volgende UB1 eens proberen. Thanks. Lats heb ik met chin ups toch.

                            @Gus: Thanks voor de utleg. Nu snap ik het schema ook veel beter Ik ga wat oefeningen switchen in volgorde.

                            Al met al kom ik dan eigenlijk op het volledige schema van Dynobyte :P

                            Comment


                            • #29
                              Hihi, en zie je dat ie toch eigenlijk best goed is. En dankje Gus! Jij weet te verwoorden wat ik bedoelde met om en om van oefeningen.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X