Ik ben sinds kort gestart met naar de fitness te gaan. Om mijn motivatie hoog te houden en hopelijk in de juiste richting gewezen te worden als het fout gaat start ik deze log op.
start bij week 0
72,5kg
178cm
bf 14,5-15% (niet gemeten, maar ik denk vrij juist te zitten hiermee)
mijn doel over een jaar is 78kg met bf 10%
Hier in bijlage mij bulk/cut cycles voor de komende 52 weken: gewicht.pdf.
De percentages zijn natuurlijk giswerk. Ik ga dit aanpassen naargelang ik vorderingen maak.
Ik hoop dat dit voor mij een goede leidraad is om te starten.
Nu start ik reeds aan week 7 en zit ik nog perfect volgens schema.
TRAINING
Ik ben 6 weken geleden gestart met SS, aangevuld met 1-2 assistence oefeningen afhankelijk van hoe moe ik al ben van de compounds. Bedoeling is van dit te blijven doen tijdens de bulk-periodes. Wat ik tijdens de cut-periodes ga doen weet ik nog niet. Gewoon verderdoen maar wat lichter in gewicht gaan? Of niets van aantrekken en blijven gaan?
Mijn stats na 6 weken:
squat 3x5x 55kg
en ik geraak al niet echt verder hiermee. heb wat schrik dat mijn techniek nog niet ok is dus ik ga even terug in gewicht.
bench press 3x5x 50kg
voelt ook al zwaar. zit hier al 3 trainingen op 50 en 52,5 lukt mij maar 2 herhalingen. hopelijk volgende keer vlotter
deadlift 1x5x 67,5kg
kan nog gemakkelijk verder. elke training 2,5 erbij
standing press 3x5x 32,5kg
dit wordt ook al hard. elke keer 2,5 erbij zit er ook niet meer in
rows 3x5x 65kg
kan nog gemakkelijk verder. elke training 2,5 erbij. heb wel een lichte pijn in mijn rug (lats, beetje onder het schouderblad), nog overgehouden van het sportklimmen. hier heb ik wel wat schrik voor bij deze oefening
VOEDING
Mijn voedingsschema wisselt wat. Ik ben namelijk niet in de mogelijkheid elke dag hetzelfde te eten (brood, beleg, noten, avocado's, groenten, fruit 's middags op het werk, avondeten met ouders enz). Dus ik pas mijn excelschema elke dag aan zodat het aanvaardbaar is voor wat ik hebben wil. Het schommelt tussen E 195-225, KH 275-350, V 90-135. Dit is wel heel clean voedsel. Ik cheat eens om de 1-2 maanden als ik met vrienden wegga, omdat het dan niet anders kan. Liever zou ik het dus volledig zonder doen.
Mijn onderhoud ligt op +-2800kcal. Op rustdagen eet ik 3200, trainingsdagen 3400. dat is dus 500kcal boven onderhoud ongeveer.
Voila. Graag reacties
En vanaf nu komt hier een post na elke training.
start bij week 0
72,5kg
178cm
bf 14,5-15% (niet gemeten, maar ik denk vrij juist te zitten hiermee)
mijn doel over een jaar is 78kg met bf 10%
Hier in bijlage mij bulk/cut cycles voor de komende 52 weken: gewicht.pdf.
De percentages zijn natuurlijk giswerk. Ik ga dit aanpassen naargelang ik vorderingen maak.
Ik hoop dat dit voor mij een goede leidraad is om te starten.
Nu start ik reeds aan week 7 en zit ik nog perfect volgens schema.
TRAINING
Ik ben 6 weken geleden gestart met SS, aangevuld met 1-2 assistence oefeningen afhankelijk van hoe moe ik al ben van de compounds. Bedoeling is van dit te blijven doen tijdens de bulk-periodes. Wat ik tijdens de cut-periodes ga doen weet ik nog niet. Gewoon verderdoen maar wat lichter in gewicht gaan? Of niets van aantrekken en blijven gaan?
Mijn stats na 6 weken:
squat 3x5x 55kg
en ik geraak al niet echt verder hiermee. heb wat schrik dat mijn techniek nog niet ok is dus ik ga even terug in gewicht.
bench press 3x5x 50kg
voelt ook al zwaar. zit hier al 3 trainingen op 50 en 52,5 lukt mij maar 2 herhalingen. hopelijk volgende keer vlotter
deadlift 1x5x 67,5kg
kan nog gemakkelijk verder. elke training 2,5 erbij
standing press 3x5x 32,5kg
dit wordt ook al hard. elke keer 2,5 erbij zit er ook niet meer in
rows 3x5x 65kg
kan nog gemakkelijk verder. elke training 2,5 erbij. heb wel een lichte pijn in mijn rug (lats, beetje onder het schouderblad), nog overgehouden van het sportklimmen. hier heb ik wel wat schrik voor bij deze oefening
VOEDING
Mijn voedingsschema wisselt wat. Ik ben namelijk niet in de mogelijkheid elke dag hetzelfde te eten (brood, beleg, noten, avocado's, groenten, fruit 's middags op het werk, avondeten met ouders enz). Dus ik pas mijn excelschema elke dag aan zodat het aanvaardbaar is voor wat ik hebben wil. Het schommelt tussen E 195-225, KH 275-350, V 90-135. Dit is wel heel clean voedsel. Ik cheat eens om de 1-2 maanden als ik met vrienden wegga, omdat het dan niet anders kan. Liever zou ik het dus volledig zonder doen.
Mijn onderhoud ligt op +-2800kcal. Op rustdagen eet ik 3200, trainingsdagen 3400. dat is dus 500kcal boven onderhoud ongeveer.
Voila. Graag reacties

En vanaf nu komt hier een post na elke training.
Comment