Beste leden,
Ik ben Daan en sinds een tijdje wederom lid hier. Een aantal jaar geleden ben ik ook lid geweest, maar na een schouderoperatie en lange revalidatie ben ik uiteindelijk weer begonnen met krachttraining. Ik heb het laatste jaar vrijwel alleen maar HIIT gedaan d.m.v. krachttraining waarbij met eigen lichaamsgewicht, kettlebell en TRX werd bezig gegaan. Voor mijn operatie woog ik 115 kg en deed ik aan judo, nu ben ik na mijn operatie gaan trainen op conditioneel fit worden en weeg nu 94 kg met 6% BF. Echter vind ik dit wel erg licht! Ik ben namelijk ook nog een 2 meter lang. Nu wil ik gaan trainen op meer massa wat betreft het bovenlichaam en het onderlichaam op kracht. Dit aangezien mijn benen mijn sterkste groep zijn en ik eindelijk weer broeken kan kopen in normale winkels haha. Het trainingsschema wat ik gemaakt heb ziet er als volgt uit:
UB1:
Flat dumbbel press 3x6-8 reps, 1-1,5 minuut rust
Flat dumbbel flye 3x8-10 idem rust
Pull-up 3x6-8 idem rust
Millitairy press 3x6-8 idem rust
T-bar row/seated row 3x6-8 idem rust
Rear lateral cable 3x8-10 idem rust
Dips 3x6-8 idem rust
Preacher curl 3x8-10 idem rust
LB 1:
Deadlift 5x5 reps, 3-4 minuut rust
Front squat 5x5, idem rust
Step up, 3x5 idem rust
calve raises 3x8-10 idem rust
UB 2:
Incline dumbbel press 3x6-8, 1-1,5 minuut rust
Incline dumbbel flye 3x8-10 idem rust
Chin-up 3x6-8 idem rust
Flat dumbbel press 3x6-8 idem rust
Bent over row 3x6-8 idem rust
Shrugs 3x8-10 idem rust
Rope pulldown 3x8-10 idem rust
Hammer curl 3x8-10 idem rust
LB 2:
Back squat 5x5 3-4 minuut rust
back extensions 3x8-10 1-1,5 minuut rust
Lunge 3x5 3-4 minuut rust
Calve raises 3x8-10 idem rust
Mijn doel is dus om massa op te bouwen voor het bovenlichaam en kracht voor het onderlichaam. Zouden jullie mij tips willen geven m.b.t. oefeningen en rusttijden?
Ik ben Daan en sinds een tijdje wederom lid hier. Een aantal jaar geleden ben ik ook lid geweest, maar na een schouderoperatie en lange revalidatie ben ik uiteindelijk weer begonnen met krachttraining. Ik heb het laatste jaar vrijwel alleen maar HIIT gedaan d.m.v. krachttraining waarbij met eigen lichaamsgewicht, kettlebell en TRX werd bezig gegaan. Voor mijn operatie woog ik 115 kg en deed ik aan judo, nu ben ik na mijn operatie gaan trainen op conditioneel fit worden en weeg nu 94 kg met 6% BF. Echter vind ik dit wel erg licht! Ik ben namelijk ook nog een 2 meter lang. Nu wil ik gaan trainen op meer massa wat betreft het bovenlichaam en het onderlichaam op kracht. Dit aangezien mijn benen mijn sterkste groep zijn en ik eindelijk weer broeken kan kopen in normale winkels haha. Het trainingsschema wat ik gemaakt heb ziet er als volgt uit:
UB1:
Flat dumbbel press 3x6-8 reps, 1-1,5 minuut rust
Flat dumbbel flye 3x8-10 idem rust
Pull-up 3x6-8 idem rust
Millitairy press 3x6-8 idem rust
T-bar row/seated row 3x6-8 idem rust
Rear lateral cable 3x8-10 idem rust
Dips 3x6-8 idem rust
Preacher curl 3x8-10 idem rust
LB 1:
Deadlift 5x5 reps, 3-4 minuut rust
Front squat 5x5, idem rust
Step up, 3x5 idem rust
calve raises 3x8-10 idem rust
UB 2:
Incline dumbbel press 3x6-8, 1-1,5 minuut rust
Incline dumbbel flye 3x8-10 idem rust
Chin-up 3x6-8 idem rust
Flat dumbbel press 3x6-8 idem rust
Bent over row 3x6-8 idem rust
Shrugs 3x8-10 idem rust
Rope pulldown 3x8-10 idem rust
Hammer curl 3x8-10 idem rust
LB 2:
Back squat 5x5 3-4 minuut rust
back extensions 3x8-10 1-1,5 minuut rust
Lunge 3x5 3-4 minuut rust
Calve raises 3x8-10 idem rust
Mijn doel is dus om massa op te bouwen voor het bovenlichaam en kracht voor het onderlichaam. Zouden jullie mij tips willen geven m.b.t. oefeningen en rusttijden?
Comment