Anderhalf jaar geleden gestart met Rippetoe. Dat beviel erg goed en maakte ook zeker progressie. In kracht, plezier, en massa. Jammer genoeg werd ik overvallen door een burnout en stopte ook met trainen.
Nu sinds 1 week opnieuw aangemeld op een sportschool en train nu opnieuw volgens Rippetoe en daarna zal ik een 4-dagen split gaan doen verwacht ik.
Vorige week kennis gemaakt met de sportschool en de oefeningen allemaal even weer opgefrist. Veel spierpijn natuurlijk, maar voelde erg lekker.
Vandaag nieuwe week en nu de gewichten bepaald waarmee ik ga starten. Althans de oefeningen van deze dag.
Hier het schema voor als je he tnog niet kende:
Trainings Schema - Rippetoe - Starting Strenght - Novice Barbell Training
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Power cleans/Bent over Row
3 = Het Aantal Sets
5 = Het Aantal Reps (Herhalingen)
Week Schema
- Week 1
Maandag - A
Woensdag - B
Vrijdag A
- Week 2
Maandag - B
Woensdag - A
Vrijdag - B
Je mag als je meer wil nog DIPS - 2 x 8-12 bij A toevoegen en PULLUPS/CHINS - 2 x 8-12 bij de B-dag.
Meer weten over Rippetoe kijk dan hier: Tools and Downloads - Starting Strength Wiki
en
Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums
Vandaag B gedaan, want vorige week dus A:
B
3x5x werkset 75kg Squat
3x5x werkset 40kg Standing military press
3x5x werkset 50kg Bent over Row
Vraagje: ik weet niet meer precies hoeveel de stang weegt voor de squat? Iemand? EN is een dikke met schroefdraad op het uiteinde. Niet uit een Smithkooi. Dus de losse stang.
Nu sinds 1 week opnieuw aangemeld op een sportschool en train nu opnieuw volgens Rippetoe en daarna zal ik een 4-dagen split gaan doen verwacht ik.
Vorige week kennis gemaakt met de sportschool en de oefeningen allemaal even weer opgefrist. Veel spierpijn natuurlijk, maar voelde erg lekker.
Vandaag nieuwe week en nu de gewichten bepaald waarmee ik ga starten. Althans de oefeningen van deze dag.
Hier het schema voor als je he tnog niet kende:
Trainings Schema - Rippetoe - Starting Strenght - Novice Barbell Training
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Power cleans/Bent over Row
3 = Het Aantal Sets
5 = Het Aantal Reps (Herhalingen)
Week Schema
- Week 1
Maandag - A
Woensdag - B
Vrijdag A
- Week 2
Maandag - B
Woensdag - A
Vrijdag - B
Je mag als je meer wil nog DIPS - 2 x 8-12 bij A toevoegen en PULLUPS/CHINS - 2 x 8-12 bij de B-dag.
Meer weten over Rippetoe kijk dan hier: Tools and Downloads - Starting Strength Wiki
en
Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums
Vandaag B gedaan, want vorige week dus A:
B
3x5x werkset 75kg Squat
3x5x werkset 40kg Standing military press
3x5x werkset 50kg Bent over Row
Vraagje: ik weet niet meer precies hoeveel de stang weegt voor de squat? Iemand? EN is een dikke met schroefdraad op het uiteinde. Niet uit een Smithkooi. Dus de losse stang.
Comment