Trainingslog: begin Mass stack+BCAA's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainingslog: begin Mass stack+BCAA's

    omdat ik vandaag begonnen ben met de MASS Stack van BNS en de BCAA's EN overgestapt ben va 3X10 naar 4X8, leek het me een goed idee om hier een logje van te maken

    eerst mn stats:
    68 KG, 11,5% BF, 1,82m en 1 jaar ervaring

    Het schema dat ik tot vandaag hanteerde, was dit:

    dag 1: rug + biceps
    - dumbell bent over row: 2X16
    - chinnen, +-20kg contragewicht= 50kg
    - deadlifts: 32kg
    - hyperextensions: 5 kg
    - concentration curl: 9kg
    - hammer curl staand tegelijkertijd: 7kg

    dag 2: Borst + triceps
    - pectoral cable fly: 12,5kg
    - bankdrukken: 40kg
    - dippen (met 5 kg contragewicht)= 63kg
    - Overhead extension: 14kg
    - cable down extension (met een touw die ik naar beneden trek): 15kg (als laatste, helemaal kapot)

    dag 3: benen
    - Leg press disc loading: 90kg
    - David (squatten op een machine, schuin naar voren/achteren): 30kg+lichaamsgewicht
    - leg extension: 40KG
    - leg curl: 33kg (op 3X15)
    - lying leg curl: 15kg (op 3X15)
    - standing calf raise: 70KG
    - saited calf raise: 30kg

    dag 4: schouders + onderarmer
    - dumbell shoulder press: 2X12
    - Front laterals: 2X7
    - dumbell shrugs: 2X17,5
    - side laterals: 2X6
    - rear deltoids (met voorhoofd op een stoel, lichaam hoek van 90 graden): 2X3 (daarmee kom ik helemaal horizontaal, vooral dat laatste stukje zorgt ervoor dat ik niet veel meer gewicht eruit kan halen)
    - Wrist curls: 2X12,5
    - Wrist extensions: 2X7

    dag 5: rust
    en dag 6 is weer dag 1

    dit op 3X10, zonder enige warming up, zelfde gewicht

    Nou hanteer ik hetzelfde schema, alleen dan op 4X8, met 5 min cardiovasculaire warming up, eerste set eerste oefening laag gewicht voelsetje, dan de volgende 4 setjes steeds zwaarder
    volgende oefeningen steeds 1 voelsetje op lichter gewicht en dan 4X8 op vol vermogen

    Oke genoeg geluld

    Ik begon vanmorgen met de cellmass en een half uur later (rond half 10) een goeie maaltijd (incl 10 gram whey), 2.5 uur later gevolgd door nog een maaltijd (zie ook mn voedingsschema in het forum voor de inhoud van de maaltijden). Ervan uitgaande dat mijn werk tot half 3 duurde, nam ik niks mee onderweg omdat ik meteen na werk wilde sporten. Dit liep uit tot 18:00. Snel NO-XPLODE en 2 caps BCAA's genomen plus een hele donder water en 3 kwartier later aan het ijzer.

    Wat mij opviel, was dat ik gemotiveerder was (voor trainen/tijdens eerste helft) om er echt voor te gaan en ik verplaatste ook meer gewicht (hoeveel komt zo). Ook voelde ik ietsje meer pomp (kan ook komen door 3X10->4X8 denk ik, aangezien ik nitrix vanaf morgen ga gebruiken).

    De laatste helft, ging minder. Ik was uitgeput. Veel meer dan normaal en ik had het ook heel warm/beetje benauwd, wat ik normaal NOOIT heb (kan ook door het slechte eetpatroon komen).

    Uiteindelijk helemaal kapot de sportschool verlaten, met een banaan en een blokje dextrose in mn nek. Half uur later whey (30gram) en cellmass erachteraan gedondert en nog een half uur later zilvervliesrijst+kip+uien+olie, en dat maakt het nu (half 11, net alles gegeten).

    Dan nu de gewichten:

    Rug+biceps:

    Bent over row
    1e set: 2X14
    2e set: 2X16
    3e set: 2X18
    4e set: 2X20
    5e set: 2X22

    Chinnen:
    1e set: 35 kg contra
    2e-5e set: 10 kg contra (wordt 58 kg)

    Deadlifts: (volledige, tot de grond):
    1e-4e set: 50 kg (net begonnen met deadliften)

    Hyperextensions:
    1e-4e set: 10 kg in handen

    Concentration curls:
    1e set: 7kg
    2e-5e set: 12 kg (iets te optimistisch voor mij merkte ik, laatste paar hh moest ik mezelf helpen)

    Hammer curls heb ik laten vallen

    Daarna nog buik (hanging leg raise 4X10, crunch 4X15 langzaam omhoog komen en 2-3 seconde vasthouden en spieren samenspannen als een idioot en daarna rotary torso op 4X8 met 30 kg).

    In iets meer dan anderhalf uur was ik klaar, volgende keer toch iets sneller proberen

    Al met al ben ik wel tevreden, het enige (grote) minpunt was, dat ik zo ongelovelijk kapot was de 2e helft en de motivatie daalde ook heel erg!

    morgen doe ik borst+triceps en daar zal ik ook ff een verslagje van maken. tevens begin ik dan met de NITRIX
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

  • #2
    Damn wat een lap text kerel.

    Ben benieuwd wat je bevindingen zijn
    Who's the Chef

    Comment


    • #3
      haha ja dat dacht ik ook toen ik ermee klaar was
      maar ook gewoon veel info die wel goed is (ook voor mij) om ff te weten/onthouden

      straks ga ik trouwens borst en triceps doen en zal ik een veel kortere log ervan geven.

      kwartier geleden 3Xnitrix en 1 BCAA geslikt en over een kwartiertje eten, na 2 uur neem ik NO XPLODE en nog een half uur later begin ik met trainen. Kan ik hier trouwens niet op inkorten? Anders ben ik echt 3 uur en een kwartier bezig met eten en wachten voordat ik sochtends kan gaan trainen (ik neem aan dat 2.5 uur eten voor de training wel oke is, als dat de eerste maaltijd van de dag is)
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

      Comment


      • #4
        Ik zou een half uur voor de training nog een lichte maaltijd nemen met eiwitten.
        Who's the Chef

        Comment


        • #5
          ik kan de whey wel uit de ontbijdmaaltijd laten en een half uur voordat ik ga sporten samen met de NO-XPLODE nemen? een maaltijd wordt een beetje lastig, omdat ik NO-Xplode op een nuchtere maag wil nemen en daarna nog een half uur minstens wil wachten voordat ik iets eet, maar ik train wel een half uur NA inname van de NO-Xplode. Wordt dus een beetje lastig. Gaat het wel goed samen met Whey een half uur voor de training? op de verpakking staat namelijk van niet...
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

          Comment


          • #6
            Je kan makkelijk 2.5 uur van te voren eten ook wel korter vind ik zelf dan.
            Ik eet altijd een uur van te voren voor training anders heb ik erg leeg gevoel tijdens trainen. Als ik bijvoorbeeld 2 uur van te voren eet neem ik altijd dextrose en whey shake net voor trainen.
            Ik train nooit meer sochtends maar toen ik het wel deed nam ik havermout met whey shake en na uurtje ging ik gewoon trainen.
            Whey kan gewoon voor trainen nemen sommige zeggen dat het juist beter is maarja daar blijven de meningen altijd over verdeeld en zal je zelf uit moeten zoeken wat je zelf het lekkerst vind.
            Je hoeft niet alle regels zo nauw te nemen maar vooral doen wat je zelf lekker vind.
            eat eat eat and look like a freak!

            Comment


            • #7
              oke dan vandaag weer een zware training achter de rug

              dit was vandaag mn schema:

              10:15 3XNitrix + BCAA
              10:45 Maaltijd 1 + Whey (30 gram)
              12:45 NO-Xplode
              13:15 Trainen tot 14:25
              14:25 Whey
              15:10 Cellmass
              15:45 Maaltijd 2
              18:00 3XNitrix
              19:00 Maaltijd 3+4
              21:15 Cellmass

              En dit doe ik verder:
              21:45 Maaltijd 5
              23:45 3XNitrix
              00:15 Maaltijd 6 + BCAA

              ik moet op rond half 6-6 uur alleen... Verder inkorten kan denk ik niet, omdat creatine en nitrix enzo op een lege maag moet en bij het opstaan had ik niet alles uitgedacht (ga ik vanaf morgen wat aan doen, bijv opstaan rond 8 en slapen rond 12 elke dag). anders neem ik die 3e keer nitrix en cellmass tegelijkertijd en houd ik 1 uur tussen maaltijd 5 en 6 aan?

              EDIT: IK HEB DE 3E KEER NITRIX EN CELLMASS TEGELIJKERTIJD GENOMEN OM 21:15, OM ZO EERDER TE KUNNEN PITTEN. MAALTIJD 5 KOMT OM 22:15 EN DE 6E ROND 23:15

              Dan nu de training zelf. Ik heb de rope pull down eruit gelaten omwille van de tijd en mn triceps waren wel kapot genoeg

              Borst + triceps

              Bankdrukken:
              1e set: 20 kg
              2e set: 25 kg
              3e set: 30 kg
              4e set: 40 kg
              5e set: 50 kg

              Dit ging opvallend makkelijk, van die laatste set kon ik er met gemak nog 10 maken. volgende keer laat ik die 25 kg eruit en ga ik meteen van 20 naar 30, 40, 50 en 55 ofzo. even kijken nog.

              Pectoral flye cable
              1e set: 10 kg
              2e set: 12,5 kg
              3e set: 15 kg
              4e set: 15 kg
              5e set: 17,5 kg

              ook dit ging vrij easy en voortaan zal ik die 12,5 eruit laten en meteen alles op 17,5/15 kg doen

              Dippen
              1e set: 30 kg contragewicht
              2e - 5e set: lichaamsgewicht = 68 kg

              was vrij pittig, vooral die laatste 2 sets. ze gingen wel ongeveer even moeilijk, na die 4e set had ik niet verwacht dat ik nog een volledige 5e kon maken!

              overhead extension
              1e - 4e set: 14 kg

              was ook wel te doen, triceps waren wel erg uitgeput van het dippen

              Daarna deed ik nog een dumbell incline
              1e set: 2X18 kg. hiermee kon ik er maar 4, daarna begaven mn triceps het
              daarna nog 3 setjes met 2X14 kg maar toen was het toch echt afgelopen. triceps helemaal kapot

              Ik ging eerder dan gister - Na inname van de NO-XPLODE - trainen (namelijk half uurtje). Dit was veel beter. Tijdens de training was ik gewoon gefocussed en ik kon de oefeningen ook geestelijk allemaal trekken (behalve die laatste dan). Maar aan de andere kant was ik daarna, tot nu, echt helemaal geestelijk uitgeput. Ik had nog een paar colleges en ik heb het als een lamme zak uitgezeten. wel minder is dat. Misschien dat dat met de loop van de weken/dagen minder wordt. Iemand hier ook last van?

              en nog 1 vraag:
              is het beter -na een voelsetje op een lichter gewicht- 4 setjes te maken met hetzelfde gewicht, dus bijvoorbeeld 1e op 20 kg en laatste 4 op 45 kg, of het gewicht op te bouwen, dus bijvoorbeeld eerst 20 kg, dan 30, 40, 50, 55?
              Last edited by GeneralIx; 27-03-2008, 10:41.
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

              Comment


              • #8
                Ben benieuwd naar je bevindingen. Nette log, hou vol .
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                sigpic

                "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                Comment


                • #9
                  goed bezig man. En als je na een training helemaal kapot bent heb je echt goed je best gedaan dus niks ergs aan
                  eat eat eat and look like a freak!

                  Comment


                  • #10
                    haha oke dan

                    maarja omdat ik het afgelopen jaar nooit zo had gehad, was wel apart.

                    Maar iemand een antwoord op mn vragen/tips?
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                    Comment


                    • #11
                      Dat pyramide trainen (gewicht elke set ophogen) is doorgaans wat lichter dan elke set op je zwaarst mogelijke gewicht. Ik weet niet of het beter/minder goed traint. Ik denk dat je ze gewoon af moet wisselen.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                      sigpic

                      "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                      Comment


                      • #12
                        paar dagen geen update wegens tijdgebrek en festiviteiten (vader van mn vriendin was 50 geworden ) maar dat zal ik nou goedmaken.

                        de dag na de borst en tricep dag deed ik benen. Hiervoor had ik ongelovelijk weinig tijd. Ik deed het tussen werktijd door: om een uur 6 had ik mn client in den haag afgezet en ik moest hem om 9 uur weer ophalen, terwijl mn sportschool in amsterdam zit 1.5-2 uur in de file heen, 3/4 uur trainen en terugracen (precies op tijd gehaald!!! en dat in het hart van den haag nog wel). Maarja ey, die-hard toch

                        tijdens de training zelf vlogen de gewichten omhoog:

                        David (squat machine) en standing calf raise deed ik tegelijk:

                        Squat:
                        1e set: lichaamsgewicht (+-70 KG)
                        2e - 4e set: +40 kg = 110 KG
                        5e set: +50kg = 120 KG

                        Calf raise:
                        1e set: lichaamsgewicht
                        2e set: 70 KG
                        3e set: 80 KG
                        4e set: 90 KG
                        5e set: 95 KG en kon nog hoger (voor volgende keer)

                        Leg press disc loading:
                        1e set: 90 kg
                        2e - 5e set: 115 kg

                        leg press tegelijk met seated calf raise:

                        1e set: 15 kg
                        2e-5e set: 35 kg

                        laying leg curl:
                        1e - 4e set: 15 kg met 12 hh X 4

                        tegelijk met leg extensions:
                        1e set: 33 kg
                        2e - 4e set: 47 kg
                        5e set: 54 kg
                        en kon nog wel iets meer

                        seated leg curl had ik maar overgeslagen

                        zoals jullie zie heb ik er 3 voor quadriceps, 2 voor kuiten en 1 om de hamstrings te isoleren. Is deze verdeling goed? morgen ga ik weer benen doen en ik vraag me af of ik nog eentje extra voor hamstrings zal doen en paar oefeningen te combineren, of gewoon 2 bovenbeen, 1 hamstings en 2 kuiten
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                        Comment


                        • #13
                          de dag daarna deed ik schouders

                          eerst moet ik zeggen dat die niet zo goed ging als de andere training, want ik had een beetje een onbevredigend gevoel toen ik naar de auto liep. Heel gemotiveerd was ik ook niet tijdens de training, maarja, door naar de training zelf:

                          Dumbell shoulder presses:
                          1e set: 2X7 kg
                          2e - 5e set: 2X14 KG
                          was tough, maar ging wel oke

                          Side laterals:
                          1e set: 2X5 kg
                          2e - 5e set: 2X7 KG

                          Shrugs:
                          1e set: 2X14 kg
                          2e - 5e set: 2X20 kg ging echt easy, volgende keer 2X22 of 2X24 proberen

                          Rear deltoïds:
                          1e set: 2X3 kg
                          2e - 5e set: 2X5 kg
                          het gewicht is zo laag, omdat ik de oefening tot dit gewicht helemaal compleet kan uitvoeren (tot horizontale houding)

                          Front Laterals:
                          1e set: 2X3 kg
                          2e - 5e set: 2X7 kg

                          Al met al ging het oke, alleen een keer of 3 last van kraken toen ik front laterals deed.
                          helemaal geen spierpijn ook erna
                          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                          Comment


                          • #14
                            zaterdag had ik een rustdag en zondag begon ik fris en fruitig met rug en biceps: de 2e cyclus tijdens de mass stack+BCAA+Whey "kuur"

                            Ik had nog een beetje last van mijn linker bicep, dus ik besloot het een beetje rustig aan te doen (maar niet TE, natuurlijk )

                            Ik begon met deadliften. Tijdens de vorige deadlift zat mijn onderrug verkeerd en die is toen rechtgezet (donderdag). Vandaar dat ik zo een ongelovelijke pijn/spierpijn in mijn onderrug had. Zondag was die pijn gelukkig weg.

                            Deadlifts:
                            1e set: 20 kg
                            2e set: 40 kg
                            3e set: 50 kg
                            4e set: 60 kg dit was een beetje teveel van het goeie: na 6 reps kreeg ik last van mijn rug
                            5e set: 40 kg

                            Ik til zo weinig omdat ik een anderhalf jaar geleden een ongeluk heb gehad en mijn onderrug heel zwak is en voor dit schema heb ik hem heel licht en voorzichtig getraind (eerst hyperext op de grond, toen hyperext op een schuine bank, daarna met een gewicht van 10 kg in de hand, allen varierend van 10 tot 25 hh. Sinds 1 week ben ik begonnen met deadliften)

                            hierna geen spierpijn gehad

                            Bent over row:
                            1e set: 2X14 kg
                            2e - 5e set: 2X20 kg

                            Chinnen:
                            1e set: 30 kg contra = 40 kg
                            2e - 5e set: 15 kg contra = 55 kg

                            na deze oefening was ik echt kapot en de laatste 2 setjes wist ik met heel veel moeite vol te maken

                            Concentration curls (met twist, beginnend in "hammer" positie en dan draaiend omhoog komen):
                            1e set: 7 kg
                            2e - 5e set: 10 kg (vorige keer had ik veel gecheat op 12 plus ik had nog last van mn linker biceps, dus beetje rustig aan)

                            Wrist curls (omdat ik die niet op de schouder dag had gedaan):
                            1e - 4e set: 14 kg in elke hand

                            Hyp ext op de bank had ik achterwege gelaten

                            Later die dag had ik nog buik gedaan:
                            static crunch en static reverse crunch (schuine dus niet) beiden 4X40 sec volhouden

                            deze training verliep echt lekker, alleen jammer dat ik niet meer kg's kan deadliften, ik wist niet dat mn onderrug zo erg achterliep
                            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                            Comment


                            • #15
                              oke en dan de update van vandaag
                              borst en triceps

                              ik begon met bankdrukken:
                              1e set: 20 kg
                              2e set: 40 kg
                              3e set: 50 kg
                              4e set: 50 kg
                              5e set: 60 kg (ik kon er 6 zonder enige hulp, de 7e met een heel klein beetje hulp en de laatste met heel veel moeite en iets meer hulp)

                              volgende keer ga ik proberen op te warmen met 20, dan 40, 50, 55, 60

                              Pec fly cable:
                              1e set: 2X5kg
                              2e - 5e set: 2X15 kg
                              lukte zonder al te veel moeite. Laatste (2) rep(s) van de laatste 2 sets waren wel hard. Volgende keer misschien 2X17,5 kg

                              Dippen:
                              1e set: 30 kg contra = 40 kg
                              2e - 5e set: volledige lichaamsgewicht (70 kg). De laatste 2 sets kostten me echt ongelovelijk vee moeite, maar ik kon ze wel NET aan nou nog chinnen met hele lichaamsgewicht op 4X8 (daar ga ik voor)

                              hierna waren mn triceps echt kapot, maar om het af te maken natuurlijk nog een paar overhead extensions

                              1e set: 7 kg
                              2e-5e set: 12 kg

                              dit ging vrij makkelijk dus deed ik de oefening nog gecontroleerder om het zwaarder te maken. Volgende week zeker weer 14 kg

                              als ik tijd had, zou ik er misschien ook nog een dumbell incline achteraan knallen, maarja, volgende keer beter. Mn ervaring is toch dat als ik die als laatste doe, ik er maar weinig soeps uit kan halen (hooguit 2X14 kg op 4X8)

                              dan natuurlijk nog wat over de mass stack en mn bevindingen

                              ik slik het nou precies 1 week, en ik merk echt dat ik er een stuk "massiever" uitzie. Ik zit ook aan een vol bulkschema (+- 500 kcal boven mn behoefte) en vet zie ik ook al komen. Ook was ik tussen dinsdag en vrijdag 1,4 kg aangekomen dus dat zit wel goed denk ik liever iets teveel bulken dan te weinig. Mijn spieren zijn ook veel voller (waarschijnlijk al die CEM3 die ik slik, want dat zit in alle producten van de mass stack van BSN). Ook tijdens de trainingen meer energy, focus en motivatie: ik wil echt zo veel mogelijk kg's verplaatsen. Na een uurtje trainen zwakt dit wel erg af en daalt het beneden normaal, soms iets daarvoor nog. Ook merk ik dus meer kracht en dat ik zwaardere gewichten kan tillen (zie ook 1e pagina met hoeveel ik eerst tilde op elke oefening. Ik ben wel overgestapt van 3x10 naar 4x8, hou daar rekening mee!)

                              Nog een paar laatste vragen:

                              De eerste oefening van de dag bouw ik langzaam op naar max. in 5 sets, daarna steeds 1 setje om op te warmen en daarna 4 harde. Hoeveel hh zou ik nou moeten maken op op te warmen? gewoon 15 ofzo of zijn 8 ook voldoende?

                              Ik kan nergens vinden of ik NO-Xplode en Nitrix tegelijk kan nemen (zodat het wel optimaal wordt opgenomen)

                              idem dito voor whey en Creatine (als dat beter is van niet, wat moet ik dan eerst nemen na een training? ik dacht zelf eerst crea, en dan 20-30 min later whey en dan uur later complexe koolhydraten + BCAA, of kan die BCAA ook eerder met een van de supps?)

                              idem dito voor Creatine en Nitrix (sochtends als ik opsta op een nuchtere maag: moet ik bijv eerst crea nemen, 30 min wachten, nitrix dan weer 45 min wachten en dan pas ontbijd? beetje lang wachten zo)

                              en ik train nou 1 oefening opwarmen (eerst 6 min opwarm cardio) en daarna 4 hard op hetzelfde gewicht (uitgezonderd de 1e oefening). Ik had begrepen dat dit voor de meesten de beste manier is?

                              bedankt! en tips/advies is altijd meer dan welkom!!!
                              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X