Ub/lb schema aanpassing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ub/lb schema aanpassing

Ik volg nu sinds 1 maandje een ub/lb schema.
    ik had een vraagje, ik heb bij UB2 voor borst incline benchpress + crossovers en voor triceps pulldowns. Zou het ook beter zijn om in plaats van crossovers en pulldowns een compound te doen, zoals close grip bench press, waarbij ik zowel triceps als borst pak?

dit is mijn UB2:
    military press
    incline benchpress
    crossover
    lying t-bar row
    seated cable row
    reverse fly machine
    triceps pulldown
    dumbell curl

Met aanpassingen
    military press
    incline benchpress
    lying t-bar row
    seated cable row
    reverse fly macine
    close grip benchpress
    dumbell curl

Wat denken jullie?
    17 jaar
    DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

dat kan , maar is afhankelijk van je voorkeur .

wat me opvalt is geen zijkant schouder oefening .
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Nee, compounds zijn uitstekend maar isolatie-oefeningen hebben ook een plek. Stel dat jouw borst relatief zwak is ten opzichte van je triceps en je gaat benchen, dan train je vooral je triceps tijdens het benchen omdat je lichaam automatisch de sterkste spiergroep aanspreekt om een beweging te maken. Als je nu geen isolatie doet voor borst, dan zal je borst niet veel sterker worden omdat je deze spiergroep nooit volledig aanspreekt. Hier zijn de isolatie-oefeningen voor. Gewoon blijven doen dus

Comment

Originally posted by mascotte View Post
        dat kan , maar is afhankelijk van je voorkeur .

wat me opvalt is geen zijkant schouder oefening .
        Military press?! En zn UB1 heeft hij niet gepost btw

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          dus jij vind MP een oefening voor zijkant schouder ?
          deze worden niet of nauwelijks belast !

ik had het dus op lateral raises of upright rows in alle varianten .
          Last edited by mascotte; 27-07-2014, 20:36.
          You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Thanks voor jullie reactie, gewoon zo laten zoals ik had dus.

Heb in UB1 me zijkant schouder.
            Hier me UB1:
            benchpress
            incline dumbell press
            bent over row
            lat pull down
            lateral raise
            dip machine
            barbell curl
            17 jaar

Comment

Omdat het een compound oefening is ,belast je meerdere spiergroepen maar military press belast vooral de voorste schouderkoppen en niet de zijkant!
              Voor de zijkant is een lateral raise bv altijd aan te bevelen.

Edit:mascotte was me voor,wc bezoek tijdens een reactie is niet aan te bevelen>
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

dus jij vind MP een oefening voor zijkant schouder ?
                deze worden niet of nauwelijks belast !

ik had het dus op lateral raises of upright rows in alle varianten .
                Nauwelijks is een beetje overdreven. Als je goed omhoog pusht dan voel je de zijkant wel aardig werken zeker met dumbbells. Maargoed, een lat raise erbij oid kan geen kwaad.

Comment

Nauwelijks is een beetje overdreven. Als je goed omhoog pusht dan voel je de zijkant wel aardig werken zeker met dumbbells. Maargoed, een lat raise erbij oid kan geen kwaad.
                  'Nauwelijks'is niet zo overdreven hoor.
                  En zeker niet als jij military press voorstelt als oefening voor zijkant schouders.

Met Behind-the-Neckpress voel je ook je achterste schouderkoppen erg goed, maar dat wilt ook niet zeggen dat je ze daarmee goed traint.

Ot: verder ziet het er wel ok uit hoor.
                  Last edited by rain; 27-07-2014, 21:21.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                    'Nauwelijks'is niet zo overdreven hoor.
                    En zeker niet als jij military press voorstelt als oefening voor zijkant schouders.

Met Behind-the-Neckpress voel je ook je achterste schouderkoppen erg goed, maar dat wilt ook niet zeggen dat je ze daarmee goed traint.

Ot: verder ziet het er wel ok uit hoor.
                    Mooi! Thanks! Voelt ook goed aan. Ub/lb vind ik tot nu toe het fijnst trainen, ik doe het nog maar een maand, maar vind het wel het fijnst. Heb eerder ook full body en split gevolgd.
                    17 jaar

Comment

even een stukje gestolen :

''De gedraaide positie van de bovenarm zorgt ervoor dat het grootste deel van de belasting op de voorste koppen valt en alleen een klein deel van de laterale kop dat de voorste kop assisteert (laterale kop is heeft een verweven structuur) wordt bij de beweging betrokken.

Grootste deel van de laterale kop houd gewoon de bovenarm naar achter getrokken, maar aangezien dit bij OH presses een horizontale beweging is terwijl de belasting vertikaal loop is de belasting te verwaarloze''

als ik mijn tanden poets met een manuele tandenborstel voel ik ook mijn biceps , al heb ik er nooit massatoename in gezien toen ik nog niet trainde

persoonlijk ben ik geen voorstander van overhead /militairy /push presses voor bodybuilding . ik ben van mening dat ze onrechtstreeks trainen meer dan voldoende is ======> bench press en incline press is meer dan genoeg . ik heb nu al 1.5 jaar geen overhead /push press of militairy gedaan en mijn voorkant schouders lopen niet eens achter .
                      Last edited by mascotte; 27-07-2014, 22:04.

Comment

even een stukje gestolen :

''De gedraaide positie van de bovenarm zorgt ervoor dat het grootste deel van de belasting op de voorste koppen valt en alleen een klein deel van de laterale kop dat de voorste kop assisteert (laterale kop is heeft een verweven structuur) wordt bij de beweging betrokken.

Grootste deel van de laterale kop houd gewoon de bovenarm naar achter getrokken, maar aangezien dit bij OH presses een horizontale beweging is terwijl de belasting vertikaal loop is de belasting te verwaarloze''

als ik mijn tanden poets met een manuele tandenborstel voel ik ook mijn biceps , al heb ik er nooit massatoename in gezien toen ik nog niet trainde

persoonlijk ben ik geen voorstander van overhead /militairy /push presses voor bodybuilding . ik ben van mening dat ze onrechtstreeks trainen meer dan voldoende is ======> bench press en incline press is meer dan genoeg . ik heb nu al 1.5 jaar geen overhead /push press of militairy gedaan en mijn voorkant schouders lopen niet eens achter .
                        Whatever works, right .

Comment

Originally posted by Marcusje View Post
                          Ik volg nu sinds 1 maandje een ub/lb schema.
                          ik had een vraagje, ik heb bij UB2 voor borst incline benchpress + crossovers en voor triceps pulldowns. Zou het ook beter zijn om in plaats van crossovers en pulldowns een compound te doen, zoals close grip bench press, waarbij ik zowel triceps als borst pak?

dit is mijn UB2:
                          military press
                          incline benchpress
                          crossover
                          lying t-bar row
                          seated cable row
                          reverse fly machine
                          triceps pulldown
                          dumbell curl

Met aanpassingen
                          military press
                          incline benchpress
                          lying t-bar row
                          seated cable row
                          reverse fly macine
                          close grip benchpress
                          dumbell curl

Wat denken jullie?
                          Military press en daarna incline bp, dat zie ik niet zo zitten. Je kunt vast wel achterhalen waarom.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Military press en daarna incline bp, dat zie ik niet zo zitten. Je kunt vast wel achterhalen waarom.
                            Je wil vast zeggen dat je front delts dan lichtelijk vermoeid zijn voordat je bench pressed. Maar andersom is het ook zo. Je military press lijdt er onder als je eerst bench pressed. Het is dus net de vraag welke oefening/spiergroep de hoogte prioriteit heeft.

Comment

Je wil vast zeggen dat je front delts dan lichtelijk vermoeid zijn voordat je bench pressed. Maar andersom is het ook zo. Je military press lijdt er onder als je eerst bench pressed. Het is dus net de vraag welke oefening/spiergroep de hoogte prioriteit heeft.
                              "Lichtelijk" vermoeid? Nou, niet bepaald. Als je die OHP goed uitvoert dan is het wel wat meer dan lichtelijk. En verder zie je de triceps over het hoofd.

Als het echt niet anders kan en beide oefeningen uitgevoerd moeten worden, doe ze dan in ieder geval niet achter elkaar.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X