Trainingslog naar 80kg droog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingslog naar 80kg droog

Ik heb besloten om voortaan een log bij te houden om mn voortgang te zien en wellicht wat feedback te krijgen. Eerst wat meer info:

Voor het trainen:
    Voordat ik ging trainen was ik een enorme ecto met vooral zeer dunne ledematen. Ik at niet heel weinig, gemiddeld denk ik 3 maaltijden + nog wat chips en koeken hier en daar. Ik denk zo'n 2000 per dag gemiddeld. Ik dacht altijd dat het volledig aanleg was en ik niks aan mijn gewicht kon doen. Tot ik op internet rond ging kijken en erachter kwam dat KT + voeding de oplossing was. Ik woog toen ik begon 59kg bij een lengte van 1.76m.

Training:

Ik ben begonnen met trainen een kleine 2 jaar geleden, eind 2010. Ik heb vanaf het begin getraind volgens een 3-day split schema. In het begin natuurlijk alleen maar machines, langzaam wat dumbbells erbij gegooid enz, en nu doe ik praktisch alle goede BB-oefeningen. Zoals ik al zei zijn mn armen van mezelf erg dun, en deze lopen dan ook achter (was al zo voordat ik ging trainen ). Benen train ik vanaf het begin af aan mee, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ze mijn laagste prioriteit hebben. Ik pak ze iedere week mee maar de intensiteit/volume ligt gewoon wat lager. Mijn stats rond op dit moment zijn ongeveer als volgt:
    • Benchpress: 3x6 x80kg
    • Deadlift: 2x5 x130kg
    • Squat: 1x8 x100kg (par)
    • Incline DB benchpress: 3x8 x30kg
    • DB shoulder press: 3x7 x26kg
    Voeding:

Ik wist vanaf het begin af aan al dat voeding belangrijk was. Ik vind BB echter een (belangrijke) hobby en laat er dus geen dingen voor die ik graag doe. Zo drink ik redelijk veel alcohol en eet ik een paar keer per week een junkmaaltijd zoals friet/pizza/donner enz. Ik ben verder van mening dat hele stricte voeding niet zo belangrijk is voor iemand zoals ik. Alcohol weet ik wel van dat het slecht is maar daar moet ik dan maar mee leven. Mijn voeding ziet er op dit moment zo uit:
    • 2 boterhammen zwaar belegd + 2 melk
    • 30g whey + 70g havermoutpoeder
    • 3 boterhammen redelijk belegd + 2 chocomel
    • 30g whey + 70g havermoutpoeder + 500ml melk
    • avondmaal
    • 100g havermoutpoeder
    • 500g kwark
    Mijn avondmaal is meestal niet erg "BB-approved", mijn lunch vaak wel maar soms ook niet. De overige maaltijden zijn wel goed denk ik. Ik drink ook nog zo'n 20 glazen alcohol per week (waarvan 90% op vrijdag en/of zaterdag).

Training nu:

Mijn doel is nu bulken naar 80kg. Op dit moment weeg ik 74kg en zit ik rond de 12% vet (schatting). Ik hoop dit ergens in het voorjaar van 2013 te halen. Mijn splitschema ziet er nu zo uit:
    • Triceps (3) + Biceps (2-3)
    • Rug (4) + Schouders (4)
    • Borst (4) + Benen (2)
    Buik doe ik soms tussendoor als er iets bezet is ofzo. Qua oefeningen wil ik 1 of 2 oefeningen per spiergroep iedere training aan het begin doen en proberen lineair te verzwaren. Wanneer dit bij de meeste oefeningen niet meer lukt kies ik nieuwe oefeningen als primaire oefeningen. Na deze 1-2 oefeningen doe ik nog wat random andere oefeningen waar ik op dat moment zin in heb. Op dit moment ben ik net met een nieuwe cycle begonnen en ik heb de volgende oefeningen gekozen:
    • Biceps: Barbell curl
    • Triceps: Skullcrushers, CGBP paused
    • Rug: Wide grip pullups, deadlift
    • Schouders: db lateral raise, seated MP
    • Borst: incline db benchpress, hammer strength chest press
    • Benen: full squat
    Deze ga ik dus iedere training verzwaren tot dit niet meer lukt (schat week of 4-5). Morgen de 1e training

suc6!
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Cycle 1 - training 2 - Rug/schouders

DB lateral raise
      8x12kg
      7x12kg
      6x12kg
      Slechte uitvoering en was behoorlijk zwaar, volgende keer even terug naar 10kg.

Neck Press
      12x30kg
      10x30kg
      12x30kg
      Makkelijk, volgende keer verhogen.

Cable Front Raise
      3x10

Wide Pullups
      8xBW
      7xBW
      6xBW
      Is wel eens beter gegaan, weer terug opbouwen.

Deadlifts
      6x100kg
      5x120kg
      4x130kg
      Volgende week 125+130.

Machine Pullover
      3x12

Seated Row
      3x8

Rating: 2/5

Comment

Cycle 1 - training 3 - borst/benen

Incline DB benchpress
        8x28kg
        6x30kg
        8x28kg
        Ging een paar maanden geleden beter, ook weer opbouwen naar 3 sets met 30kg.

Hammer strength chest press [per kant]
        8x50kg
        5x55kg
        7x50kg
        Zwaaar.

Cable Fly
        3x10-12

Benchpress
        8x50kg
        10x55kg
        8x60kg

Full Squat
        8x60kg
        8x70kg
        8x70kg
        Eerste keer full ROM, ging redelijk goed dus kan volgende keer naar 75kg.

Leg Press
        3x12x150kg.

Rating: 3/5

Comment

Succes met het behalen van je doelen.

Vat me niet verkeerd op maar ik heb het idee dat je een beetje hoge gewichten ingevuld hebt ?

Anders ben je erg sterk voor iemand met jou gewicht en ervaring

Comment

Succes! je voeding is wel een beetje karrig.. 3 x havermoutpoeder, zie de logica niet, met name die 100 gram savonds.

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
              Succes met het behalen van je doelen.

Vat me niet verkeerd op maar ik heb het idee dat je een beetje hoge gewichten ingevuld hebt ?

Anders ben je erg sterk voor iemand met jou gewicht en ervaring
              Valt wel mee toch? Ik heb 4 maanden ervaring en zit zelfs wat hoger op sommige onderdelen, then again ik ben 87 kg. Maar ik ga er vanuit dat na 2 jaar de beste man wel wat gains gemaakt heeft...

@TS succes!
              Last edited by pescatore; 04-10-2012, 16:08.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                Valt wel mee toch? Ik heb 4 maanden ervaring en zit zelfs wat hoger op sommige onderdelen, then again ik ben 87 kg. Maar ik ga er vanuit dat na 2 jaar de beste man wel wat gains gemaakt heeft...

@TS succes!
                leek me erg hoog voor de 74 kg die hij is.. bedoel er ook niets verkeerd mee maar ben bang dat veel mensen hier meer gewicht opgeven dan wat ze eigenlijk kunnen! hierdoor komen ze.later in de problemen

Comment

leek me erg hoog voor de 74 kg die hij is.. bedoel er ook niets verkeerd mee maar ben bang dat veel mensen hier meer gewicht opgeven dan wat ze eigenlijk kunnen! hierdoor komen ze.later in de problemen
                  Nee ik heb hier gewoon de echte gewichten ingevuld, heb geen enkele reden om er kilo's bij te verzinnen, dan heb ik zelf ook niks meer aan deze log. Welke vind je hoog dan? Ik vind mezelf eigenlijk niet bijzonder sterk voor 2 jaar trainen. Ben wel 15kg aangekomen dus heb wel wat krachtgains gemaakt natuurlijk, maar 130 deadlift of 30 incline press is goed mogelijk na 2 jaar hoor. Ben ook maar 1.76m en zit op een redelijk laag BF% (rond de 12 denk ik).

En qua voeding, ik kijk eigenlijk alleen naar het aantal kcal dat ik op een dag binnenkrijg, en probeer dat momenteel rond de 3500 te krijgen. Eiwitten heb ik sowieso genoeg met al die melk, whey en kwark dus daar hoef ik niet op te letten. Die havermoutpoeder is handig omdat je die in een paar minuten op kan drinken. Ik vind shakes ook lekker makkelijk weg te krijgen, ook al zit je nog vol van een eerdere maaltijd. Vandaar die 3 shakes per dag

Comment

zoals al gezegd bedoel ik het niet verkeerd

ik vind bv je full squat erg hoog voor een 1 ste x

Comment

zoals al gezegd bedoel ik het niet verkeerd

ik vind bv je full squat erg hoog voor een 1 ste x
                      Die squat viel nog best mee, deed al wel 90-100kg boven par. Was nu wel even proberen hoever ik zou kunnen gaan, maar 75 volgende keer zal nog wel lukken denk ik.

Comment

Voor zijn lichaamsgewicht en aantal trainingsjaren vind ik die gewichten niet opvallend hoog . En die squat is gewoon zijn lichaamsgewicht. Er zit nog behoorlijk wat rek in denk ik. Waarom vind je die gewichten hoog, op basis waarvan?
                        Last edited by inferno_0666; 05-10-2012, 11:12.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

vind het beetje gekke combinatie;
                          biceps triceps --> 2 kleine spiergroepen
                          rug schouders --> ok
                          borst benen --> 2 grote spiergroepen

bij mij is het:
                          biceps + borst
                          triceps + rug
                          schouders + benen

Comment

Originally posted by Geert T View Post
                            rug schouders --> ok

bij mij is het:
                            biceps + borst
                            triceps + rug
                            schouders + benen
                            Klopt, maar ik heb deze verdeling gemaakt omdat mijn armen nogal achterlopen.. met een aparte trainingsdag hoop ik ze wat extra te stimuleren en kan ik in elk geval intensiever trainen dan na bijv rug. Ook doe ik voor benen vaak alleen squat + nog 1oef, waardoor dit goed te doen is na borst.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Voor zijn lichaamsgewicht en aantal trainingsjaren vind ik die gewichten niet opvallend hoog . En die squat is gewoon zijn lichaamsgewicht. Er zit nog behoorlijk wat rek in denk ik. Waarom vind je die gewichten hoog, op basis waarvan?
                              weet natuurlijk niet wat normaal is voor zn gewicht / lengte omdat ik zelf zwaarder maar ook langer ben.. denk ook meteen dat daar het verschil in zit!

ben nu 4 jaar bezig, heb net 3 maand rust gehad en nu weer aan t opbouwen maar zit op dezelfde geiwchten zo n beetje

Originally posted by Geert T View Post
                              rug schouders --> ok

bij mij is het:
                              biceps + borst
                              triceps + rug
                              schouders + benen
                              idd raar verdeeld maar uitleg geeft Chaos al .. vind trouwens ook raar dat jij je biceps bij borst traint waarom niet borst triceps en rug biceps?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X