My Road To NCOBB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• My Road To NCOBB

Iiow BN'ers

Na vele leesuren op dit forum vond ik het tijd om zelf ook eens wat te gaan schrijven en nu ik voor mezelf besloten heb om in mei het podium op te gaan is dit het goede moment om een logje te openen.

Trainings biografie

Ik ben 2 jaar en 8 maand bezig met fitness. Het eerste jaar heb ik dit in combinatie gedaan met voetbal. Dit louter en alleen als kracht ondersteuning bij het voetbal. Na dat jaar fitnessen had ik de microben te pakken en ben ik gestopt met voetballen om me volledig te richten op bodybuilding.

Stats

Leeftijd: 20 jaar
    Lengte: 184 cm
    Gewicht: 91 kg
    BF %: 14%

zwakste spiergroep: kuiten
    sterkste spiergroep: rug

Zoals eerder gezegd ben ik van plan om in mei wedstrijden te gaan doen. Ik zou o.a. mee willen doen aan de walters open holland cup (men physic) maar de focus zal vooral gaan liggen op NCOBB wedstrijden (naturel federatie van België). In dit log zal ik voor mezelf en iedereen die het lezen wil de weg ernaar toe bijhouden d.m.v. foto's, trainingen en voedingsschema's.

Let's do this!

NOTE: mijn voedingsschema word zo snel mogelijk toegevoegd dit omdat ik het op deze moment aan het aanpassen ben

Nice zelfde stats ongeveer. Ik volg succes!
    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Meteen eens eerste foto toevoegen
      Back Double Bicep.jpg

sh*t kuiten zijn zoals je ziet duidelijk zichtbaar (volgens mij een cadeautje van het vele jaren voetballen)

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
        Nice zelfde stats ongeveer. Ik volg succes!
        thanks voor de support! komen de trainingsjaren ook overeen?

Comment

Ik train nu twee jaar ongeveer. Apart dat je kuiten je zwakste spiergroep is als ex voetballer. Aan de andere kant liever je kuiten dan je borst, rug etc. Succes iig

Comment

mja heb je gelijk in! ik lijk wel kuiten van een Keniaanse afstandsloper te hebben, van die lange smalle tafelpootjes
            Last edited by HDbody; 10-12-2013, 13:33.

Comment

Leuk man,ik volg!

Je bent niet de enige bij wie zijn kuiten tegenvallen.
              Toch ben ik ervan overtuigd dat ze wel degelijk goed kunnen groeien met goede trainingen.
              Het probleem is vaak toch dat kuiten verwaarloosd worden,omdat 'ze toch niet willen groeien'.

Train je ze met benen of samen met een andere spiergroep?
              Ik mag zelf niet klagen over mijn kuiten,maar ik train ze nooit samen met benen.
              Als ik al zwaar benen getraind heb,kan ik mijn kuiten niet optimaal meer trainen...zeker niet standing calve raises.

Ps:goed fysiek al!
              Last edited by rain; 10-12-2013, 13:37.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Hey succes met de weg naar je doelen! En hoe is het met je bovenbenen deze wel goed ontwikkeld ?
                Goed gejat is het halve werk!

Comment

Originally posted by rainman View Post
                  Leuk man,ik volg!

Je bent niet de enige bij wie zijn kuiten tegenvallen.
                  Toch ben ik ervan overtuigd dat ze wel degelijk goed kunnen groeien met goede trainingen.
                  Het probleem is vaak toch dat kuiten verwaarloosd worden,omdat 'ze toch niet willen groeien'.

Train je ze met benen of samen met een andere spiergroep?

Ps:goed fysiek al!
                  Klopt wat je zegt hoor, wanneer een spiergroep tegenvalt durf ik (zoals vele andere) deze wel eens over te slaan. Kuiten kom je immers toch nooit tegen in de spiegel haha.
                  Ik heb men kuiten altijd samen met benen getraind maar ben nu van plan om ze te gaan trainen in een 5de trainingsdag samen met onderarmen.

Bedankt voor het compliment!

Comment

Originally posted by east1977 View Post
                    Hey succes met de weg naar je doelen! En hoe is het met je bovenbenen deze wel goed ontwikkeld ?
                    Bovenbenen vind ik nog aardig. Daar mag je na men volgende benen training zeker een foto van verwachten.

Comment

Hoe ziet je huidige schema eruit?

Comment

Om kuiten niet samen bij benen te trainen, is voor velen onzin,maar voor mij persoonlijk zijn mijn kuitentrainingen aantoonbaar beter en daar gaat het tenslotte om.
                        Als mijn benen nog natrillen van intensieve squats of legpresses,gaan kuiten echt niet meer goed.
                        Dus probeer het eens een tijdje zou ik zeggen.

Zelf ben ik er een voorstander van om flink te varieren bij kuiten,zowel qua gewicht als aantal reps en negatieven etc.

Stuur anders Mvos een pm,die heeft altijd wel goede voorbeelden voor trainingen en zeker wat betreft kuiten ben ik het wel met hem eens.(de rest van de trainingen ook hoor,leer ik veel van )
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

maandag borst + tri (naar oude gewoonte)

incline db press (4x8=verhogen)
                          bench 5x5 (wekelijks proberen verhogen)
                          peck deck 4x8
                          de ene week decline flyes de andere week flat flyes 4x8

dips 4x10
                          one hand triceps pull 4x12
                          skullcrushers 4x12
                          triangle pulldown 4x15

de rest typ ik meteen even uit. Er moet gegeten worden xD haha

Comment

Originally posted by rainman View Post
                            Om kuiten niet bij benen te trainen is voor velen onzin,maar voor mij persoonlijk zijn mijn kuitentrainingen aantoonbaar beter en daar gaat het tenslotte om.
                            Als mijn benen nog natrillen van intensieve squats of legpresses,gaan kuiten echt niet meer goed.
                            Dus probeer het eens een tijdje zou ik zeggen.

Zelf ben ik er een voorstander van om flink te varieren bij kuiten,zowel qua gewicht als aantal reps en negatieven etc.

Stuur anders Mvos een pm,die heeft altijd wel goede voorbeelden voor trainingen en zeker wat betreft kuiten ben ik het wel met hem eens.(de rest van de trainingen ook hoor )
                            bedankt voor de goede tip. Ik heb steeds men kuiten zoals eerder gezegd samen met men benen getraind. Ik trainde ze altijd met een relatief laag gewicht in lange reeksen. Nu is er iemand bij mij in de fitness (zeg maar een gepensioneerd bodybuilder) dat je kuiten heel zwaar moet trainen in korte sets. Dit ga ik dan ook even proberen want die man weet ongetwijfeld waarover hij het heeft al is dat geen garantie dat dat ook bij mijn lichaam werkt natuurlijk.

Comment

vervolg van men trainingsschema:

dinsdag rug + biceps

wide grip pull ups 4x8
                              DL 5x5 (elke week proberen te verhogen)
                              lat pulldown 4x8
                              seated cable row (met 2 aparte handvaten) 4x12
                              barbell row 4x8
                              barbell shrugs 4x12

concentration curls 4x8
                              db curls 4x12
                              db hammer curls 4x12

woensdag benen (vanaf deze week)

squats 4x12
                              incline leg pres 4x10
                              db lunges 4x8
                              seated leg culrs 4x12
                              seated leg extensions 4x12

donderdag schouders

incline db shoulder press 4x12
                              db shoulder press 4x8
                              seated behind head press 4x10
                              side cable raises 4x10
                              face pulls 4x15

vrijdag (vanaf deze week onderarmen en kuiten)

training moet nog gemaakt worden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X