High Intensity Training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zie mijn vraag, wat heb je dan ik die jaren daarvoor bereikt en waarom hamer je zo op naturel, dat zijn de meeste hier namelijk, zo bijzonder is dat niet.

Comment

Originally posted by HeavyDuty View Post
      Voor een natural is dat een nette gain op jaar basis zeker na zo'n lange tijd trainen. Ik heb zeker geen super genetics maar ik ben er tevereden mee. En dat voor 20 minuten in de week trainen.
      ???
      Vind het slechte gains sorry hoor maar ik ken een vrouwelijk dwergje wat van iets van 28% naar 17%-18% is gegaan en maar 2,5 kilo in kg zakte, simpele rekensom maakt dan al duidelijk dat die veel meer spiermassa aanzette dan jou.
      Ik zou toch wat intensiever trainen
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by HeavyDuty View Post
        Dat is dus ongeveer 0.8 kilo per jaar wat ik gelijkmatig ben aangekomen over de laatste 3 jaar. Na 15 jaar natural weer vooruit gaan met deze resultaten is voor mij persoonlijk geweldig. Maar de beste vooruitgang is dat ik nu eindelijk weet hoe ik het maximale uit mijn lichaam kan halen.
        De reden dat ik hiernaar vroeg is dat Mentzer claimt dat HIT een aanpak is om massa te kweken. Ik wilde daarom weten of dat in jouw geval tijdelijk werkte of, om voor mij onduidelijke redenen, blijft doorwerken.
        Ik blijf nog even doorstuderen op Mentzer's aanpak (heb inmiddels z'n boek ontvangen), maar heb al wel wat dingen gevonden waar ik zo m'n vraagtekens bij zet. Destijds, toen hij met de HIT aanpak kwam, doorbrak het de toentertijd gangbare gedachtegoed. Maar inmiddels is er veel meer studie gedaan en meer kennis vergaard, resulterende in effectievere methoden om massa te bouwen.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by quibus View Post
          Ik vind het mooi hoor en no offence, maar 0,8 kilo p/j als je 80 kilo weegt is echt niet het maximale.
          Hoeveel ben je in die 18 jaar aangekomen dan?
          En waarom vermeld je steeds naturel?
          Hoi Quibus, ik ben in de 18 jaar traininen 12 kilo schone spiermassa aangekomen. Dat is voor iemand met mijn postuur en genetics een resultaat waar ik tevreden mee ben. Ik ga nog steeds vooruit in mijn trainingen en dat levert mij momenteel een kleine kilo per jaar op. Het zou wat zijn als ik 3 of 6 kilo per jaar zou aankomen dat kan alleen in je begin jaren met krachttraining. Als ik na vijftien jaar 3 a 6 kilo in een jaar aankom kan dit nooit van puur natuur zijn en zou ik je glashard voorliegen of moet een bak met vet aan mijn lichaam hebben hangen, ha ha ha. Dit is omdat de wet van verminderde meeropbrengst intreedt. Dit betekent eigenlijk hoe meer je vooruit gaat in de jaren hoe langzamer en moeilijker het wordt om nog vooruit te komen.
          Op school leerde ze mij dat je dan het volume en de intensiteit op moest voeren maar het tegen deel is waar. Door het volume omhoog te brengen kan je niet de intensiteit opvoeren. Je kan zwaar trainen of lang trainen maar niet beide en het eerste stimuleert spiergroei .

Comment

Vandaag ben ik gaan trainen na 6 volledige dagen rust. Ik heb in deze tijd geen andere sporten gedaan dus heeft mijn lichaam zich volledig kunnen herstellen. Als ik nog andere sporten tussen door hoe ik rekening met de energie verspilling en het extra herstel hiervan. Hieronder de resultaten

Consolidated routine

Dag 1:
            Oefening 1: Squats; 10 a 20 herhalingen (zonder pauzes) 1 set met 90 kg,
            4sec. zakken en 4 sec. omhoog (zonder smokkelen) tot maximum failure!

Met 90 kg heb ik vandaag 12 herhalingen gedaan. Na de 12de herhaling kwam ik omhoog en heb het gewicht net zolang tegen gehouden tot dat ik de stang van mijn schouders afworp.
            Het resultaat is dat ik deze training 2 reps sterker ben geworden.

Oefening 2: Onderhandse grip pulldowns 6 a 10 herhalingen; 1 set met 100 kg
            4 sec. zakken, 2 sec. vast en 4 sec. omhoog tot maximum failure!

Laatste training deed ik 6,5 herhalingen.
            Deze training kwam ik niet voorbij de 6,5 herhaling omdat de verzuring te heftig was. Het gevolg is dat ik 10 seconde rust nam en daarna een negatieve rep met static hold heb gedaan.

Om door dit plateau heen te gaan breken ga ik max contraction (static hold) gebruiken voor 2 a 3 trainingen. Dit is een zeer effectieve vorm van HIT om door je sticking points heen te breken en je maximale kracht toe te laten nemen. Om dit simpel uit te leggen pak je een zwaarder gewicht dan je eigenlijk aan kan en je houdt dit gewicht net zolang vast in de volledige musculaire contractie van de spier.

Oefening 3: Dips 6 a 10 herhalingen: 1 set met 15 kg
            4sec. zakken en 4 sec. omhoog tot maximum failure!

Laatste training deed ik 6,5 herhalingen.
            Deze training heb ik 7 herhaling gehaald met 1 negatieve rep en een static hold.

Ik ben tevreden voor deze week en ik kijk ernaar uit om volgende training de max contraction toe te passen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
              De reden dat ik hiernaar vroeg is dat Mentzer claimt dat HIT een aanpak is om massa te kweken. Ik wilde daarom weten of dat in jouw geval tijdelijk werkte of, om voor mij onduidelijke redenen, blijft doorwerken.
              Ik blijf nog even doorstuderen op Mentzer's aanpak (heb inmiddels z'n boek ontvangen), maar heb al wel wat dingen gevonden waar ik zo m'n vraagtekens bij zet. Destijds, toen hij met de HIT aanpak kwam, doorbrak het de toentertijd gangbare gedachtegoed. Maar inmiddels is er veel meer studie gedaan en meer kennis vergaard, resulterende in effectievere methoden om massa te bouwen.
              Tuurlijk werkt het maar alles hangt af van je genetische aanleg, juiste voeding training en rust. De ene persoon zal meer succes behalen dan de ander.

HIT kan je op een veel efficiëntere en logische manier het beste uit je halen in een kortere tijd. Ha ha ha in mijn geval duurde het 15 jaar voordat ik hier achter kwam.

Lees het het goed en laat alles goed tot je doordringen. Als je ook werkelijk HIT wilt gaan trainen zal je eerst moeten wennen aan de oefeningen en nieuwe gewichten met de juiste uitvoering ik ben benieuwt.

Comment

Ik heb ook HIT grdaan maar niet als Mentzer, Yates had door dat HIT a la Mentzer veel beter kan.
                HIT zoals Dorian is ook imo veel effectiever tov Mentzer, Mentzer kom je misschien blijkbaar net 3 kilo aan in 3 jaar.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                  Ik heb ook HIT grdaan maar niet als Mentzer, Yates had door dat HIT a la Mentzer veel beter kan.
                  HIT zoals Dorian is ook imo veel effectiever tov Mentzer, Mentzer kom je misschien blijkbaar net 3 kilo aan in 3 jaar.
                  Ik dacht dat Mentzer de mentor was van Yates en dat hij hem tot prof heeft gemaakt
                  BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Yates heeft een tijdje met Mentzer getraind, maar de manier van Yates is heel anders, vind het van Mentzer slaapverwekkend.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                      Kan je me vertellen waar ik meer te weten kan komen van Yates' versie van HIT?

Comment

ik heb mij deze week redelijk weten in te houden wat betreft het kerstdiner maar uiteindelijk is de verleiding toch te groot en zat ik heerlijk te proppen.
                        Afgelopen donderdag een knallende surf sessie gehad van 3 uur gemaakt. De golven waren super en kwam ook nog een baby zeehondje tegen die mij op 30 cm benaderde. Misschien moet ik volgende keer wat hondenbrokken meenemen.
                        Vandaag ben ik dus na 7 dagen rust van kracht training weer gaan trainen en hieronder het resultaat ervan.

Dag 2: Consolidated Routine

Deadlift 6 a 10 herhalingen: 1 set x 140kg
                        Normale snelheid.
                        Afgelopen training heb ik met 140kg 5 herhalingen gemaakt vandaag deed ik er 6 en dat is dus weer 1 extra rep vooruitgang.

Neck press 6 a 10 herhalingen: 1 set x 77kg
                        4sec. zakken en 4 sec. omhoog met 1 negatieve rep gevold door 1 static hold = Maximum failure.Laatste training deed ik 8 herhalingen.

Vandaag was de verzuring weer heerlijk intense maar ik haalde 8,5 rep op eigen kracht. Dat is vooruitgang en hoop de volgende keer de volledige 9 reps te maken.

Calf press 10 a 20 herhalingen: 1 set x 200kg
                        4 sec. zakken, 2 sec. vast en 4 sec. omhoog.
                        Laatste training deed ik 11 herhalingen.

Ik heb de 12 herhalingen gehaald vandaag en ook hier weer een volledige rep vooruitgang.

Volgende week ben ik op surf trip dus de eerst volgende krachttraining is ongeveer over 2 weken.

Comment

Train jij ook altijd op dezelfde tijde?ikzelf train bv sochtend of smiddags, maar smiddags ben ik best sterker.
                          Ik vraag me af als jij bv week 1 sochtends traint en je haalt net 5 reps, week later smiddags 7reps, weer een.week later train je weer vroeg en haal je de 7reps niet.
                          Dan.is wisselende tijden trainen onhandig?

Comment

Originally posted by quibus View Post
                            Train jij ook altijd op dezelfde tijde?ikzelf train bv sochtend of smiddags, maar smiddags ben ik best sterker.
                            Ik vraag me af als jij bv week 1 sochtends traint en je haalt net 5 reps, week later smiddags 7reps, weer een.week later train je weer vroeg en haal je de 7reps niet.
                            Dan.is wisselende tijden trainen onhandig?
                            Ik train zo om de 6 a 7 dagen en hier door veranderen de dagen continue waarop ik train. Dit is voor mij geen probleem zolang ik maar volledig herstelt ben waardoor ik alles kan geven in mijn 3 sets training. Het tijdstip is bijna altijd in de ochtend van 8:30 tot 9:00 en zie dit als een luxe zeker als je voor het werk kan trainen. De dag voor de training ga ik wel wat vroeger naar bed.

Comment

Als je 's morgens gaat trainen en daarna doorgaat naar je werk, ben je dan niet erg moe als je aan het werk bent? Als je het goed doet ben je namelijk helemaal leeg aan het einde van een HIT training.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                                Als je 's morgens gaat trainen en daarna doorgaat naar je werk, ben je dan niet erg moe als je aan het werk bent? Als je het goed doet ben je namelijk helemaal leeg aan het einde van een HIT training.
                                Ha ha ha, ja vergis je niet in HIT het is heel erg slopend en ik ben soms de dag na de training gewoon een beetje ziek ervan. Een goede tip is na de training wat dextro energie te nemen dat helpt voor mij.
                                Het allerbelangrijkste is rust, zorg dat je volledig herstelt bent voordat je gaat trainen.
                                Je lichaam moet ook wennen aan HIT training omdat het zo intensief is vreet het je helemaal op zeker als je alleen volume training gewend bent met lage intensiteit.

Om de hoeveel dagen train je nu? en welke vorm doe je?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X