en je kunt je spieren van alle kanten aanpakken en dus veel meer volume draaien per groep in 1 sessie.
UB-LB of gaan splitten door twijfel?
Collapse
X
-
Iemand hier nog commentaar op?
Maandag: Schouders
Seated dumbell press 4 x 10
Military press 3 x 10
Side raises 3 x 10
Bent over raises 3 x 10
Buik
Dinsdag: Rust
Woensdag: Borst - Triceps
Bench press 4 x 10
Incline bench press 4 x 10
Dumbell fly’s 3 x 10
Close grip bench press 3/4 x 10
Rope pulldown 3/4 x 10
Donderdag: Rug – Biceps
Deadlift 2 x 5, 2 x 3
Bent over Row 4 x 10
Lat pulldown/Pull ups 4 x 10
Shruggs 3 x 10
Hammer curls 3/4 x 10
Dumbell curl 3/4 x 10
Vrijdag: Rust
Zaterdag: Benen
Squat 4 x 10
Romanian deadlift 3 x 10
Leg press 4 x 10
Leg Extensions 3 x 10
Calve raises 4 x 15
Zondag: Rust
Ik denk dat ik te onzeker ben, en teveel naar anderen kijk.
Moet gewoon proberen wat ik denk dat het beste is denk ik.In between obsessed periods
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostBegin er mee en kijk wat het schema voor jou betekend. ISS het niks kun je altijd aanpassingen doen.
Je kan er eventueel nog voor kiezen om onderarmen bij schouders te trainen.
Op advies van Mvos split ik mijn benen in 2 trainingen en dat bevalt super.
Bv schouders/hamstrings, borst/biceps, rug/triceps en quads/kuiten.
Mijn kuiten train ik zelfs ook nog apart, omdat ik ze na quad training niet meer optimaal kan belasten.
Dus ik split mijn benen zelfs in 3 x.
Onderarmen kan je er dan ook nog evt toevoegen bij een dag.
Het idee hierachter is dat je je hamstrings veel beter kan trainen als je ze niet na quads traint.
Maar het schema zoals jij voorstelt, kan ook prima.Last edited by rain; 06-08-2014, 14:34.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by mdejonge View PostIemand hier nog commentaar op?
Maandag: Schouders
Seated dumbell press 4 x 10
Military press 3 x 10
Side raises 3 x 10
Bent over raises 3 x 10
Buik
Dinsdag: Rust
Woensdag: Borst - Triceps
Bench press 4 x 10
Incline bench press 4 x 10
Dumbell fly’s 3 x 10
Close grip bench press 3/4 x 10
Rope pulldown 3/4 x 10
persoonlijk zou ik na al dat press werk geen cgbp doen maar een bw dip.
Donderdag: Rug – Biceps
Deadlift 2 x 5, 2 x 3
Bent over Row 4 x 10
Lat pulldown/Pull ups 4 x 10
Shruggs 3 x 10
Hammer curls 3/4 x 10
Dumbell curl 3/4 x 10
Vrijdag: Rust
Zaterdag: Benen
Squat 4 x 10
Romanian deadlift 3 x 10
Leg press 4 x 10
Leg Extensions 3 x 10
Calve raises 4 x 15
[B]Zondag: Rust
leg press of hack squat
leg extension
lunges
standing leg curl
good morning
kuiten
zou mijn voorkeur hebben.Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice
Comment
-
Originally posted by rainman View PostPrecies.
Je kan er eventueel nog voor kiezen om onderarmen bij schouders te trainen.
Op advies van Mvos split ik mijn benen in 2 trainingen en dat bevalt super.
Bv schouders/hamstrings, borst/biceps, rug/triceps en quads/kuiten.
Onderarmen kan je er dan ook nog evt toevoegen.
Het idee hierachter is dat je je hamstrings veel beter kan trainen als je ze niet na quads traint.
Maar het schema zoals jij voorstelt, kan ook prima.Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostIk ben geen voorstander van een split per spiergroep(en). Ik heb het nooit zelf geprobeerd, maar ik lees telkens dat zo'n split alleen optimaal werkt voor gasten die aan de AAS zijn omdat die sneller herstellen en meer volume in korte tijd kunnen handlen. Als je goed wilt worden in een bepaalde oefening, dan zul je die toch vaker moeten doen dan 1x per week. Mijn voorkeur gaat uit naar 2-3 keer per week een spiergroep trainen, maar goed een dergelijke split als hierboven zou kunnen werken voor je; het valt te proberen.
Wel heb je je buikspieren aardig hard nodig bij het deadliften, dus ik zou die niet de dag ervoor nog trainen. Bovendien zou ik je aanraden te squatten met lagere reps. Zo pak je die spiervezels ook meer.
Ik denk dat het meer is omdat een split gewoon over het algemeen minder optimaal is, maar dat als je aan de juice bent je er toch wel van groeit.
Comment
-
Originally posted by Mvos View Postaangezien hij nog een newbie is groeit hij toch wel met ieder schema zolang zijn voeding maar goed is
Maar als je dan 10 tot 20 % zou kunnen gainen door gelijk een perfect schema te hebben, is dat meegenomen.
Was ik maar zo begonnen.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by rainman View PostDa's een feit.
Maar als je dan 10 tot 20 % zou kunnen gainen door gelijk een perfect schema te hebben, is dat meegenomen.
Was ik maar zo begonnen.
En die 10/20% waar jij het over hebt hangt al helemaal af van zijn voeding ,techniek ect ect.
Hoe ouder je word des te meer je dat begint te denken,maar ik zeg niets ouwe lulTeam Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Comment
-
jooo martijn :P
op de lange termijn zal het niet veel uitgaan maken volume in de bro split is bijna het zelfde aan 2 upper dagen.
en in de zin van ''ik herstel niet goed'' 72 uur rust na een upper dag met gemiddeld volume (spierfalen vermeiden), met een calorieoverschot moet het herstel goed zijn, eiwitsynthese stopt immers na 48 a 72 uur. dat betekent dus ook dat je de spiergroep dan weer kan trainen.
het voordeel van een bro split is weer dat je je volledig op een spiergroep kan richten en dat je qua herstel goed zit omdat er 7 dagen tussen zit maar voor de rest geen voordelen imo.
wat is er niet goed aan je herstel dan? progressie qua gewichten? spierpijn na 72 uur?
Comment
-
Hey Jef,
Ja heb vaak nogal last van de vorige sessies zowel upper als lower. Maar blijf nu gewoon proberen, misschien dat het door de bulk wel beter gaat met herstel..
De spierpijn vind ik niet erg, gewoon goed opwarmen, maar merk vaak weinig kracht te hebben. Dat bedoel ik met herstel.In between obsessed periods
Comment
-
Ub/lb is een heel goed schema, maar niet iedereen vindt het leuk.
Tijdens een cut vind ik ub/lb persoonlijk niks, ik herstelde niet goed.
Buiten de discussie over wat beter is, vind ik een standaard split schema veel leuker om te doen.
Daar draait het tenslotte vooral om, wil je het (jaren-)lang vol kunnen houden.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Er is ook geen standaard regel voor welk trainings schema het beste werkt voor je , iedereen reageerd er weer anders op en je moet gewoon gaan zoeken naar wat het beste werkt voor je.
Dan kun je er wel honderden theorieën op los laten , heeft geen zin in mijn ogen , er zijn geen hoofdregels alleen maar richtlijnen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment