Endomorph

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Endomorph

Goeienavond!

Ik lees hier op dit forum echt tientallen topics waarin de strijd met het gewicht aangegaan wordt, maar ik maak toch een nieuwe, aangezien mijn situatie iets anders is.

Ik ben 17 jaar, 170 cm lang, en weeg 80 kg. Mijn vetpercentage is +- 22%.
    Ik sport 7 dagen in de week. Ik doe aan schermen, en zit momenteel in de topsportselectie; dus ben heel fanatiek bezig. Mijn conditie is daarom ook uitstekend, en ik wil binnenkort de marathon gaan lopen.
    Helaas heb ik altijd al problemen gehad met mijn gewicht. Ik heb geen morbide obesitas of wat dan ook, maar ik ben niet tevreden. Mijn vetpercentage is veel te hoog; al helemaal voor een persoon die zich eigelijk een 'topsporter' zou moeten noemen.
    Mijn eetpatroon is eigelijk prima, ik let goed op mijn voeding, eet niet te veel verzadigde vetten en let op mijn koolhydraatinname, ookal moet ik af en toe toch een bordje pasta naar binnen werken om mijn trainingen vol te houden.

Hoe is het mogelijk voor mij om mijn gewicht met +- 10 kilo te doen dalen, en mijn vetpercentage op 15% krijg. Ik ben eigelijk ten einde raad; voor sportdietisten is geen geld vanuit de schermbond.

Ook heb ik al weet ik niet hoeveel supplementen geprobeerd (stackers; trimcaps - blablabla.); ze lijken allemaal wonderen te doen - maar het werkt niet.

Momenteel ben ik bezig met het combineren van low intensity trainingen (op basis van je vetverbrandingszone (65% van je HFmax); en High intensity interval trainingen, waarbij je in de verhouding 1:1 jogging met sprint afwisselt; 4 minuten lang.

Wat kan ik nog meer proberen om mijn stofwisseling beter zijn best te laten doen en om van dit overtollige gewicht af te komen? (Het is namelijk enigsins een belemmering bij mijn sport).

Alvast bedankt,

Andre

PS: Met mijn schildklier is ook niks mis - heb ik een aantal jaar geleden laten testen. Wat ik te horen kreeg is dat ik last heb van een 'Endomorphisch postuur' -_-' .

Die intervaltraining zou ik eerder tabatastijl gaan doen (zoekfunctie). Aangezien je conditie al op peil is, zou dat zeker wel kunnen, en je ook beter kunnen maken in je sport.
    Voedingsschema maken verder. Je gaat er niet aan ontkomen. Zie stickies en Q&A to get ripped.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik ga een voedingsschema maken, dankjewel.
      Tabata is een beetje hetzelfde als wat ik nu doe.
      Ik doe nu: 30 sec max intensity, 30 sec jogging. Dit dus ook 8x, wat 4 minuten HIIT oplevert.
      Tabata schijnt dus 20 sec max intensity, 10 sec jog te zijn.
      Wat kan hier het verschil in zijn dan?

Comment

Originally posted by Dretje1 View Post
        Ik ga een voedingsschema maken, dankjewel.
        Tabata is een beetje hetzelfde als wat ik nu doe.
        Ik doe nu: 30 sec max intensity, 30 sec jogging. Dit dus ook 8x, wat 4 minuten HIIT oplevert.
        Tabata schijnt dus 20 sec max intensity, 10 sec jog te zijn.
        Wat kan hier het verschil in zijn dan?
        tabata is. 20 seconden flink er tegen aan (zoveel mogelijk herhaling met gewicht of heel snel op bijvoorbeeld de fiets fietsen) en dan 10 seconden helemaal niks doen enz. ( dus stil staan )

Denk er wel aan dat als je het met gewichten doet, je een gewicht pakt, waarmee je de volle 4 minuten vol kunt maken. Niet te licht maar ook niet te zwaar pakken.

HiiT is dus net wat jij zei en dus anders als tabata. Alleen zou ik niet weten wat voor een effect het verschil heeft.

Comment

Oke. ipv low intensity gewoon helemaal niks doen dus. Naja, het verschil is niet te vinden op internet, en als ik logisch nadenk doe je toch meer met een rustige dribbeling in de pauzes.
          Mijn doel is niet om in spier aan te komen, dus ik ben momenteel alleen met 'cardio-HIIT(of tabata dus)' training bezig, en niet met gewichten.

Comment

Tabatta is met gewichten only, dus geen cardio apparaat variant.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Tabatta is met gewichten only, dus geen cardio apparaat variant.
              Disagree. Tabata is een protocol. Laat zich ook zeker toepassen op cardio.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@ TS draai een mooi voedingschema in elkaar.
                Als je gaat trainen voor een maraton zal je genoeg bewegen dus cardio doe je al zet denk ik zo.
                Den kdat je winst in de voeding zit.
                Who's the Chef

Comment

Voeding is uiteindelijk voor meer dan driekwart bepalend voor je uiterlijk. Daarna komen rust en training.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X