Zie mijn vraag, wat heb je dan ik die jaren daarvoor bereikt en waarom hamer je zo op naturel, dat zijn de meeste hier namelijk, zo bijzonder is dat niet.
High Intensity Training
Collapse
X
-
Originally posted by HeavyDuty View PostVoor een natural is dat een nette gain op jaar basis zeker na zo'n lange tijd trainen. Ik heb zeker geen super genetics maar ik ben er tevereden mee. En dat voor 20 minuten in de week trainen.
Vind het slechte gains sorry hoor maar ik ken een vrouwelijk dwergje wat van iets van 28% naar 17%-18% is gegaan en maar 2,5 kilo in kg zakte, simpele rekensom maakt dan al duidelijk dat die veel meer spiermassa aanzette dan jou.
Ik zou toch wat intensiever trainen"You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
Originally posted by HeavyDuty View PostDat is dus ongeveer 0.8 kilo per jaar wat ik gelijkmatig ben aangekomen over de laatste 3 jaar. Na 15 jaar natural weer vooruit gaan met deze resultaten is voor mij persoonlijk geweldig. Maar de beste vooruitgang is dat ik nu eindelijk weet hoe ik het maximale uit mijn lichaam kan halen.
Ik blijf nog even doorstuderen op Mentzer's aanpak (heb inmiddels z'n boek ontvangen), maar heb al wel wat dingen gevonden waar ik zo m'n vraagtekens bij zet. Destijds, toen hij met de HIT aanpak kwam, doorbrak het de toentertijd gangbare gedachtegoed. Maar inmiddels is er veel meer studie gedaan en meer kennis vergaard, resulterende in effectievere methoden om massa te bouwen.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by quibus View PostIk vind het mooi hoor en no offence, maar 0,8 kilo p/j als je 80 kilo weegt is echt niet het maximale.
Hoeveel ben je in die 18 jaar aangekomen dan?
En waarom vermeld je steeds naturel?
Op school leerde ze mij dat je dan het volume en de intensiteit op moest voeren maar het tegen deel is waar. Door het volume omhoog te brengen kan je niet de intensiteit opvoeren. Je kan zwaar trainen of lang trainen maar niet beide en het eerste stimuleert spiergroei .
Comment
-
Vandaag ben ik gaan trainen na 6 volledige dagen rust. Ik heb in deze tijd geen andere sporten gedaan dus heeft mijn lichaam zich volledig kunnen herstellen. Als ik nog andere sporten tussen door hoe ik rekening met de energie verspilling en het extra herstel hiervan. Hieronder de resultaten
Consolidated routine
Dag 1:
Oefening 1: Squats; 10 a 20 herhalingen (zonder pauzes) 1 set met 90 kg,
4sec. zakken en 4 sec. omhoog (zonder smokkelen) tot maximum failure!
Met 90 kg heb ik vandaag 12 herhalingen gedaan. Na de 12de herhaling kwam ik omhoog en heb het gewicht net zolang tegen gehouden tot dat ik de stang van mijn schouders afworp.
Het resultaat is dat ik deze training 2 reps sterker ben geworden.
Oefening 2: Onderhandse grip pulldowns 6 a 10 herhalingen; 1 set met 100 kg
4 sec. zakken, 2 sec. vast en 4 sec. omhoog tot maximum failure!
Laatste training deed ik 6,5 herhalingen.
Deze training kwam ik niet voorbij de 6,5 herhaling omdat de verzuring te heftig was. Het gevolg is dat ik 10 seconde rust nam en daarna een negatieve rep met static hold heb gedaan.
Om door dit plateau heen te gaan breken ga ik max contraction (static hold) gebruiken voor 2 a 3 trainingen. Dit is een zeer effectieve vorm van HIT om door je sticking points heen te breken en je maximale kracht toe te laten nemen. Om dit simpel uit te leggen pak je een zwaarder gewicht dan je eigenlijk aan kan en je houdt dit gewicht net zolang vast in de volledige musculaire contractie van de spier.
Oefening 3: Dips 6 a 10 herhalingen: 1 set met 15 kg
4sec. zakken en 4 sec. omhoog tot maximum failure!
Laatste training deed ik 6,5 herhalingen.
Deze training heb ik 7 herhaling gehaald met 1 negatieve rep en een static hold.
Ik ben tevreden voor deze week en ik kijk ernaar uit om volgende training de max contraction toe te passen.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostDe reden dat ik hiernaar vroeg is dat Mentzer claimt dat HIT een aanpak is om massa te kweken. Ik wilde daarom weten of dat in jouw geval tijdelijk werkte of, om voor mij onduidelijke redenen, blijft doorwerken.
Ik blijf nog even doorstuderen op Mentzer's aanpak (heb inmiddels z'n boek ontvangen), maar heb al wel wat dingen gevonden waar ik zo m'n vraagtekens bij zet. Destijds, toen hij met de HIT aanpak kwam, doorbrak het de toentertijd gangbare gedachtegoed. Maar inmiddels is er veel meer studie gedaan en meer kennis vergaard, resulterende in effectievere methoden om massa te bouwen.
HIT kan je op een veel efficiëntere en logische manier het beste uit je halen in een kortere tijd. Ha ha ha in mijn geval duurde het 15 jaar voordat ik hier achter kwam.
Lees het het goed en laat alles goed tot je doordringen. Als je ook werkelijk HIT wilt gaan trainen zal je eerst moeten wennen aan de oefeningen en nieuwe gewichten met de juiste uitvoering ik ben benieuwt.
Comment
-
Ik heb ook HIT grdaan maar niet als Mentzer, Yates had door dat HIT a la Mentzer veel beter kan.
HIT zoals Dorian is ook imo veel effectiever tov Mentzer, Mentzer kom je misschien blijkbaar net 3 kilo aan in 3 jaar."You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
Originally posted by Robbie1970 View PostIk heb ook HIT grdaan maar niet als Mentzer, Yates had door dat HIT a la Mentzer veel beter kan.
HIT zoals Dorian is ook imo veel effectiever tov Mentzer, Mentzer kom je misschien blijkbaar net 3 kilo aan in 3 jaar.BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Robbie1970 View PostIk heb ook HIT grdaan maar niet als Mentzer, Yates had door dat HIT a la Mentzer veel beter kan.
HIT zoals Dorian is ook imo veel effectiever tov Mentzer, Mentzer kom je misschien blijkbaar net 3 kilo aan in 3 jaar.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
ik heb mij deze week redelijk weten in te houden wat betreft het kerstdiner maar uiteindelijk is de verleiding toch te groot en zat ik heerlijk te proppen.
Afgelopen donderdag een knallende surf sessie gehad van 3 uur gemaakt. De golven waren super en kwam ook nog een baby zeehondje tegen die mij op 30 cm benaderde. Misschien moet ik volgende keer wat hondenbrokken meenemen.
Vandaag ben ik dus na 7 dagen rust van kracht training weer gaan trainen en hieronder het resultaat ervan.
Dag 2: Consolidated Routine
Deadlift 6 a 10 herhalingen: 1 set x 140kg
Normale snelheid.
Afgelopen training heb ik met 140kg 5 herhalingen gemaakt vandaag deed ik er 6 en dat is dus weer 1 extra rep vooruitgang.
Neck press 6 a 10 herhalingen: 1 set x 77kg
4sec. zakken en 4 sec. omhoog met 1 negatieve rep gevold door 1 static hold = Maximum failure.Laatste training deed ik 8 herhalingen.
Vandaag was de verzuring weer heerlijk intense maar ik haalde 8,5 rep op eigen kracht. Dat is vooruitgang en hoop de volgende keer de volledige 9 reps te maken.
Calf press 10 a 20 herhalingen: 1 set x 200kg
4 sec. zakken, 2 sec. vast en 4 sec. omhoog.
Laatste training deed ik 11 herhalingen.
Ik heb de 12 herhalingen gehaald vandaag en ook hier weer een volledige rep vooruitgang.
Volgende week ben ik op surf trip dus de eerst volgende krachttraining is ongeveer over 2 weken.
Comment
-
Train jij ook altijd op dezelfde tijde?ikzelf train bv sochtend of smiddags, maar smiddags ben ik best sterker.
Ik vraag me af als jij bv week 1 sochtends traint en je haalt net 5 reps, week later smiddags 7reps, weer een.week later train je weer vroeg en haal je de 7reps niet.
Dan.is wisselende tijden trainen onhandig?
Comment
-
Originally posted by quibus View PostTrain jij ook altijd op dezelfde tijde?ikzelf train bv sochtend of smiddags, maar smiddags ben ik best sterker.
Ik vraag me af als jij bv week 1 sochtends traint en je haalt net 5 reps, week later smiddags 7reps, weer een.week later train je weer vroeg en haal je de 7reps niet.
Dan.is wisselende tijden trainen onhandig?
Comment
-
Als je 's morgens gaat trainen en daarna doorgaat naar je werk, ben je dan niet erg moe als je aan het werk bent? Als je het goed doet ben je namelijk helemaal leeg aan het einde van een HIT training.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostAls je 's morgens gaat trainen en daarna doorgaat naar je werk, ben je dan niet erg moe als je aan het werk bent? Als je het goed doet ben je namelijk helemaal leeg aan het einde van een HIT training.
Het allerbelangrijkste is rust, zorg dat je volledig herstelt bent voordat je gaat trainen.
Je lichaam moet ook wennen aan HIT training omdat het zo intensief is vreet het je helemaal op zeker als je alleen volume training gewend bent met lage intensiteit.
Om de hoeveel dagen train je nu? en welke vorm doe je?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
12 uur geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
3 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment