Afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen

Beste Mede-forummers,

Nu ik terug van van bijna een maand vakantie is mijn buikje toch wat groter geworden en wil ik toch wat afvallen. Ik heb via een vriend van mij een 0% vet schema gekregen. Deze staat hieronder:

08:00 - 2 boterhammen kip+tomaat/komkommer
    10:00 - 2 boterhammen kip+tomaat/komkommer
    12:00 - Pasta of Nasi (wel vetvrij maken!)
    15:00 - 2 boterhammen kip+tomaat/komkommer
    18:00 - Pasta of Nasi (wel vetvrij maken!)
    Na trainen - magere kwark

Mijn probleem is simpel gezegt dat ik moet eten wat de pot schaft! Het gaat mij niet lukken om elke middag+avond vetvrije nasi of pasta te eten. Weten jullie misschien een vervanging voor het middageten?

Ook had ik een andere vraag, deze betreft Alcohol:
    Ik drink elk weekend wel een aantal biertjes. Ik heb mezelf al aangeleerd om tijdens het bier drinken geen snacks (borrelnootjes, chips etc..) te eten, maar ik vroeg me af of het misschien wat uitmaakt of ik nou op zo'n avond bier/cola/sterke drank drink. Jullie weten vast wel wat het "minst slecht" voor je is, als je wilt afvallen.

Ik hoop dat jullie wat kunnen met deze informatie, bij voorbaat dank!

EDIT:

Mijn ma begon redelijk te flippen toen ik vroeg of ik voortaan elke ochtend 2 boterhammen met kip mag maken. Geen idee waarom, ze vind het onzin dat ik een voedingsschema voor m'n eigen maak wat gezonder is dan die 5 boterhammen pindakaas die ik normaal eet...

Altijd handig, zo'n moeder met een bekrompen geest.
    Last edited by Marcell; 18-08-2008, 10:52.
    "Nothing great was ever achieved without enthusiasm."

Ik kan mijn post niet meer editten, vandaar dit nieuw bericht..

Het lijkt mij, gezien omstandigheden, verstandiger dat ik nu mijn huidige voedingsschema post, ipv dat 0% vet schema. (Dit huidige "schema" was gebaseerd op aankomen ipv afvallen)

08:00 - 4 boterhammen pindakaas/chocovlokken + drinkontbijt of sinasappelsap
    10:00 - 4 boterhammen pindakaas/chocovlokken + glas sinasappelsap
    12:00 - gebakken eitje + 4 boterhammen / stokbroodje gezond
    15:00 - 2 boterhammen kaas
    18:00 - wat de pot schaft
    na training - magera kwark

Aangezien mijn moeder mij aardig tegenwerkt, kan ik geen kip of iets dergelijks voor mezelf maken. Misschien kunnen jullie mijn schema editten, door bijvoorbeeld de boterhammen te wisselen met crackers en de pindakaas wisselen met bijvoorbeeld ham.

Nogmaals, bij voorbaat dank!

Comment

Sorry hoor, maar vetvrij eten om af te vallen? Ik zou eens als de wiedeweerga de stickies gaan lezen!

Bovendien kunnen wij weinig met dit schema... We kennen je behoefte niet, je doel niet, zet de voedingswaardes erbij... Ga zelf eerst eens aan de slag om iets fatsoenlijks in elkaar te draaien... Lees je vooral goed in want dit is volgens mij solliceteren naar een slotje.
      Last edited by Pinada; 18-08-2008, 11:18.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Helemaal met pinada eens.
        Lees eerst is het een en ander rond over voeding wat dit schema is echt helemaal ruk en dat vet vrije zal ik maar niet eens over beginnen
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by Marcell View Post
          via een vriend van mij een 0% vet schema gekregen. Deze staat hieronder:

12:00 - Pasta of Nasi (wel vetvrij maken!)
          .
          Pasta vet vrij maken???? en hoe wou je dat doen? pasta en rijst kook je meestal in water toch? Overdrijven is ook een vak, sommige vetten heb je nodig, dus vet vrij eten zal nooit gaan Daarnaast is teveel pindakaas ook niet goed. Chocovlokken ook niet en kaas ook niet, t ligt er aan wat voor kaas he
          Mijn hero's: Duncan & Lisca Stutterheim en Jenny Gaidoukevitch

Comment

Ook had ik een andere vraag, deze betreft Alcohol:
            Ik drink elk weekend wel een aantal biertjes. Ik heb mezelf al aangeleerd om tijdens het bier drinken geen snacks (borrelnootjes, chips etc..) te eten, maar ik vroeg me af of het misschien wat uitmaakt of ik nou op zo'n avond bier/cola/sterke drank drink. Jullie weten vast wel wat het "minst slecht" voor je is, als je wilt afvallen.
            Je weet vast zelf ook wel dat geen van allen goed voor je is tijdens het afvallen... Dat hoef je toch niet te vragen? Als je dan toch per se bier/cola/sterke drank wil drinken moet je ook bereid zijn daar de gevolgen van te slikken...
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Black Identity View Post
              Pasta vet vrij maken???? en hoe wou je dat doen? pasta en rijst kook je meestal in water toch? Overdrijven is ook een vak, sommige vetten heb je nodig, dus vet vrij eten zal nooit gaan Daarnaast is teveel pindakaas ook niet goed. Chocovlokken ook niet en kaas ook niet, t ligt er aan wat voor kaas he
              Haha, ik weet ook niet hoe hij erbij komt, maar zo heeft hij met mij verteld over die pasta en rijst

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                Je weet vast zelf ook wel dat geen van allen goed voor je is tijdens het afvallen... Dat hoef je toch niet te vragen? Als je dan toch per se bier/cola/sterke drank wil drinken moet je ook bereid zijn daar de gevolgen van te slikken...
                Ik weet dat, daarom dat ik vraag welke het MINST SLECHT zou zijn. Ik zou denken cola, maar daar zitten dan weer keiveel suikers in, vandaar dat ik het maar vraag.

Comment

Haha, ik weet ook niet hoe hij erbij komt, maar zo heeft hij met mij verteld over die pasta en rijst
                  Waarom zou je zomaar een voedingsschema overnemen als je niet eens weet hoe je je eraan moet houden? Serieus, steek even wat tijd en moeite in het doornemen van de stickies... Als je zelf begrijpt waarom je bepaalde keuzes maakt met je voeding heb je er veeeeeeel meer aan dan wanneer iemand het je voorkauwt... Als je het zelf begrijpt kun je ook gaan variëren met je eten en makkelijk aanpassen aan wisselende doelen en omstandigheden...

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                    Waarom zou je zomaar een voedingsschema overnemen als je niet eens weet hoe je je eraan moet houden? Serieus, steek even wat tijd en moeite in het doornemen van de stickies... Als je zelf begrijpt waarom je bepaalde keuzes maakt met je voeding heb je er veeeeeeel meer aan dan wanneer iemand het je voorkauwt... Als je het zelf begrijpt kun je ook gaan variëren met je eten en makkelijk aanpassen aan wisselende doelen en omstandigheden...
                    Oke is goed, ik zal toch die stickies maar eens wat beter doorlezen! Hier kan dan wel een slotje op!

Comment

Je vriend heeft er in ieder geval geen verstand van.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X