WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by axel1994 View Post
    Mooie training
    Thanks .

Week 1, Max-OT, training 2

Werksets
    Back squat high bar, met belt
    2 x 6 105kg
    1 x 4 107,5kg
    1 x 5 107,5kg
    1 x 4 107,5kg

45 graden leg press (beetje afgetast qua voeten stand en diepte, voeten vrij in het midden, tenen iets naar buiten en t/m 90 graden)
    2 x 6 180kg aan schijven

Romanian deadlift
    2 x 6 130kg

Seated calf raise
    2 x 6 95kg

One leg calf raise op de machine
    2 x 6 6 gewichten

Lekkere training, wel jammer dat we af en toe 5-10 minuten moeten wachten op bepaalde oefeningen, want daardoor worden de trainingen onnodig lang. Qua squat voelde het allemaal wel zwaar aan, maar te doen. Kon het niet weerstaan om op te pakken waar ik gebleven was qua gewicht, maarja. Qua leg press is het even nog uitvogelen hoe ik me voeten ga plaatsen en hoe diep. Knieƫn t/m me borst voelt niet plezierig wanneer ik me voeten relatief laag of in het midden plaats, dus ik blijf gewoon t/m 90graden gaan ipv "full" ROM.

Morgen rustdagje, donderdag deadliften. Ik ben benieuwd wat voor gewicht ik daar kan verplaatsen met een juiste uitvoering. Het zal wel vies tegenvallen, want het is al een behoorlijke tijd geleden!
    "Straight outta gym"

Comment

• Max ot heerlijk zeg! Mis dat wel hahaah, ouderwets beuken.

Als tip kan ik je iig geven dat je alles goed moet bijhouden, zolang je progessie maakt is er niks aan de hand. Kijk bijvoorbeeld naar wat skip la cour filmpjes.

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
        Max ot heerlijk zeg! Mis dat wel hahaah, ouderwets beuken.

Als tip kan ik je iig geven dat je alles goed moet bijhouden, zolang je progessie maakt is er niks aan de hand. Kijk bijvoorbeeld naar wat skip la cour filmpjes.
        Haha, ja ik krijg altijd al te horen dat ik een "dagboek" bijhoudt, waar ik me aantal reps en kg's opschrijf die ik verplaats op een papiertje. Anders vergeet ik dat weer..

Ik zit te denken met hoeveel ik zou moeten ophogen per week? 2,5kg is het minimum bij ons. Als ik bijv. nu 4x 107,5kg squat zou ik dan volgende week 5 x 6 107,5kg proberen of kijken of ik 4 x 110kg zou kunnen squatten?
        "Straight outta gym"

Comment

• Pas met 2,5 verhogen als je de 6 goed haalt.
          People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

• Originally posted by Siegfried Muller View Post
            Pas met 2,5 verhogen als je de 6 goed haalt.
            Hmm okay, dus volgende week eerst 3-5 sets met 6 reps 107,5kg proberen om de squat maar weer als voorbeeld te nemen en dan pas eventueel ophogen na 110kg..

Bedankt voor je reactie overigens.
            "Straight outta gym"

Comment

• Lekkere training baas. Low rep lekker knallen.
              Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                Hmm okay, dus volgende week eerst 3-5 sets met 6 reps 107,5kg proberen om de squat maar weer als voorbeeld te nemen en dan pas eventueel ophogen na 110kg..
                Ja precies, zo heeft je lichaam even de tijd om te wennen aan het gewicht. Als je merkt dat er meer in zit als 6 herhalingen moet je wel gelijk het gewicht verhogen. Verschild ook wel per training, sommige trainingen voel je je oppeens bere sterk en gooi je er wat extra op.
                People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

• Originally posted by Siegfried Muller View Post
                  Ja precies, zo heeft je lichaam even de tijd om te wennen aan het gewicht. Als je merkt dat er meer in zit als 6 herhalingen moet je wel gelijk het gewicht verhogen. Verschild ook wel per training, sommige trainingen voel je je oppeens bere sterk en gooi je er wat extra op.
                  Hmm okay, duidelijk.

Thanks voor de aanmoedigingen mannen.

Zo voel ik me dus.. Heb zelfs moeite met coƶrdinatie met lopen af en toe.. Blij dat ik morgen pas hoef te deadliften. Spierpijn in de onderrug is er ook wel aardig namelijk.
                  "Straight outta gym"

Comment

• ik zou kijken wanneer jij durft te verhogen. als jij denkt dat je die 4 x 110 aan te kunnen, gewoon doen. En als je vorm daarbij iets minder is so be it. Dan zal die bij de 5/6 x 107,5 iets beter zijn. En zo is dat dan ook bij 112,5 etc.

Comment

ik zou kijken wanneer jij durft te verhogen. als jij denkt dat je die 4 x 110 aan te kunnen, gewoon doen. En als je vorm daarbij iets minder is so be it. Dan zal die bij de 5/6 x 107,5 iets beter zijn. En zo is dat dan ook bij 112,5 etc.
                      Ja, ik kijk het even aan. Ik hoop overigens dat me bench wat meer omhoog gaat en me deadlift te komende tijd. Squat gaat op zich wel prima volgens mij momenteel.

Vooral me bench moet een boost krijgen, deadliften was overigens ook nooit me sterkste punt qua ophogen helaas..

Achja ik ga er vol voor en dat komt het vanzelf goed!
                      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Ja, ik kijk het even aan. Ik hoop overigens dat me bench wat meer omhoog gaat en me deadlift te komende tijd. Squat gaat op zich wel prima volgens mij momenteel.

Vooral me bench moet een boost krijgen, deadliften was overigens ook nooit me sterkste punt qua ophogen helaas..

Achja ik ga er vol voor en dat komt het vanzelf goed!
                        Je kan proberen om te stoppen met hopen, dat helpt je zoiezo nooit verder. Zodra jij geloofte in de reele verhoging van je gewichten en met absolute zekerheid het gewicht verplaatst dan lukt je zoveel meer. Daar is max ot ook voor bedoeld, mentaal moet je zo sterk zijn en de drang hebben naar meer progessie. Als jij denkt dat je 90 kg moet bankdrukken, dan gooi je het er gewoon op(er van uitgaande dat je bijvoorbeeld 5 x 87,5 hebt gedaan).

Believe

Comment

Je kan proberen om te stoppen met hopen, dat helpt je zoiezo nooit verder. Zodra jij geloofte in de reele verhoging van je gewichten en met absolute zekerheid het gewicht verplaatst dan lukt je zoveel meer. Daar is max ot ook voor bedoeld, mentaal moet je zo sterk zijn en de drang hebben naar meer progessie. Als jij denkt dat je 90 kg moet bankdrukken, dan gooi je het er gewoon op(er van uitgaande dat je bijvoorbeeld 5 x 87,5 hebt gedaan).

Believe
                          Haha, ja je hebt gelijk man.. Niet hopen, maar doen.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Week 1, Max-OT, Training 3

Werksets
                            Deadlift, zonder belt
                            1 x 4 100kg
                            1 x 4 110kg
                            1 x 4 120kg
                            1 x 4 130kg
                            1 x 4 120kg
                            1 x 6 80kg (even voor het gevoel)

Pull up schouderbreedte
                            2 x 4 bw+20kg

Barbell row
                            2 x 6 70kg

Rear delt machine
                            1 x 8 13 gewichten
                            1 x 8 14 gewichten
                            1 x 5 14 gewichten

Incline face down lateral raises
                            2 x 8 8kg
                            1 x 8 9kg

Wel een aardige training, het was even aftasten bij de deadlift hoe of wat. Voor me gevoel probeer ik hem toch nog teveel uit me rug getrokken, terwijl dat juist funest is en niet moet. Verder heb ik moeite met me schouderbladen naar achteren samengeknepen te houden. Het is nog even uitvogelen hoe diep/hoog ik kan/moet met me heupen om het vanuit me benen te tillen ipv me rug. Het moet namelijk geen squat beweging zijn. Ik voel wel spanning in me hams bij de positie, maar als ik dan hard me voeten de grond in probeer te drukken lukt niet toch niet zo zoals het zou moeten, volgens mij..
                            Last edited by Iron Mind; 29-11-2012, 22:39.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Schouderbladen strekken en niet samenknijpen
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Originally posted by kojak View Post
                                Schouderbladen strekken en niet samenknijpen
                                Bedoel je dus gewoon laten hangen? Ik krijg dan namelijk moeite met me borst vooruit/omhoog te houden!
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X