Vandaag veel squats gedaan met een lege barbell. Nu lukt het dus wel op mijn hiel te duwen, in het slechtste geval het midden van mijn voet aan de buitenkant. Wel enkele keren dat ik bijna achteruit viel. Daarna wat gewicht toegevoegd en kan ik dieper dan zonder barbell. Wel heb ik de indruk nog steeds naar voren te kantelen op mijn diepste punt (ik weet wel nog steeds niet of ik diep genoeg ga).
Heb de barbell ook lager op mijn rug gehouden en dat hielp waarschijnlijk ook al veel. Maar dat was wel alles behalve comfortabel, de barbell steunde eigelijk volledig op mijn polsen.
opwarming (tel niet bijgehouden, 5x10hh ofzo leeg)
5x50kg
5x50
5x50
10x30
bench press
opwarming
5x50
5x40
5x40
12x30
De vorige keren had ik al door dat ik niets in mijn borstspieren voelde, dat mijn armen niet meekonden. Nu heb ik er vandaag weer op gelet en ook nu weer niets. Heb de barbell smaller gepakt, dan weer breder, extra geconcentreerd op mijn borstspieren maar allemaal geen resultaat. Dan heb ik proberen erachter te komen in welke spieren ik het wel voel: mijn schouders (deltoids). Kan het zijn dat ik mijn borstspieren gewoon niet beweeg en benchpress met mijn schouders?
deadlift
opwarming
5x67,5
ging supervlot, maar had blijkbaar wel al 70 moeten doen vandaag
pull ups
10xbw
8xbw
8xbw
Hierna heb ik nog wat gestretched om mijn schouders wat soepeler te krijgen/bortspieren te rekken.
Heb de barbell ook lager op mijn rug gehouden en dat hielp waarschijnlijk ook al veel. Maar dat was wel alles behalve comfortabel, de barbell steunde eigelijk volledig op mijn polsen.
opwarming (tel niet bijgehouden, 5x10hh ofzo leeg)
5x50kg
5x50
5x50
10x30
bench press
opwarming
5x50
5x40
5x40
12x30
De vorige keren had ik al door dat ik niets in mijn borstspieren voelde, dat mijn armen niet meekonden. Nu heb ik er vandaag weer op gelet en ook nu weer niets. Heb de barbell smaller gepakt, dan weer breder, extra geconcentreerd op mijn borstspieren maar allemaal geen resultaat. Dan heb ik proberen erachter te komen in welke spieren ik het wel voel: mijn schouders (deltoids). Kan het zijn dat ik mijn borstspieren gewoon niet beweeg en benchpress met mijn schouders?
deadlift
opwarming
5x67,5
ging supervlot, maar had blijkbaar wel al 70 moeten doen vandaag
pull ups
10xbw
8xbw
8xbw
Hierna heb ik nog wat gestretched om mijn schouders wat soepeler te krijgen/bortspieren te rekken.
Comment