Regular Cardio Will Make You Fat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16


    Je moet echt volle bak all out gaan om het daadwerkelijk zo effectief te maken als je wilt/leest. Zeker als je naast kcal/vet verbranden je vo2max wilt verhogen. Je moet als het ware echt aan je lichaam 'bewijzen' dat je veilig meer zuurstof kan verwerken dan op dit moment het geval is en op veel apparaten is het gewoon niet te doen écht te exploderen en dat is nodig voor een schrikreactie. Het wordt ook nooit makkelijker (tenzij je nu redelijk fkd up bent qua algehele conditie), je kunt gewoon meer arbeid verrichten als je fitter en fitter wordt maar zult altijd jezelf over de grens drukken als je het maximale eruit wilt halen.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

    Comment


    • #17
      Had hem geloof ik al ergens gelezen, toch leuk stukje
      Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

      Comment


      • #18
        Originally posted by Iron Mind View Post
        Toevallig dat clean eten > IIFYM wordt aangehaald.
        Inderdaad. In een ander artikel was hij ook minder positief over dat vasten.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

        Comment


        • #19
          Zou het niet wat beter zijn als bodybuilder a en b hetzelfde vp hadden en zelfde voeding?
          Nu wordt er een te dikke iifym vergeleken met een praktisch afgetrainde?
          Volgens mij deed maarten in ze cut elke dag flinke cardio kan niet echt zeggen dat het hem slecht heeft gedaan.
          ik doe nu zelf paar uur cardio per week en gaat ook erg lekker.
          of mis ik het punt?

          Comment


          • #20
            Originally posted by quibus View Post
            Zou het niet wat beter zijn als bodybuilder a en b hetzelfde vp hadden en zelfde voeding?
            Nu wordt er een te dikke iifym vergeleken met een praktisch afgetrainde?
            Wellicht omdat Meadows nog nooit een bb is tegengekomen die iifym doet en afgetraind is buiten het seizoen. De praktijk is soms anders dan de theorie.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

            Comment


            • #21
              HIIT zal afhankelijk van je intervals gewoon verschillen qua tijdsduur.

              Sommige zijn na 15 minuten al totaal van de kaart, maar je zult ook langzaam gaan merken dat het beter gaat en dat je het langer kan gaan doen. 30 minuten is misschien iets te enthousiast, zeker voor ons bodybuilders, aangezien je dan het gevaar loopt om jezelf te gaan sparen. Liever 15-20 minuten all out dan 30 minuten sparend bezig zijn.

              15/45 of 30/30 of 30/60 afhankelijk van je herstellend vermogen zijn de intervals waren de meeste meewerken.

              Het moge duidelijk zijn dat hoe korter je rustfase, hoe minder lang je het gaat volhouden.



              Wat ikzelf altijd heel relaxt vond is op de dijk of ergens in een soort van park gaan sprinten

              Of mijn persoonlijke favoriet vol gas de dijk of een heuvel opsprinten en rustig naar beneden joggen. 10 sprints en je hebt totaal het snot voor je ogen gerend tegen zo'n heuvel op.
              "Straight outta gym"

              Comment


              • #22
                Het artikel staat overigens vol met allerlei aannames (welke absoluut niet hoeven te kloppen) en de vergelijking tussen de twee bodybuilders is eerder lachwekkend.

                bodybuilder A:
                - Gebruikt een schema (gemaakt door de schrijver van het artikel).
                - peri workout nutrition is optimaal
                - Heeft het hele jaar door een vrij laag vet%
                - Eet 400 kcal boven behoefte in zijn off season massa fase

                Bodybuilder B:
                - Doet een beetje zijn eigen ding.
                - Traint minder hard en intensief
                - Hij doet IIFYM en haalt macro's uit minder optimale bronnen
                - Eet een berg lage kwaliteit koolhydraten na de training.
                - Eet 1000 kcal boven behoefte in zijn off season massa fase.
                --------------------------------

                Waarom wordt bodybuilder B eigenlijk vet in zijn offseason? geloof je echt dat dit überhaupt iets met cardio te maken heeft? Ik denk dat het eerder te maken heeft met de volgende dingen die bodybuilder B doet:

                1: Traint minder hard en intensief.

                2: Het eten van 1000 kcal boven behoefte, terwijl 300-500 genoeg is voor optimale groei. Meer lijdt vaak tot vetgains.

                3: De lagere kwaliteit voeding / koolhydraten.

                4: Minder goede verdeling van EKV / meal timing.
                ----------------

                Stel de vergelijking had er zo uitgezien:
                bodybuilder A:
                - Gebruikt een goed doordacht training schema (zelfde als Bodybuilder b)
                - peri workout nutrition is optimaal
                - Heeft het hele jaar door een vrij laag vet%
                - Eet 400 kcal boven behoefte in zijn off season massa fase

                bodybuilder B:
                - Gebruikt een goed doordacht training schema (zelfde als Bodybuilder a)
                - peri workout nutrition is optimaal
                - Heeft het hele jaar door een vrij laag vet%
                - Eet 400 kcal boven behoefte in zijn off season massa fase

                En het enigste verschil tussen beiden zou de vorm van cardio zijn. Dan zou je objectiever de verschillende vormen van cardio kunnen vergelijken.
                --------------------------------------

                Als bodybuilder B niet vet was geworden in zijn offseason (door de dingen die niets met cardio te maken hebben). Dan hoeft ook hij maar 20 pound te cutten in zijn wedstrijd voorbereiding. Hij hoeft dus maar een klein kcal deficiet te creeren om dit doel te bereiken. Dit kan hij doen door cardio iets op te voeren OF zijn voeding inname iets te verlagen OF een combinatie van beiden waarbij er op gelet wordt dat het kcal deficiet niet te groot wordt en dat training intensiteit en spiermassa optimaal behouden kunnen blijven.

                Wees dus voorzichtig met het trekken van conclusie's aan de hand van dit artikel, omdat het totaal niet objectief is. Lees overigens de laatste tijd wel vaker artikelen die inferno hier gepost heeft, die niet objectief zijn en topics zeer eenzijdig belichten. De artikelen met betrekking tot krachttraining die hij post zijn naar mijn mening vaak wel heel goed.
                Last edited by dynobet; 22-03-2014, 10:47.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                Comment


                • #23
                  Dat bedoelde ik dus te zeggen

                  Comment


                  • #24
                    Het is zoals dyno zegt zeer eenzijdig en subjectief.
                    De titel van dit artikel wordt door de auteur ook totaal niet voldoende onderbouwd.
                    I'm not special, but not the same as you.
                    Because I do things you will never do.
                    SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by quibus View Post
                      Zou het niet wat beter zijn als bodybuilder a en b hetzelfde vp hadden en zelfde voeding?
                      Nu wordt er een te dikke iifym vergeleken met een praktisch afgetrainde?
                      Volgens mij deed maarten in ze cut elke dag flinke cardio kan niet echt zeggen dat het hem slecht heeft gedaan.
                      ik doe nu zelf paar uur cardio per week en gaat ook erg lekker.
                      of mis ik het punt?
                      Wat ik er uiteindelijk van begrijp uit alles wat er over te vinden is (en dat is nogal wat) is dat als men de vinger aan de pols legt het zo blijkt te zijn dat het prima werkt, máár je metabolisme zich aanpast aan lit dus uiteindelijk kom je in een rare splagaat waar je cardio moet doen om op je onderhoud te blijven.

                      Ik heb het al vaker gelezen maar zag t tijdje terug ook in een video van Norton. Moet zeggen dat ik zelf die ervaring ook heb dat het niet meer veel doet voor je uiteindelijk mbt vetverlies (2 x 10 km en één keer boksen), aan de andere kant blijf ik het lastig meetbaar vinden.

                      Dr. Layne Norton - Fast vs. Slow Cardio - YouTube

                      Dit is niet die video overigens, zal zo ff kijken.
                      Last edited by pescatore; 22-03-2014, 12:20.
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                      Comment


                      • #26
                        Ik denk ook dat je cardio moet toepassen in fases.
                        ik had laatst met ray over(amateur wereldkampioen) en vroeg hoe hij het deed en hij gebruikte het voor de laatste restjes of als boost.
                        ik fiets nu zelf meerdere ochtenden pw een uur 45min en het vliegt eraf.
                        maar dat doe ik tot 8% en dan gaat cardio er weer uit.
                        kan me ook niet voorstellen dat de echte grote gasten sprintjes trekken maar kan het mis hebben.

                        mij viel vooral op dat de schrijver een obese nep bb er vergeleek met een bijna wedstrijdklare atleet, daar viel me oog meteen op rest vh stuk geeneens meer gelezen hehe

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by pescatore View Post
                          alles wat er over te vinden is, is dat het prima werkt, máár je metabolisme zich aanpast aan lit.
                          Originally posted by quibus View Post
                          Ik denk ook dat je cardio moet toepassen in fases.
                          Elke vorm van cardio kan uitstekend werken, mits je het correct plaatst en toepast in het totaalplaatje.

                          Cardio draagt in een cut bij aan een calorie deficiet. Stel je verbrand zonder cardio 3500 kcal en om te cutten eet je 3000. Dan heb je een calorie deficiet van 500. Verbrand je per week ook nog een 1400 kcal aan cardio, dan verhoog je de gemiddelde verbranding per dan naar 3700. Bij een inname van 3000 kcal, is je kcal deficiet vergroot naar 700 kcal. Je eet dan dus plotseling 700 kcal onder behoefte in plaats van 500.

                          Je lichaam past zich qua stofwisseling niet perse aan op de cardio, maar op het calorie deficiet in het algemeen (Want als het lichaam zich niet in een energie depriverende toestand bevindt, vind er ook geen aanpassing van de stofwisseling of verbranding plaats).
                          -------------------------

                          Als het om diëten gaat, zijn er een paar dingen van belang:

                          - Wat is het huidige vet% van de persoon. Hoe hoger dit is, hoe strenger en langduriger en een calorie deficiet gecreëerd kan worden voor de stofwisseling significant vertraagd.

                          - Hoe streng dieet iemand? Hoe groter het kcal deficiet. Hoe sneller je lichaam zijn stofwisseling omlaag aanpast.

                          - Hoe lang dieet iemand aan één stuk door. afhankelijk van de grote van het kcal deficiet zal je stofwisseling die adaptief is, zich aanpassen aan de lagere inname (of hogere verbranding). Hoe snel dit gebeurd is afhankelijk van het huidige vet% en hoe groot het kcal deficiet is.
                          ---------------------------

                          Een veel gemaakte fout is, dat mensen via een reductie van kcal inname EN een verhoging van de calorie verbranding een in totaal te groot deficiet creëren.

                          Een andere veel gemaakte fout is dat mensen te lang doorgaan met een dieet. Vaak vallen ze in een aantal maanden een X kilo af, maar dan gaat het afvallen wat minder snel of valt het afvallen langzaam stil door de aanpassing van het lichaam op het kcal deficiet. In plaats van de voeding inname op te hogen het het lichaam zich terug aan te laten passen aan een hogere inname (stofwisseling herstellen), gaan ze vaak meer cardio doen, harder en vaker sporten EN/OF icm minder eten. Hierdoor komen ze nog verder van huis omdat de stofwisseling zich nog verder omlaag zal aanpassen (en wanneer ze het niet meer vol kunnen houden jojoën ze omhoog met hun gewicht).
                          -----------------------------

                          Fasen waarin men een bepaald kcal deficiet creëert om het vet% te verlagen, zijn daarom het meest effectief als je het toepast in korte fasen (bij een gemiddeld kcal deficiet 6-10 weken). Op het punt dat de stofwisseling merkbaar aan het vertragen is, voer je de voeding enkele weken op tot behoefte of zelfs nog net ietsje erboven. Daarna kun je nogmaals nieuwe dieet fase starten mocht dit nodig zijn.

                          En omdat cardio ook onderdeel uit kan maken van dit kcal deficiet, geld hiervoor hetzelfde. Het werkt het meest effectief in fasen (ben het dus eens met Quibus).

                          Maar ook dit faseren dient op een juiste manier te gebeuren. Stel behoefte van persoon is 3000 kcal exclusief cardio. Persoon gaat cutten. Eet 2600 kcal per dag en verbrand 2800 kcal per week aan cardio (elke dag 30-40 minuten in de ochtend). Door de extra cardio is zijn verbranding niet meer 3000, maar 3400 kcal. Bij een inname van 2600, zal het kcal deficiet dus neerkomen op 800 kcal.

                          persoon gaat dit drie maanden doen. In die tijd zal de stofwisseling zich deels hebben aangepast. In plaats van de initiele 3400, zal hij wellicht nog maar 3000 kcal verbranden per dag inclusief alle cardio (en nog maar 2600 exclusief alle cardio).

                          Nu gaat persoon bulken. Mijn behoefte is 3000. Daar tel ik 500 kcal bij op. In mijn bulk moet ik 3500 kcal eten. cardio wordt meestal volledig geskipt. Wat we nu zien is dat iemand vanuit een verbranding van nog maar 2600 kcal per dag, een inname van 3500 gaat pakken. Dit zal leiden tot een flinke rebound in vetmassa.

                          Hoe kun je deze switch van cut naar bulk wel goed aanpakken? Eerst 1-2 weken alleen de cardio weglaten, maar de voeding nog niet ophogen. Hierdoor wordt het kcal deficiet al met een 400 kcal verkleind, en kan je lichaam zich hier terug op aanpassen. Na deze 1-2 weken, verhoog je geleidelijk de kcal per week met 200-250 kcal per week tot je op de gewenste hoeveelheid zit voor optimale groei.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                          Comment


                          • #28
                            Ja en nee Dyno je zegt iig niks dat niet juist is maar als ik met een kleiner direct kcal tekort aanzienlijk meer vet kan verbranden dan zal mijn metabolisme zich in theorie veel minder omlaag aanpassen. Daarnaast manifesteerd een zich pas na een bepaalde tijd dus ik denk dat je er wel mee kan spelen als periodiek iets.
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                            Comment


                            • #29
                              Dat men er periodiek (oftewel in fasen) mee kan spelen is wat ikzelf ook al aangaf.

                              Fasen waarin men een bepaald kcal deficiet creëert om het vet% te verlagen, zijn daarom het meest effectief als je het toepast in korte fasen.

                              En omdat cardio ook onderdeel uit kan maken van dit kcal deficiet, geld hiervoor hetzelfde. Het werkt het meest effectief in fasen (ben het dus eens met Quibus).
                              Daarbij kan cardio ervoor zorgen dat het lichaam makkelijk vetzuren mobiliseert en verbrand. Dit zal lijden tot een hogere vetverbranding bij een gelijk kcal deficiet. Ook kan het afhankelijk van de soort, intensiteit en duur van de cardio bijdragen in de vorm van EPOC (hoger zuurstofverbruik en dus vetverbranding een bepaalde tijd na de training) en kcal partitioning (waar gaan kcal heen in het lichaam).

                              Al kun je veel van deze voordelen ook halen uit goed intensieve KT.
                              ------------------------

                              Ik denk dat het goed is om sowieso altijd (ook in je bulk) een basis aan cardio te hebben (dit heeft vele voordelen en is vooral ook belangrijk als je zwaarder wordt). 2x20-30 minuten op gemiddeld tempo kan al voldoende zijn als basis. Daarbij kun je ermee spelen om deze hoeveelheid bepaalde perioden / fasen op te voeren. Deze fasen zou ik bewaren voor een cut fase en gedoseerd toepassen.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by dynobet View Post
                                Dat men er periodiek (oftewel in fasen) mee kan spelen is wat ikzelf ook al aangaf.



                                Daarbij kan cardio ervoor zorgen dat het lichaam makkelijk vetzuren mobiliseert en verbrand. Dit zal lijden tot een hogere vetverbranding bij een gelijk kcal deficiet. Ook kan het afhankelijk van de soort, intensiteit en duur van de cardio bijdragen in de vorm van EPOC (hoger zuurstofverbruik en dus vetverbranding een bepaalde tijd na de training) en kcal partitioning (waar gaan kcal heen in het lichaam).

                                Al kun je veel van deze voordelen ook halen uit goed intensieve KT.
                                ------------------------

                                Ik denk dat het goed is om sowieso altijd (ook in je bulk) een basis aan cardio te hebben (dit heeft vele voordelen en is vooral ook belangrijk als je zwaarder wordt). 2x20-30 minuten op gemiddeld tempo kan al voldoende zijn als basis. Daarbij kun je ermee spelen om deze hoeveelheid bepaalde perioden / fasen op te voeren. Deze fasen zou ik bewaren voor een cut fase en gedoseerd toepassen.
                                Aight, u heeft gelijk. Ik ben ook voorstander van cardio zoals je wellicht wel weet maar buiten gezondheidsvoordelen is dat omdat ik me gewoon fijner voel als ik wat lichtvoetiger ben en fitter. Veel bb'ers hebben een sceptische houding naar andere sporten en zijn totaal out of shape, ik vind dat raar maar is persoonlijke voorkeur. Then again als je ècht groot wordt is het lastig echt fit te houden, je energieverbruik wordt dan gewoon te groot en je tank te klein. Een goed voorbeeld is UFC vechter Overeem die huge en voor een vechter enorm sterk is maar altijd snel "gassed". Krijgt ie veel gezeik over alsof ie niet fit zou zijn maar is gewoon een kwestie van een 600pk motor met een benzinetank (die je niet kan vergroten) van 5 liter.

                                Wat betreft effectiever (per kcal) zijn van cardio tov alléén voeding deficiet, ik had daar eens een betoogje over geschreven met de werking daarvan onder andere wat jij hierboven benoemd maar dat werd maar lastig aangenomen.
                                Last edited by pescatore; 22-03-2014, 21:17.
                                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X