Full body Trainings schema

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    @inferno; Daar heb je zeker een punt en zal dat de volgende keer doen.
    TheLadyInPink

    Comment


    • #32
      @Rainman; Thanks voor je reacties. Je legt de vinger op de zere plek en dat is fijn. Heb het namelijk in andere topics ook gemerkt dat er met een bepaalde toon gereageerd word door sommige waardoor je ontmoedigd wordt ipv aangemoedigd. Ik snap ook dat het voor de gevorderde domme vragen kunnen zijn, maar dan liever geen reactie dan een reactie zonder onderbouwing.
      TheLadyInPink

      Comment


      • #33
        Originally posted by TheLadyInPink View Post
        @Inferno; thanks dat je er ook naar hebt willen kijken. Maar is bij jou variant de woensdag niet een beetje weinig? Of ligt dat aan mij?
        Daar is een reden voor. Het zijn namelijk allemaal oefeningen die redelijk zwaar zijn en dus nogal taxerend voor je lichaam. Het is teveel van het goede om 3x per week een bankdrukvariant uit te voeren, dar ga jij in je schouders voelen. Verder gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook de kwaliteit. En vergis je niet, je bent wel een uurtje bezig metttrainen op woensdag.
        Last edited by inferno_0666; 02-02-2014, 09:33.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

        Comment


        • #34
          Ook wanneer je op andere plekken mee kan eten (had ik idem in jeugdzorg) kan je binnen die maaltijden en de maaltijden er omheen zelf keuzes maken. Dus het kan zeer zeker wel functioneel zijn om je hier in te verdiepen en te zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt om je spieren te laten herstellen. Ga er ook maar eens wat mee spelen zo leer je het meeste

          Comment


          • #35
            Originally posted by TheLadyInPink View Post
            @Pren;

            Nog even ter aanvulling.
            *De squat/legpress had ik gekozen omdat ik gelezen had dat het beter zou zijn omdat je je spieren er meer mee zou vermoeien.
            Als je voor kracht traint zijn de grote drie compounds het 'belangrijkst': de squat, de benchpress en de deadlift. Door je benen extra te vermoeien met een superset, kun je niet je maximale kracht zetten en dat gaat dan ten koste van de resultaten. Ik hoop dat het schema van Aldo je bevalt
            Ik doe een gok

            Comment


            • #36
              Originally posted by inferno_0666 View Post
              Daar is een reden voor. Het zijn namelijk allemaal oefeningen die redelijk zwaar zijn en dus nogal taxerend voor je lichaam. Het is teveel van het goede om 3x per week een bankdrukvariant uit te voeren, dar ga jij in je schouders voelen. Verder gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook de kwaliteit. En vergis je niet, je bent wel een uurtje bezig metttrainen op woensdag.
              Mijn idee was meer om 1x per week de schouders wat extra aan het werk te zetten op de woensdag. Maar ik snap jou punt inderdaad, voor mezelf zou ik het makkelijk kunnen hebben. Voor een beginner is voorzichtigheid belangrijk.
              Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

              Comment


              • #37
                Originally posted by kline View Post
                Ook wanneer je op andere plekken mee kan eten (had ik idem in jeugdzorg) kan je binnen die maaltijden en de maaltijden er omheen zelf keuzes maken. Dus het kan zeer zeker wel functioneel zijn om je hier in te verdiepen en te zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt om je spieren te laten herstellen. Ga er ook maar eens wat mee spelen zo leer je het meeste
                Thanks voor je advies, ik zal mij er meteen meer in verdiepen zodat ik het kan gaan toepassen.
                TheLadyInPink

                Comment


                • #38
                  Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Daar is een reden voor. Het zijn namelijk allemaal oefeningen die redelijk zwaar zijn en dus nogal taxerend voor je lichaam. Het is teveel van het goede om 3x per week een bankdrukvariant uit te voeren, dar ga jij in je schouders voelen. Verder gaat het niet alleen om de kwantiteit maar ook de kwaliteit. En vergis je niet, je bent wel een uurtje bezig metttrainen op woensdag.
                  ik zie dat jouw schema op woensdag 4 oefeningen bevat. Is een kwartier per oefening niet ruim geteld? Hoeveel sets/reps doe je dan per oefening?
                  was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Dimix View Post
                    ik zie dat jouw schema op woensdag 4 oefeningen bevat. Is een kwartier per oefening niet ruim geteld? Hoeveel sets/reps doe je dan per oefening?
                    De compound oefeningen die gepakt worden vergen wel veel tijd als je dit met het juiste gewicht, en de juiste techniek uitvoert. Ik hanteer binnen mijn fullbody vaak 5 oefeningen. Hier ben ik toch 60 - 75 minuten aan kwijt.
                    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Dimix View Post
                      ik zie dat jouw schema op woensdag 4 oefeningen bevat. Is een kwartier per oefening niet ruim geteld? Hoeveel sets/reps doe je dan per oefening?
                      ik doe vaak op lower body (power) slechts 3 oefeningen .

                      front squat / hex bar deads en glute ham raise en ik ben +- 65min bezig
                      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                      The upper back is the new chest Defranco

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Dimix View Post
                        ik zie dat jouw schema op woensdag 4 oefeningen bevat. Is een kwartier per oefening niet ruim geteld? Hoeveel sets/reps doe je dan per oefening?
                        Zelf train ik niet volgens dat schema, maar ik doe wel fb. Toevallig had ik vorige vrijdag 4 oefeningen op het programma (front squat, bp, pullups en lateral raises) en ik was binnen een uur klaar. Dat is wel een beetje vergelijkbaar.

                        In een "standaard" fb schema wordt 5x5 vaak toegepast.
                        Last edited by inferno_0666; 10-02-2014, 18:13.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

                        Comment


                        • #42
                          [QUOTE=inferno_0666;1191911]Zelf train ik niet volgens dat schema, maar ik doe wel fb. Toevallig had ik vorige vrijdag 4 oefeningen op het programma (front squat, bp, pullups en lateral raises) en ik was binnen een uur klaar. Dat is wel een beetje vergelijkbaar.

                          In een "standaard" fb schema wordt 5x5 vaak toegepast.[/QUOTE

                          Ow, dat wist ik niet. Doe al een tijdje FB omdat ik dat gewoon het prettigste vind ... maar beken dat ik op de squat na set van 3x8 doe (er wordt dan ook continu geschreeuwd dat je dit hoort te doen om te groeien, zodus ...).

                          Jij bent natuurlijk een PL, dus 5x5 lijkt voor de hand liggend. Zou je dan zover gaan om FB niet als beste schema voor een bodybuilder te noemen en eerder een (bijvoorbeeld) UB-LB te volgen?

                          Ik moet ook vaak aan je signature denken om mezelf in te tomen. Heb ook de irritante gewoonte te denken dat ik meer oefeningen moet doen in de hoop sneller te groeien. Heb vaak 2 oefeningen per spiergroep gedaan bij een FB schema (training duurt dan gauw anderhalf uur).
                          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Dimix View Post
                            Ow, dat wist ik niet. Doe al een tijdje FB omdat ik dat gewoon het prettigste vind ... maar beken dat ik op de squat na set van 3x8 doe (er wordt dan ook continu geschreeuwd dat je dit hoort te doen om te groeien, zodus ...).

                            Jij bent natuurlijk een PL, dus 5x5 lijkt voor de hand liggend. Zou je dan zover gaan om FB niet als beste schema voor een bodybuilder te noemen en eerder een (bijvoorbeeld) UB-LB te volgen?

                            Ik moet ook vaak aan je signature denken om mezelf in te tomen. Heb ook de irritante gewoonte te denken dat ik meer oefeningen moet doen in de hoop sneller te groeien. Heb vaak 2 oefeningen per spiergroep gedaan bij een FB schema (training duurt dan gauw anderhalf uur).
                            Ik ben geen powerlifter maar ik train wel op kracht. FB is prima voor KT en om een basis te bouwen.

                            Maar ik denk dat als je die eenmaal hebt een split waarbij je de spiergroepen 2x per week direct aanpakt wellicht beter geschikt is. Omdat het bijvoorbeeld makkelijker is om op bepaalde spiergroepen die achterlopen te focussen.

                            Specifiek trainen voor hyopertrofie is anders dan trainen op kracht.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

                            Comment

                            Sidebar top desktop

                            Collapse

                            Actieve discussies

                            Collapse

                            Working...
                            X