Voedingschema voor de cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema voor de cut

Zo na een paar weken bijlezen, en weer lekker warm draaien in de sportschool.

Ontbijt
    50 Gram Brinta
    Kcal:162 Koolhydraten:32 Vet:1 Eiwit:0(en anders 5?)

400 ML mageremelk
    Kcal:176 Koolhydraten:20 Vet:8 Eiwit:12

50 Gram Whey
    Kcal:200 Koolhydraten:0 Vet:4 Eiwit:40

4 maal Omega-3 Cap
    Kcal:20 Koolhydraten:0 Vet:4 Eiwit:0

1 maal CLA(1000mg)
    Kcal:9 Koolhydraten:0 Vet:1 Eiwit:0

4x Multivits

Pre-workout Shake
    5 Gram BCAA's

15 Gram Whey
    Kcal:60 Koolhydraten:1 Vet:0 Eiwit:12

20 Gram Dextrose
    Kcal:73 Koolhydraten:18 Vet:0 Eiwit:0

Post-workout Shake
    5 Gram BCAA's

10 Gram Dextrose
    Kcal:36 Koolhydraten:9 Vet:0 Eiwit:0
    15 Gram Whey
    Kcal:60 Koolhydraten:1 Vet:0 Eiwit:12

Maaltijd 2

4 Maal Omega-3 Caps

1 Maal CLA(1000 mg)
    Kcal:9 Koolhydraten:0 Vet:1 Eiwit:0

4 Maal TarweBrood
    Kcal:288 Koolhydraten:56 Vet:4 Eiwit:8

300 Gram Kipfilet
    Kcal:300 Koolhydraten:0 Vet:3 Eiwit:69

Of 300 Gram Eieren + 1 heel ei
    Kcal:150 Koolhydraten:0 Vet:0 Eiwit:0
    Kcal:62 Koolhydraten:1 Vet:5 Eiwit:5

Maaltijd 3 3x per week(kip met rijst) 2maal Zalm

100 Gram ZilvervliestRijst
    Kcal:360 Koolhydraten:75 Vet:3 Eiwit:8

100 Gram Snijbonen
    Kcal:18 Koolhydraten:2 Vet:0 Eiwit:2

1 Maal CLA cap
    Kcal:9 Koolhydraten:0 Vet:0 Eiwit:0

400 Gram Kipfilet
    Kcal:400 Koolhydraten:0 Vet:4 Eiwit:92

4 maal Omega-3

Of 200 gram zalm
    Kcal:600 Koolhydraten:0 Vet:34 Eiwit:76

Maaltijd 4

200 Gram Kwark
    Kcal:96 Koolhydraten:3 Vet:0 Eiwit:20

4 Maal Omega3

Maaltijd 5
    200 Gram Kwark
    Kcal:96 Koolhydraten:3 Vet:0 Eiwit:20

4 maal Omega-3

Totaal:
    Kcal:2500 Koolhydraten:231 Vet:48 Eiwitten 300

Of
    Kcal:2564 Koolhydraten:232 Vet:80 Eiwitten:256

Graag meningen, ik zat zelf nog te denken aan stukken fruit ertussen te duwen, en mijn eerste schema iets te veranderen zodat mijn vetten hoger worden door b.v Pindakaas of Olieén te gebruiken.

Verder stats

Mijn dagelijks onderhoud zit ongeveer op 2700-2800.
    En ik heb hier nog Hot-Rox:Extreme staan, zou ik deze een week gebruiken om een kickstart te geven, of zou ik gewoon mijn cardio verhogen en deze pas later gaan bijnemen?

Bedankt alvast
    Last edited by GeneralIx; 03-04-2008, 21:18.

Helemaal niemand :P?

Heb vandaag trouwens lijnzaad-olie erbij gehaald. Dus ga ik een beetje lager in Eiwitten, op niet visdagen en neem ik dus 3 vetten in Omega-3/ CLA / Omega-6, om het tekort in vetten op te vangen, aangezien dit niet echt veel voorkomt in mijn dagen dat ik geen VIS eet.

Welke verhouding was ook alweer het beste?

Bedankt alvast !

Comment

Ik zie wel een pre workout maaltijd, maar geen post workout maaltijd. Zou daar wat aan doen.
      Zou voor het slapen gaan nog wat kwark nemen.
      Hot Rox zou ik bewaren tot je niet meer verder komt met je cardio en cutschema.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Ik zie wel een pre workout maaltijd, maar geen post workout maaltijd. Zou daar wat aan doen.
        Zou voor het slapen gaan nog wat kwark nemen.
        Hot Rox zou ik bewaren tot je niet meer verder komt met je cardio en cutschema.

Er staat wel een post-shake hoor :P

Jup, je moet die pre/post gewoon zien dat hij overal kan worden ingevuld, aangezien ik soms vroeger en soms later train. (Mede door school) en mijn huidige tentamen weken.

Dus het kan zijn dat ik daarna gewoon eieren eet, of daarna gewoon mijn avondeten. Probeer na cardio + post-shake altijd 20-30 minuten te laten, of de post-shake tussen mijn KT en cardio in te nemen als ik langer in de sportschool ben.

Maar ik zou e.v.t wel 2 bananen ofzo erna kunnen eten of in de shake verwerken, zou dat een goed idee zijn?

Comment

Ben af en toe een blinde aap ook he. Je kunt fruit in je shakes donderen, maar ik ben er verre van kapot van. Neem zelf nu melk pwo, lekker voor je insuline, vult je vocht snel aan, goede eiwitten. Tijdens de training pak ik een dextrose water of sportdrankje. Als je overigens toch fruit in je shake wil donderen, kijk dan even naar grapefruit. Uit een onderzoek bleek dat het je cholesterolhuishouding verbeterde (bij een grapefruit per dag), ze bevatten aardig wat vitaminen en het verbeterd de werking van een hoop medicijnen. Ga morgen eens kijken of het mijn rpm wat versterkt.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ben af en toe een blinde aap ook he. Je kunt fruit in je shakes donderen, maar ik ben er verre van kapot van. Neem zelf nu melk pwo, lekker voor je insuline, vult je vocht snel aan, goede eiwitten. Tijdens de training pak ik een dextrose water of sportdrankje. Als je overigens toch fruit in je shake wil donderen, kijk dan even naar grapefruit. Uit een onderzoek bleek dat het je cholesterolhuishouding verbeterde (bij een grapefruit per dag), ze bevatten aardig wat vitaminen en het verbeterd de werking van een hoop medicijnen. Ga morgen eens kijken of het mijn rpm wat versterkt.
            Zat zelf te denken aan ananas wegens vochtafdrijvende eigenschappen, heb je een linkje naar de bron van de grapefout?

Verder geen op/of aan-merkingen :P?

Comment

Heb nog wat gevonden. Hier dat het helpt met afslanken. Hier dat het de opname van bepaalde medicijnen verbeterd. Over cholesterol hier en hier.

sigpic

Comment

Heb nog wat gevonden. Hier dat het helpt met afslanken. Hier dat het de opname van bepaalde medicijnen verbeterd. Over cholesterol hier en hier.

Heb je nog meer van die handige links?

Ik zoek namelijk nog fruit om op te nemen in mijn voedingschema, weet momenteel nu dus dat Grapefruit handig is, en straks e.v.t Ananas wegens vochtafdrijvende eigenschap.

Comment

Probeer eens deze link en zoek dan naar wat fruitsoorten. Vind je dan niks kun je het proberen bij de grotere database met stukken meer onderzoeken, pubmed. Let wel dat je hier dan de engelse namen in moet vullen.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X