omdat ik vandaag begonnen ben met de MASS Stack van BNS en de BCAA's EN overgestapt ben va 3X10 naar 4X8, leek het me een goed idee om hier een logje van te maken
eerst mn stats:
68 KG, 11,5% BF, 1,82m en 1 jaar ervaring
Het schema dat ik tot vandaag hanteerde, was dit:
dag 1: rug + biceps
- dumbell bent over row: 2X16
- chinnen, +-20kg contragewicht= 50kg
- deadlifts: 32kg
- hyperextensions: 5 kg
- concentration curl: 9kg
- hammer curl staand tegelijkertijd: 7kg
dag 2: Borst + triceps
- pectoral cable fly: 12,5kg
- bankdrukken: 40kg
- dippen (met 5 kg contragewicht)= 63kg
- Overhead extension: 14kg
- cable down extension (met een touw die ik naar beneden trek): 15kg (als laatste, helemaal kapot)
dag 3: benen
- Leg press disc loading: 90kg
- David (squatten op een machine, schuin naar voren/achteren): 30kg+lichaamsgewicht
- leg extension: 40KG
- leg curl: 33kg (op 3X15)
- lying leg curl: 15kg (op 3X15)
- standing calf raise: 70KG
- saited calf raise: 30kg
dag 4: schouders + onderarmer
- dumbell shoulder press: 2X12
- Front laterals: 2X7
- dumbell shrugs: 2X17,5
- side laterals: 2X6
- rear deltoids (met voorhoofd op een stoel, lichaam hoek van 90 graden): 2X3 (daarmee kom ik helemaal horizontaal, vooral dat laatste stukje zorgt ervoor dat ik niet veel meer gewicht eruit kan halen)
- Wrist curls: 2X12,5
- Wrist extensions: 2X7
dag 5: rust
en dag 6 is weer dag 1
dit op 3X10, zonder enige warming up, zelfde gewicht
Nou hanteer ik hetzelfde schema, alleen dan op 4X8, met 5 min cardiovasculaire warming up, eerste set eerste oefening laag gewicht voelsetje, dan de volgende 4 setjes steeds zwaarder
volgende oefeningen steeds 1 voelsetje op lichter gewicht en dan 4X8 op vol vermogen
Oke genoeg geluld
Ik begon vanmorgen met de cellmass en een half uur later (rond half 10) een goeie maaltijd (incl 10 gram whey), 2.5 uur later gevolgd door nog een maaltijd (zie ook mn voedingsschema in het forum voor de inhoud van de maaltijden). Ervan uitgaande dat mijn werk tot half 3 duurde, nam ik niks mee onderweg omdat ik meteen na werk wilde sporten. Dit liep uit tot 18:00. Snel NO-XPLODE en 2 caps BCAA's genomen plus een hele donder water en 3 kwartier later aan het ijzer.
Wat mij opviel, was dat ik gemotiveerder was (voor trainen/tijdens eerste helft) om er echt voor te gaan en ik verplaatste ook meer gewicht (hoeveel komt zo). Ook voelde ik ietsje meer pomp (kan ook komen door 3X10->4X8 denk ik, aangezien ik nitrix vanaf morgen ga gebruiken).
De laatste helft, ging minder. Ik was uitgeput. Veel meer dan normaal en ik had het ook heel warm/beetje benauwd, wat ik normaal NOOIT heb (kan ook door het slechte eetpatroon komen).
Uiteindelijk helemaal kapot de sportschool verlaten, met een banaan en een blokje dextrose in mn nek. Half uur later whey (30gram) en cellmass erachteraan gedondert en nog een half uur later zilvervliesrijst+kip+uien+olie, en dat maakt het nu (half 11, net alles gegeten).
Dan nu de gewichten:
Rug+biceps:
Bent over row
1e set: 2X14
2e set: 2X16
3e set: 2X18
4e set: 2X20
5e set: 2X22
Chinnen:
1e set: 35 kg contra
2e-5e set: 10 kg contra (wordt 58 kg)
Deadlifts: (volledige, tot de grond):
1e-4e set: 50 kg (net begonnen met deadliften)
Hyperextensions:
1e-4e set: 10 kg in handen
Concentration curls:
1e set: 7kg
2e-5e set: 12 kg (iets te optimistisch voor mij merkte ik, laatste paar hh moest ik mezelf helpen)
Hammer curls heb ik laten vallen
Daarna nog buik (hanging leg raise 4X10, crunch 4X15 langzaam omhoog komen en 2-3 seconde vasthouden en spieren samenspannen als een idioot en daarna rotary torso op 4X8 met 30 kg).
In iets meer dan anderhalf uur was ik klaar, volgende keer toch iets sneller proberen
Al met al ben ik wel tevreden, het enige (grote) minpunt was, dat ik zo ongelovelijk kapot was de 2e helft en de motivatie daalde ook heel erg!
morgen doe ik borst+triceps en daar zal ik ook ff een verslagje van maken. tevens begin ik dan met de NITRIX
eerst mn stats:
68 KG, 11,5% BF, 1,82m en 1 jaar ervaring
Het schema dat ik tot vandaag hanteerde, was dit:
dag 1: rug + biceps
- dumbell bent over row: 2X16
- chinnen, +-20kg contragewicht= 50kg
- deadlifts: 32kg
- hyperextensions: 5 kg
- concentration curl: 9kg
- hammer curl staand tegelijkertijd: 7kg
dag 2: Borst + triceps
- pectoral cable fly: 12,5kg
- bankdrukken: 40kg
- dippen (met 5 kg contragewicht)= 63kg
- Overhead extension: 14kg
- cable down extension (met een touw die ik naar beneden trek): 15kg (als laatste, helemaal kapot)
dag 3: benen
- Leg press disc loading: 90kg
- David (squatten op een machine, schuin naar voren/achteren): 30kg+lichaamsgewicht
- leg extension: 40KG
- leg curl: 33kg (op 3X15)
- lying leg curl: 15kg (op 3X15)
- standing calf raise: 70KG
- saited calf raise: 30kg
dag 4: schouders + onderarmer
- dumbell shoulder press: 2X12
- Front laterals: 2X7
- dumbell shrugs: 2X17,5
- side laterals: 2X6
- rear deltoids (met voorhoofd op een stoel, lichaam hoek van 90 graden): 2X3 (daarmee kom ik helemaal horizontaal, vooral dat laatste stukje zorgt ervoor dat ik niet veel meer gewicht eruit kan halen)
- Wrist curls: 2X12,5
- Wrist extensions: 2X7
dag 5: rust
en dag 6 is weer dag 1
dit op 3X10, zonder enige warming up, zelfde gewicht
Nou hanteer ik hetzelfde schema, alleen dan op 4X8, met 5 min cardiovasculaire warming up, eerste set eerste oefening laag gewicht voelsetje, dan de volgende 4 setjes steeds zwaarder
volgende oefeningen steeds 1 voelsetje op lichter gewicht en dan 4X8 op vol vermogen
Oke genoeg geluld
Ik begon vanmorgen met de cellmass en een half uur later (rond half 10) een goeie maaltijd (incl 10 gram whey), 2.5 uur later gevolgd door nog een maaltijd (zie ook mn voedingsschema in het forum voor de inhoud van de maaltijden). Ervan uitgaande dat mijn werk tot half 3 duurde, nam ik niks mee onderweg omdat ik meteen na werk wilde sporten. Dit liep uit tot 18:00. Snel NO-XPLODE en 2 caps BCAA's genomen plus een hele donder water en 3 kwartier later aan het ijzer.
Wat mij opviel, was dat ik gemotiveerder was (voor trainen/tijdens eerste helft) om er echt voor te gaan en ik verplaatste ook meer gewicht (hoeveel komt zo). Ook voelde ik ietsje meer pomp (kan ook komen door 3X10->4X8 denk ik, aangezien ik nitrix vanaf morgen ga gebruiken).
De laatste helft, ging minder. Ik was uitgeput. Veel meer dan normaal en ik had het ook heel warm/beetje benauwd, wat ik normaal NOOIT heb (kan ook door het slechte eetpatroon komen).
Uiteindelijk helemaal kapot de sportschool verlaten, met een banaan en een blokje dextrose in mn nek. Half uur later whey (30gram) en cellmass erachteraan gedondert en nog een half uur later zilvervliesrijst+kip+uien+olie, en dat maakt het nu (half 11, net alles gegeten).
Dan nu de gewichten:
Rug+biceps:
Bent over row
1e set: 2X14
2e set: 2X16
3e set: 2X18
4e set: 2X20
5e set: 2X22
Chinnen:
1e set: 35 kg contra
2e-5e set: 10 kg contra (wordt 58 kg)
Deadlifts: (volledige, tot de grond):
1e-4e set: 50 kg (net begonnen met deadliften)
Hyperextensions:
1e-4e set: 10 kg in handen
Concentration curls:
1e set: 7kg
2e-5e set: 12 kg (iets te optimistisch voor mij merkte ik, laatste paar hh moest ik mezelf helpen)
Hammer curls heb ik laten vallen
Daarna nog buik (hanging leg raise 4X10, crunch 4X15 langzaam omhoog komen en 2-3 seconde vasthouden en spieren samenspannen als een idioot en daarna rotary torso op 4X8 met 30 kg).
In iets meer dan anderhalf uur was ik klaar, volgende keer toch iets sneller proberen
Al met al ben ik wel tevreden, het enige (grote) minpunt was, dat ik zo ongelovelijk kapot was de 2e helft en de motivatie daalde ook heel erg!
morgen doe ik borst+triceps en daar zal ik ook ff een verslagje van maken. tevens begin ik dan met de NITRIX
Comment