WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by dynobet View Post
    Meten is idd weten. Mits je ook meerdere manieren van meten hanteert. Impendantie metingen zijn enorm onbetrouwbaar bij mensen die wat meer spiermassa als de doorsnee hebben.

Of geloof jij dat ik op de foto op mijn avatar 15% vet heb? (want dat zei een impendantie vet% meting toen, terwijl ik toen ik veel vetter was ook rond de 15-16% had op dat ding).

voor mij is meten: meten van reps bij een bepaald gewicht dat ik aankan in een training + buikomtrek + huidplooi meting + foto's maken. waarbij huidplooi meting en buikomtrek BIJ MIJ heel dicht bij elkaar in de buurt liggen altijd.
    -------------------------------

Ik kan moeilijk trainingen vergelijken (omdat je niet erbij vermeld hoe het huidige gewicht in relatie staat tot het gewicht van vorige cyclus), maar zie wel dat je bij een flink aantal oefeningen meer reps en gewicht hanteert als voorheen. dat is een goed teken.

Ik denk dat je gewoon verder moet gaan als voorheen. voeding ook niet verhogen. gewoon zo houden. als gewicht hetzelfde blijft, maar je wordt wel wat harder/droger en je wint wat massa, dan is dat toch perfect.
    Dank voor je uitgebreide antwoord. Nee op je avatar zou ik je echt geen 15% geven. Mijn redering was echter, twee maal een verkeerd vet% meten zou wel een enigszins objectief verschil moeten kunnen weergeven, vandaar dat ik zou zeggen voeding aanpassen en wat meer kcal naar binnen werken.

Ik zal bij mijn volgende training erbij zetten hoeveel reps, kg's ik meer pak dan voorheen. Dat maakt het misschien wat duidelijker of ik vooruit ga zonder dat men trainingen terug moet gaan zoeken in mijn log om te kunnen vergelijken .

Ik ga nu in ieder geval 1-2-2-3 volgen om me lichaam toch wat langer in een anabole toestand te houden. Ik laat over 4 weken weer een meting bij hen toen (het is toch gratis :P).
    "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
      Klam je nou niet vast op dat meten. Denk hieraan: Voordat je die meting deed, was je tevreden he? Je vond dat je er goed voor stond en er goed uitzag. Zodra je de meting gedaan hebt is alles ineens minder? En had je meer verw8t. Daarom kan een meting zo focked op zijn als je ''tegenvallende'' getalletjes ziet. Het zijn maar getallen wpb.
      Ben het eens met Talal en Rene, laat je niet uit het veld slaan. Maak anders gewoon begin fotos en weer fotos elke 2 maanden later ofzo. Ik ga zaterdag ook weer vergelijkingsmateriaal schieten. Gewoon doorgassen. We gaan iig samen over op 1-2-2-3!
      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
        Ben het eens met Talal en Rene, laat je niet uit het veld slaan. Maak anders gewoon begin fotos en weer fotos elke 2 maanden later ofzo. Ik ga zaterdag ook weer vergelijkingsmateriaal schieten. Gewoon doorgassen. We gaan iig samen over op 1-2-2-3!
        Oh ja, ik laat me er sowieso niet door uit het veld slaan. Ik wil alleen graag groeien en groter worden. Dus meer de focus leggen naar massa zonder vetter te worden en misschien iets kwijt te raken. Ik ben er dus nog niet over uit of dat ik me kcal ga ophogen met 200-300 kcal per dag of misschien een paar weken enkel ophogen. Zit nog te twijfelen. Ik zou namelijk toch wel graag 80kg willen wegen voor het einde van het jaar met een minder vet-massa of in ieder geval niet gestegen!
        "Straight outta gym"

Comment

• Even zitten rekenen om te bekijken of ik voeding zou gaan ophogen.

Schema van nu:
          week 1: trainings- en rustdagen 2500kcal 200g eiwit, 150g carbs, 122g vet
          week 2: 4x training 3300kcal 200g eiwit, 450g carbs, 78g vet
          3x rust 3000kcal 200g eiwit, 400g carbs, 67g vet
          week 3: 4x training 3300kcal 200g eiwit, 400g carbs, 100g vet
          3x rust 3000kcal 200g eiwit, 350g carbs, 89 vet

Over de gehele cyclus levert mij dit op als gemiddelde
          2948 kcal, 200g eiwit, 320g carbs, 97g vet

Nu wil ik dus 1-2-2-3 ga doen. Dit levert mij een gemiddelde van
          3000 kcal.
          Dit levert dus gemiddeld gezien niet echt veel meer kcal op. Dit levert uiteraard wel 1 week langer een anabole situatie op voor me lichaam.

Ik zou gewoon simpel overal 200-300 kcal bij elke dag kunnen optellen.
          Dit levert een gemiddeld op van
          3300 kcal

Wat ik zou gaan doen met de hoeveelheid carbs en vetten weet ik nog niet als ik deze hoeveelheid kcal zou hanteren. 200g eiwitten lijkt mij wel prima eigenlijk elke dag.

Er van uitgaand dat als ik clean bij wil gaan komen, zou een stijging van 200-300kcal gemiddeld genomen ideaal moeten zijn om langzaam spiermassa op te kunnen bouwen zonder teveel vet aan te zetten. Ik zou dit kunnen toepassen om te kijken wat mijn lichaam doet met meer kcal en dit uitproberen de komende 4 weken. Het kan gunstig uitpakken (oftewel 0,5-1kg aankomen deze 4 weken of meer) of het kan minder goed uitpakken.

Zo weer genoeg gebrainstormt eerst even bedenken wat nu te doen, het concept is er alvast of dat nu wordt gebruik of over 4 weken, dat moet ik nog zien.
          "Straight outta gym"

Comment

• Goed dus besloten om voeding hetzelfde te houden.

Ik denk dat als ik maar hard genoeg train en niet te "krampachtig" groei wil zien, ik sowieso wel vooruit moet gaan. De vetlaag op me buik wordt gewoon minder naar mijn idee, aderen op de onderarmen worden steeds beter zichtbaar tijdens het trainen (uiteraard zijn ze dan volgepompt dus dat scheelt ook, maar toch) dus fuck mijn mindfuck en die meting. Gewoon door trainen en gemotiveerd blijven over 4 weken dan in ieder geval 100-200kcal ophogen en weer doorknallen! Had even een klein dipje, maar die heb ik nu weer weggeblazen. Dingen gaan nu eenmaal niet zoals je altijd gewild heb, daar wordt je uiteindelijk alleen maar sterker van.

Goed, nu waar het om gaat. Gewichten zijn minder, omdat ik alleen getraind heb en strict de rustintervals aangehouden heb. Verder merk ik gewoon dat ik echt "leeg" begin te raken zo aan het eind van deze low kcal, low carb week.

Hierbij dus de training van gisteravond:

Week 8, schema van week 1, training 3

Bench press
            1 x 12 62,5kg (-3 rep)
            1 x 8 57,5kg + 6 55kg (-5 kg, maar zonder hulp)
            1 x 8 + 4 52,5kg (-7,5kg, maar zonder hulp)
            Low incline db press
            1 x 15 20kg (-2kg + 3 reps)
            1 x 10 + 2 20kg (-2kg + 2 reps, zonder hulp)
            1 x 8 + 4 18kg (-2kg, zonder hulp)
            Cable fly, horizontaal
            1 x 15 30kg (+10kg)
            1 x 15 35kg (+10kg)
            1 x 9 40kg + 5 35kg (+5-10kg)
            Seated calf raise
            1 x 15 75kg (+5kg)
            1 x 15 77,5kg (+2,5kg)
            1 x 15 80kg (+5kg)
            Db shoulder press
            1 x 12 18kg ea (hetzelfde)
            1 x 9 + 3 16kg ea (-2kg, -1 rep)
            1 x 9 + 3 14kg ea (-4kg, -1 rep)
            Db lateral raise
            2 x 15 12kg ea (-2kg, 14 was niet beschikbaar nu)
            1 x 15 14kg ea (gelijk)
            1 x 15 5kg ea (even voor de extra burn en het gevoel)
            Tricep pushdown
            1 x 15 100kg (gelijk)
            1 x 12 60kg (nu de houder aan een 2e katrol vastgemaakt, waardoor het zwaarder wordt, ik begin dus hierbij opnieuw met gewichten vanaf 60kg)
            1 x 12 60kg (geen vergelijking)
            Calf raise op de legpress
            2 x 15 210kg (+10kg)
            1 x 12 210kg (+10kg, -3 reps)

Zometeen benen en rug trainen. Nog even alles eruit persen voor deze week en dan weer lekker die spieren volpompen met voedingsstoffen bij de 8-12 reps voor 2 weken met meer kcal. Eerst moeite doen om ze leeg te trekken en daarna weer om ze vol te pompen .
            "Straight outta gym"

Comment

• Goed het is nog vroeg. In de vorige post heb ik de gewichten en reps vergeleken met de training 1 van week 8 ipv de training 3 van week 5.

Hierbij dus de goede vergelijking.. Borst en schouders lijken het wat minder goed te doen qua kracht en reps in vergelijking met 3 weken terug. Ik heb niet echt een idee waarom, maar het wordt vast wel beter.

Bench press
              1 x 12 62,5kg (+2,5kg, -3 reps)
              1 x 8 57,5kg + 6 55kg (- 2,5kg, -3 reps, -5kg, +3 reps)
              1 x 8 + 4 52,5kg (-5kg)
              Low incline db press
              1 x 15 20kg (gelijk)
              1 x 10 + 2 20kg (-1 rep)
              1 x 8 + 4 18kg (-2kg)
              Cable fly, horizontaal
              1 x 15 30kg (niet te vergelijken met 3 weken terug, andere positionering)
              1 x 15 35kg (idem)
              1 x 9 40kg + 5 35kg (idem)
              Seated calf raise
              1 x 15 75kg (+15kg)
              1 x 15 77,5kg (+12,5kg)
              1 x 15 80kg (+10kg)
              Db shoulder press
              1 x 12 18kg ea (-3 reps)
              1 x 9 + 3 16kg ea (-2kg, -1 rep)
              1 x 9 + 3 14kg ea (-4kg, -2kg, +1 rep)
              Db lateral raise
              2 x 15 12kg ea (gelijk)
              1 x 15 14kg ea (+2kg)
              1 x 15 5kg ea (even voor de extra burn en het gevoel)
              Tricep pushdown
              1 x 15 100kg (gelijk)
              1 x 12 60kg (nu de houder aan een 2e katrol vastgemaakt, waardoor het zwaarder wordt, ik begin dus hierbij opnieuw met gewichten vanaf 60kg)
              1 x 12 60kg (geen vergelijking)
              Tricep kickback
              vergeten uit te voeren, dus geen vergelijking
              2 x 15 210kg (niet te vergelijken met 3 weken terug, andere machine)
              1 x 12 210kg (idem)

Vanaf nu dus de goede vergelijking weergeven. Training 4 met training 4 van 3 weken terug en niet met training 2 van dezelfde week!
              "Straight outta gym"

Comment

• Week 8, schema van week 1, training 4

Gewichten vergeleken met week 5, schema week 1, training 4

Leg press (voeten laag en tot 90 graden qua diepte)
                1 x 15 190kg (+10kg)
                1 x 15 190kg (+10kg, +2 reps)
                1 x 12 190kg (+10kg)
                1 x 12 190kg (+20kg, -3 reps)
                Lying leg curl machine
                1 x 12 13 (gelijk)
                1 x 12 13 (+4 reps)
                1 x 12 12 (+ 4 reps)
                1 x 15 11 (geen vergelijking)
                Lat pulldown
                1 x 15 14 (+1 gewicht)
                1 x 15 14 (+1 gewicht, +3 reps)
                1 x 8 + 4 14 (+1 gewicht)
                1 x 12 13 (gelijk)
                Chest supported row
                1 x 12 11 (+1 gewicht)
                1 x 12 10 (gelijk)
                1 x 15 10 (+3 reps)
                Reverse peckdeck
                3 x 12 11 (+1 gewicht)
                Leg press (voeten laag en tot 90graden qua diepte)
                1 x 15 190kg (+10kg)
                1 x 15 190kg (+3 reps)
                Leg extension
                1 x 15 18 (+4 gewichten)
                1 x 15 18 (+3 gewichten)
                Lying leg curl machine
                1 x 12 13 (gelijk)
                1 x 12 13 (+4 reps)
                1 x 12 12 (+4 reps)
                Concentration curl (hogere gewichten, omdat ik bicep curl nu als laatste deed)
                1 x 15 12kg ea (+2kg, +3 reps)
                1 x 12 12kg ea (+2kg)
                1 x 12 12kg ea (+3kg)
                Bicep curl machine
                1 x 15 5 (-1 gewicht)
                1 x 15 5 (-1 gewicht, +7 reps)
                1 x 15 5 (-1 gewicht, + 7 reps)

Zware training, me glutes staan op springen in de zin van dat ze nog behoorlijk pijn doen. De legpress en leg curls waren weer killing. Had het gevoel dat biceps gingen afscheuren bij de bicep curl machine. Goed erop gelet dat me hartslag niet over de "zeik" ging, zodat ik niet misselijk zou worden. Dat is gelukt, pittige training blij dat deze week erop zit.

Maandag weer beginnen met de bouw weken. ZIN IN. Straks weer 3 weken bouwen.
                "Straight outta gym"

Comment

• Training van gisteravond

Week 9, schema van week 2, training 1

Training is vergeleken met week 6, week 2, training 1

Bench press
                  1 x 12 65kg (-5kg, +5 reps)
                  1 x 8 65kg (-2,5kg, +2 reps)
                  1 x 9 65kg (+1 rep)
                  Hammer grip pull up
                  1 x 10 bw+7,5kg (+2,5kg)
                  1 x 8 + 2 bw+7,5kg (+2,5kg, + 2 reps)
                  1 x 6 + 2 bw+7,5kg (+2,5kg)
                  Low incline dumbbell press (4e gaatje van boven op de bench)
                  1 x 12 24kg ea (+2 reps)
                  1 x 7 + 1 24kg ea (- 3 reps)
                  1 x 7 + 1 24kg ea (-4 reps)
                  T bar barbell row
                  3 x 12 60kg (niet te vergelijken, omdat ik nu vrijwel horizontaal sta)
                  Military press
                  1 x 8 45kg (-2 reps)
                  1 x 7 + 1 45kg (-2,5kg, +3 reps)
                  1 x 8 + 2 40kg (-5kg, + 4 reps)
                  Straight arm pulldown
                  1 x 12 40kg (niet te vergelijken door 2 katrollen ipv 1)
                  1 x 12 45kg (idem)
                  2 x 12 50kg (idem)
                  Barbell shrugs (met straps)
                  1 x 12 150kg (+20kg, +2 reps)
                  1 x 10 150kg (+10kg, +2 reps)
                  1 x 12 140kg (+2 reps)
                  Dumbbell lateral raises
                  1 x 12 16kg ea (+2kg, niet verhogen volgende keer maar op excentrische beweging focussen)
                  2 x 8 16kg ea + 4 14kg ea
                  Dips
                  1 x 8 bw+15kg (-3 reps)
                  1 x 8 bw+15kg (gelijk)
                  1 x 6 bw+15kg (-2 reps)
                  Concentration curl
                  2 x 10 16kg ea (+2 reps)
                  1 x 8 16kg ea (+3 reps)

Wel aardige training, enkel kreeg ik het commentaar van iemand dat ik bij de lateral raises meer de spanning op de delts moest houden ipv ze te laten "vallen" op die manier zou ik geen spiergroei bewerkstelligen volgens deze man. Ik kom me wel vinden in zijn spanning op de spier houden verhaal, dus ik zal voorlopig even niet het gewicht op deze oefening verhogen, maar toch proberen de excentrische beweging te "controleren". Dat neemt niet weg dat ik me delts voel branden, maar toch. Het is het proberen waard.

Verder merk ik gewoon dat ik hier en daar wat kg's ingeleverd heb in vergelijking met de vorige cyclus van deze training, maar dat ik daarvoor wel extra reps kon pakken, dus heel vreemd is dat niet. Verder toch wel kunnen verhogen op de nodige andere oefeningen.
                  Last edited by Iron Mind; 25-09-2012, 16:24.
                  "Straight outta gym"

Comment

Week 9, (schema van week 2), training 2

Training vergeleken met week 6, schema van week 2, training 2

Back squat (met belt), deze keer met andere barbell misschien dat daar gewicht verschil inzit?
                    1 x 8 92,5kg (+2,5kg)
                    1 x 8 90kg (gelijk)
                    Romanian deadlift
                    1 x 12 100kg (+10kg)
                    1 x 10 105kg (+10kg, +2 reps)
                    1 x 10 105kg (+5kg)
                    Lying leg curl
                    3 x 8 13 (gelijk)
                    Leg press voeten laag, knieën tot 90graden
                    2 x 12 195kg (geen vergelijking, vorige x knie tot de borst)
                    1 x 12 200kg (idem)
                    Calf raise, op de leg press
                    1 x 12 220kg (+60kg)
                    1 x 12 220kg (+50kg)
                    1 x 12 220kg (+40kg)
                    Romanian chair knee raise
                    3 x 8 bw+30kg (geen vergelijking, vorige x leg raise)
                    Seated calf raise
                    1 x 12 80kg (+10kg, +4 reps)
                    1 x 12 82,5kg (+12,5kg, +4 reps)
                    1 x 10 85kg (+15kg, +2 reps)
                    3 x 8 70kg
                    Plank holds en voorligsteun wisselen om de 30 seconden
                    2 x 2,5 minuten (+0,5minuten)

Training ging wel aardig, wel voelde de squat erg zwaar aan, dus toch maar niet de 92,5kg doorgezet en het gewoon bij 8 reps van 90kg gehouden. Me benen voelde zwaar aan net als het gewicht, dus ik verwacht dat de barbell die ik nu gebruikt had zwaarder is dan de reguliere barbell die ik gebruikte. Zeker weten doe ik het echter niet.

Verder voel ik me apart de laatste dagen. Ik val om 3-4 uur 's middags al zowat in slaap als ik stilzit, ik voel me sloom. Lopen voelt raar, niet echt spierpijn, maar het gevoel alsof ik elk moment in mekaar kan storten van vermoeidheid/loomheid. Verder echt een honger gevoel rond de etenstijden dat ik er gewoon erg buikpijn van krijg.

Net toen ik thuis kwam, dus gelijk maar even een komkommer en grote tomaat met wat zout naar binnen geschoven om de loomheid wat kwijt te raken en dat leek te helpen voor me gevoel. Lopen is echter nog steeds zwaar. Vreemd dat ik dit niet evenaar op me low carb, low kcal week en nu ik veel carbs eet en meer kcal heb ik hier last van..

Achja vandaag rustdag, morgen weer Pecs, delts, lats, traps, calves en triceps. Zin in!
                    Last edited by Iron Mind; 26-09-2012, 16:49.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Ben overigens begonnen met wat extra lichamelijke activiteiten per dag in de vorm van werk voor een aantal weken, dus daarom verhoog ik uit voorzorg me kcal denk ik. Dit had ik namelijk niet meegenomen in mijn schema toen ik het besluit nam om mijn kcal niet op te hogen. Het is niet super inspannend, maar het is toch nog best wel veel heen en weer lopen en dat verdeeld over 7 uur per dag, 5 dagen in de week. Dat zijn toch de nodige extra kcal die uit me systeem daarvoor onbedoeld verdwijnen.

Eens of niet eens? Suggesties?
                      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Ben overigens begonnen met wat extra lichamelijke activiteiten per dag in de vorm van werk voor een aantal weken, dus daarom verhoog ik uit voorzorg me kcal denk ik. Dit had ik namelijk niet meegenomen in mijn schema toen ik het besluit nam om mijn kcal niet op te hogen. Het is niet super inspannend, maar het is toch nog best wel veel heen en weer lopen en dat verdeeld over 7 uur per dag, 5 dagen in de week. Dat zijn toch de nodige extra kcal die uit me systeem daarvoor onbedoeld verdwijnen.

Eens of niet eens? Suggesties?
                        Lijkt me een goed plan, je gaf al aan voor je gevoel redelijk laag te zitten. Voel je je vandaag al weer wat fitter?

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                          Lijkt me een goed plan, je gaf al aan voor je gevoel redelijk laag te zitten. Voel je je vandaag al weer wat fitter?
                          Nee. Ik voel me net een zombie als ik loop en duf. Ik zit niet laag in bloedsuiker oid. Dus ik weet niet of ik een griepje/virusje onder leden heb dat langzaam binnensluipt of dat me voeding misschien toch de laag is voor nu door de extra activiteit of dat ik gewoon moe ben. Krachttraining vreet gewoon kcal op den duur als je lichaam eenmaal probeert te herstellen van zwaar trainen, tenminste zo ervaar ik het.

Ik denk dat ik me kcal anders met zo'n 100-200kcal ophoog elke dag. Deze kcal zullen dan komen uit vetten. 450g carb op trainingsdagen en op rust 350g carbs vind ik wel voldoende voor deze week en heb geen zin dit verder op te hogen. Dus daarom vetten omhoog als er kcal bijkomen.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Week 9, schema van week 2, training 3

vergeleken met Week 6, (schema van week 2), training 3

Bench press
                            1 x 8 65kg (-5kg, -2 reps)
                            2 x 8 65 kg (-2,5kg, +2 reps)
                            Hammer grip pull up
                            1 x 12 bw+7,5kg, 2 x 8 bw+7,5kg (paar reps, iets gesmokkeld door even de grond aan te raken)
                            Low incline dumbbell press (4e gaatje van boven op het bankje)
                            1 x 12 24kg ea (+4 reps)
                            1 x 8 24kg ea (+1 rep)
                            1 x 8 + 4 24kg ea (-2 reps)
                            Tbar barbell row, meer horizontaal, bijna geheel horizontaal qua romp)
                            2 x 8 65kg (+5kg)
                            1 x 12 65kg (+4 reps)
                            Military press
                            1 x 10 45kg (geen verschil)
                            1 x 8 45kg (-2 reps)
                            1 x 8 45kg (+2 reps)
                            Straight arm pulldown
                            1 x 12 50kg (geen vergelijking)
                            1 x 10 50kg (idem)
                            1 x 8 50kg (idem)
                            Barbell shrugs fron + back, met straps, 1 minuut rust
                            2 x 2 x 12 100kg (geen vergelijking)
                            1 x 1 x 12 110kg (idem)
                            Lateral raises, met ondersteuning van de armen bij negatieve fase voor spanning
                            1 x 8 14kg ea (-4 reps)
                            1 x 8 12kg ea (-4kg)
                            1 x 12 10kg ea (-6kg, +4 reps)
                            1 x 12 5kg ea
                            Dips
                            1 x 8 bw+20kg (+5kg, -4 reps)
                            1 x 8 bw+15kg (-4 reps)
                            1 x 6 bw+15kg + 3 bw (-3 reps)
                            Concentration curl
                            1 x 12 16kg ea (+4 reps)
                            1 x 10 16kg ea (+2 reps)
                            1 x 10 16kg ea (+2kg, +2 reps)

Wel geinige training, ik merk bij sommige oefening dat als ik bij de eerste set 12 reps eruit "pers" ik de volgende sets niet altijd meer 8 reps kan maken. Is het dan aan te raden 8-10 reps met dat gewicht te doen en dan de daaropvolgende sets ook. Of zal ik 12 reps doen en dan gewicht verlagen tot ik weer 8-10 reps kan maken..?

Zometeen benen trainen en dan 2 rustdagen en volgende week weer het schema van week 2.
                            "Straight outta gym"

Comment

Week 9, schema van week 2, training 4

Vergeleken met week 6, schema van week 2, training 4

Back squat (moest bij de 4, 6 en 8 reps paar pauzes nemen om alles eruit te persen)
                              1 x 10 90kg (gelijk)
                              1 x 8 90kg (-2 reps)
                              1 x 10 90kg (gelijk)
                              Romanian deadlift (onderrug verzuurt als een gek van de squat)
                              1 x 12 100kg (+2 reps)
                              1 x 12 105kg (+5kg, +2 reps)
                              1 x 12 105kg (+10kg)
                              Lying leg curl machine
                              1 x 8 13 (gelijk)
                              1 x 10 13 (+2 reps)
                              1 x 8 13 (gelijk)
                              Leg press, voeten dicht bij elkaar en laag tot 90graden
                              3 x 12 200kg (geen vergelijking met deze week)
                              1 x 12 240kg (+60kg)
                              1 x 12 240kg (+40kg)
                              1 x 12 240kg (+40kg)
                              Romanian chair knee raise
                              3 x 8 bw+30kg (geen vergelijking, omdat ik in w6 leg raise deed)
                              Seated calf raise
                              1 x 10 85kg (+2 reps)
                              1 x 12 75kg (+4 reps)
                              1 x 10 80kg (+5kg, +2 reps)
                              Plank holds + voorligsteun
                              2 x 30 x 30 seconden afwisselen, totale duur oefening 3 minuten per set

Opzich wel tevreden en heb het gevoel dat me romp beter in lijn blijft met me heupen als ik omhoog wil bewegen. Normaliter ben ik vrij traag onderin de beweging terwijl dat het punt is waar je je winst behaalt. Daarom dat ik de laatste set ook 10 reps kon maken. Wat ik dus deed was relatief snel laten zakken en dan eigenlijk al me beweging naar beneden “vertragen” en dan direct zo snel mogelijk en hard mogelijk me hakken de grond in drukken om zo zo snel mogelijk uit het diepe punt te komen. Ik merk dat ik hierdoor dus die extra paar reps relatief makkelijk kon pakken. Dus dit is zeker iets om mee te nemen naar me volgende squat trainingen wanneer ik ga proberen te verhogen.

Bij de RDL voelde ik wederom iets minder rek in de hams, hoewel ik me heupen goed naar achter probeerde te drukken, maar daar heb ik verder niet echt opgelet omdat me onderrug prima aanvoelde en ik me hams goed op spanning voelde bij het uitstrekken.

Het weekend rust en dan maandag weer alweer week 10 en wederom het schema van week 2, dus nog even een weekje wat hoger in reps!

Me gewicht was vanochtend nuchter en na toiletbezoek 76kg, dus geen absurde stijging van lichaamsgewicht. Dat verbaast me niet, want daar was de afgelopen 8 weken ook geen sprake van.
                              "Straight outta gym"

Comment

• Ik vraag me af, op sommige oefeningen is de vooruitgang minimaal. Ik denk serieus dat je er niet kwaad aan doet de voeding gewoon over het algemeen te verhogen. Want je eet strict, doet de trainingen strict, dus ik denk dat je nog harder kan gaan. Gewoon +100 over de gehele cycle ofzo eiwitten gelijk houden en die +100 over vetten/carbs verdelen afhankelijk van wat je verdelingen zijn die week.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X