Zojuist terug van een weekendje weg met vriendinnen. Donderdag 21 okt nog even met een omwegje naar de sportschool gelopen (is gewoon lekker rennen zonder tempo's ofzo) en daarna een lesje powerpump gedaan. Vrijdag half uurtje gelopen voor het werk en na het werk vertrokken naar een huisje in Egmond. Het weekend gefietst en gewandeld met zeer wisselvallig weer, maar wel veel gezien en gezellig gehad. Wel gezond gegeten maar er niet te "obsessed" mee bezig geweest bv. ook een colaatje gedronken enzo. Vandaag (maandag 25 okt) hoop ik vanavond een plekje in de spinningles te hebben en van tevoren met een omwegje naar de sportschool te lopen. en nee, ik ga niet op de weegschaal want toen ik thuiskwam heb ik me behoorlijk laten gaan met muesli en optimel yoghurt. So be it, that's me. Het is gewoon even heel raar om na een weekend vol gezelligheid alleen in een stil appartement thuis te komen.
Runnerslogje
Collapse
X
-
@Ashley: Normale atleten kiezen hun wedstrijdafstand en qua aanleg passen de 3000 en 5000 m het beste bij me, maar ik vind veel meer leuk. In de winter crossen / veldlopen met afstanden variërend tussen de 2,5 en 8 km. Heerlijk steeds afwisselende omstandigheden en parcours. Crossen is voor zowel midden- als lange afstandslo(o)p(st)ers een enorm goede voorbereiding op de zomer, want je doet er kracht, techniek en uithoudingsvermogen mee op. In de zomer wil ik beginnen met kortere baanafstanden 1500-3000 m maar naar het einde van het seizoen doe ik wat wegwedstrijden 10 km t/m halve marathon. De hele een keer gelopen, ging prima, maar m'n snelheid kelderde wel achteruit.
===
@ Big O: Bij een baan- / tempotraining beginnen we met joggen en vervolgens stretchen en looptechniek (trippling, skipping, sprongen, steigerungen, stabiliteit). Daarna het programma (bv. voor vrijdag staat er 2 series van 5 x 600 m gepland). Bij trainen op de sportschool loop ik daarheen en doe de warming up van de betreffende les mee.
===
Gisteren (di 26 okt) deden we een 6 minuten test, die heb ik niet zo heel goed gedaan (1630 m).
Vandaag naar de sportschool gerend om een BBB lesje te doen.
Het was best een raar dagje, omdat ik maandag met een nieuwe baan start en vandaag afscheid nam van de huidige collega's. De sfeer was hier altijd prima en heb het erg naar mijn zin gehad, maar soms moet je de sprong naar een nieuwe uitdaging wagen. 's Avonds even sporten is dan wel lekker om je hoofd te legen.
Comment
-
Vandaag een vrije dag en -buiten het poetsen van mijn huissie- ben ik best wel lui (bank hangen met laptop en wat lekkers). Vanavond is er powerpump en die les vind ik zo leuk dat ik het sporten tot vanavond uitstel. Als je vrij bent is het ook lekker om 's morgens te sporten en de rest van de dag vrij te houden, maar vanochtend was er steps (met mijn 'ahum' motoriek niet echt een strak plan) en rennen doen we morgen (baantraining) en zaterdag (bostraining) weer.
Comment
-
Vrijdag de 2 series van 5 x 600 in een groepje kunnen lopen, ging wel OK. Gister nog bostraining die vooral in het begin moeizaam ging. Vandaag powerpumpen. Eigenlijk heeft zo vaak updaten geen nut. Nu is de weekindeling maandag spinning, dinsdag baantraining, woensdag BBB, donderdag powerpump, vrijdag baantraining, zaterdag bostraining of spinning, zondag powerpump of wedstrijd. Mocht hier verandering in komen vanwege een nieuwe, onregelmatige baan die morgen begint, dan post ik wel weer....
Comment
-
En jullie geven mij het gevoel dat meer krachttraining wel goed zou zijn ;-) Ik vind wat spiertekening erg mooi, ook bij vrouwen. Maar een blessure is vervelend zeg. Respect overigens voor het 5:30 gaan hardlopen ! Is het iets chronisch of kan er verbetering optreden ? Doe je nu andere cardio (fietsen, roeien) ? @Big O: Thanks, de pumples zit er weer op. Blijft leuk maar nu komen er heel veel wedstrijden op zondag (die ik niet wil missen) waardoor het niet meer zo vaak gaat.
Comment
-
Originally posted by Runner View PostEn jullie geven mij het gevoel dat meer krachttraining wel goed zou zijn ;-) Ik vind wat spiertekening erg mooi, ook bij vrouwen. Maar een blessure is vervelend zeg. Respect overigens voor het 5:30 gaan hardlopen ! Is het iets chronisch of kan er verbetering optreden ? Doe je nu andere cardio (fietsen, roeien) ? @Big O: Thanks, de pumples zit er weer op. Blijft leuk maar nu komen er heel veel wedstrijden op zondag (die ik niet wil missen) waardoor het niet meer zo vaak gaat.
Have fun op de wedstrijden. ga je er zelf aan meedoen?
Comment
-
Ai, weet je de oorzaak van de liesontsteking ? Als wedstrijdatleten van een blessure terugkomen, moet er zeer voorzichtig worden opgebouwd bv. 2 min lopen, 1 min wandelen. Mogelijk wilde je te snel terug naar je niveau van 10 km aan een stuk hardlopen ? Kost tijd en geduld zoiets...
===
Qua wedstrijden breekt er nu een fantastisch seizoen aan; in de winter crossen / veldlopen :-D Gevarieerde parcoursen en weersomstandigheden. Ja, ik ga zéker meedoen. Genieten wordt dat !
Comment
-
Maandag een stukje gelopen ipv spinning, om daarna nog wat quality time met m'n zus door te brengen. Ook belangrijk he ;-) Dinsdag op de baan 6 x 1000 op 80 % van max met als rust 400 op 60 %. Woensdag BBB en donderdag powerpump waren sportschooldagen (met woensdag stukkie om gelopen). Vrijdag baantraining met 2 x 7 x 300 op 90 %. Vandaag bij de bostraining was het wedstrijdvoorbereiding (losmaakoefeningen en 2 tempootjes van +/- 4 min) en dan morgen wedstrijd ! Bij de crossen kun je tegenwoordig ook nog kiezen uit lange of korte cross. Voor morgen is de keuze bij de dames resp. 6100 of 1870 m. Voorlasnog liep ik altijd lange cross, maar bij m'n nieuwe atletiekvereniging is het zo gezellig dat ze gezamelijk als MILA team de wedstrijden bezoeken. De meesten lopen korte cross dus heb ik besloten om daaraan mee te doen. Is voor mij erg kort maar wel goed voor de 1500 m baan van de zomer.....
Comment
-
De wedstrijd zondag ging echt lekker. Het was een echte cross incl. regen en modder ;-) sinds een paar weken train ik bij een andere atletiekvereniging en aanvankelijk vreesde ik een beetje voor m'n snelheid omdat de meeste tempo trainingen hier langzamer gelopen dienen te worden dan bij voorgaande trainers. Echter: het werkte verbazend goed uit, want was veel scherper en fitter op deze korte afstand. Trainer vertelde ook dat er vaak te hard getraind wordt. Daarna maandag gespind en met een omwegje naar huis gerend. Dinsdag deden we 4 x 1200 m op 80 % met 400 rustiger als pauze. Woensdag BBB gedaan, maar vanavond kon ik de pump-les niet halen, dus een uurtje later gegaan en spinning meegedaan. Morgen staan er 2 series van 4 x 400 m op het programma. de vrijdagtrainingen zijn kortere afstanden en die worden wel opgebouwd naar 110 %. Dus we gaan wel bikkelen over een paar weekjes.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment